Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 07, 2018

Weer een gezellige Nederlandse ontmoeting

Rick staat op zijn gewoonlijke tijd op maar ik weet al dat het verschrikkelijk weer zal zijn dus heb allerminst zin mijn warme nest uit te komen. Als ik mijn telefoon pak zie ik dat de scholen gesloten zijn. Ik verwacht dus heel wat ijs op de bomen en straten en ben verbaasd als de bomen er gewoon droog uitzien.

Onze county (een soort provincie) is heel groot en het schijnt elders wel heel glad te zijn. Ik ben blij bij ons niet want met gladheid kom ik mijn huis niet uit. Rick vertrekt toch maar wat later dan gewoonlijk.

Na mijn ontbijt ga ik gauw naar boven voor een half uur interval op de elliptische machine. Voor meer heb ik geen tijd want ik heb om elf uur afgesproken bij Caffe Amouri in het centrum. Daar ontmoet ik Lies, die alweer bijna een jaar in Vienna woont met haar gezin.

Op weg naar Caffe Amouri kom ik dit tegen, hij is ietwat laat

We bestellen thee en Lies trakteert, zo aardig! Zij neemt een chai tea latte en ik een ijsthee van gember koekjes thee. Die klinkt lekker op papier maar is niet zo geschikt voor een ijsthee. De volgende keer moet ik hem heet bestellen.

Lies en ik kunnen het meteen met elkaar vinden en voor we het doorhebben is er anderhalf uur voorbij! Zelfs buiten kletsen we in de ijzige koud nog wat verder, moed verzamelend om door de koude regen het stukje naar onze vans terug te lopen. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Orion heeft op me gewacht in de van en kijkt eigenwijs vanaf de chauffeursplaats rond. Volgens mij toch veel leuker dan in een bench zijn voor hem. Het is inmiddels lunchtijd en ik besluit naar Viet Aroma vlakbij te gaan.

Op zulke dagen heb ik altijd zin in pho. Ik ben ook blij te zien dat het druk is in het restaurant. Dat is vooral eigen belang want drukke restaurants blijven bestaan en zij zijn erg goed. De kip pho smaakt me dan ook weer voortreffelijk.
Omdat Orion zo lief is besluit ik wat Milk-Bones voor hem te gaan kopen. Cosmo was daar dol op, maar Orion heeft ze nog nooit geproefd. Bij Petco haal ik een doos en dat is een groot succes. Zo groot zelfs dat ik de van moet stoppen omdat Orion naar voren komt en zijn kop in de Milk-Bones doos steekt.
Hij zou er zo reclame voor kunnen maken!

Intussen heb ik op de webcam (een nieuwe, Rick werkt eraan hem bovenaan dit blog te krijgen) gezien dat de schoonmaaksters er zijn. Ik wil expres Orion eens van ze weghouden want ik stel me zo voor dat hij flink tegen ze blaft.
Onderweg 

Gelukkig heb ik genoeg te doen en Orion ligt inmiddels lief te slapen. Hij vindt het allemaal prima. Ik zal zijn aanwezigheid als het te warm wordt weer missen. Hij komt me ook iedere keer als ik terugkom van iets even likjes op mijn wang geven.
Bij Whole Foods neem ik de doos met Milk-Bones maar mee naar binnen. Anders zou er zeker weten niets van over zijn! Ik koop mijn benodigdheden en zie eindelijk dat de drie schoonmaaksters na bijna drie uur wegrijden. Kun je nagaan hoe lang het zou duren als ik het huis schoon zou moeten houden. Ik ben ze heel dankbaar!

Het is altijd weer fijn om in een schoon huis terecht te komen. Ze hebben zelfs Orions bench gestofzuigd.  Intussen "klets" ik via Facebook met de meisjes.

Saskia gaat goed terug op haar Amerikaanse school. Ze haalt tot nu toe goede cijfers en gaat zelfs (vrijwillig) bijles geven aan scheikunde studenten. Het Australische semester heeft haar zeker goed gedaan en haar medicijnen helpen ook.

Katja en Kevin hebben morgen een spannende dag want dan wordt hun nieuwe huis geinspecteerd. Ze hopen dat er dan niets onverwachts naar boven komt. Een paar van hun eerdere huizen gingen niet door omdat er structurele problemen waren. Deze ziet er echter goed onderhouden uit. Duimen dus  maar weer even!

Als Rick thuiskomt stelt hij voor taco's te gaan eten bij Taco Bamba. Lekker met dit koude weer en goedkoop ook, iedere taco kost $3 of $4. Het is altijd heel druk maar we hebben geluk met een paar stoelen aan de bar.

Dit keer houd ik het bij een paar klassieke taco's met kip, die ik nog niet eerder had en nu een favoriet is, zo zacht en smakelijk, en met varkensvlees en ananas. Rick heeft aan twee niet genoeg dus bestelt er drie.

Gelukkig is het inmiddels weer droog. Ik heb al de hele dag een fikse hoofdpijn dus hoop dat die morgen minder zal zijn. In ieder geval zal de zon weer tevoorschijn komen.

3 reacties:

Petr@ zei

Wat een lieve hond is Orion toch! Echt fijn dat je hem gewoon in de auto overal mee naartoe kunt nemen. En dan kunnen de schoonmaaksters ook zijn bench stofzuigen ;)

Spannend voor Katja en Kevin. Hopelijk heeft het huis geen verborgen gebreken en kunnen ze het kopen.

Ik hoop voor je dat het zonnetje voor een betere dag (zonder pijnen) voor je zorgt.

Anja zei

Leuke Nederlandse ontmoeting weer.
Hier is het ook koud maar gelukkig droog met een zonnetje. Morgen misschien sneeuw.
Succes voor Katja en Kevin.

Petra zei

@Petra - De inspectie is goed gegaan dus ze hebben het huis!

@Anja - Hier dit weekend regen, bah, nog maar even van de zon genieten