Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 05, 2018

Een mooie maandag

Om half negen gaat onverwachts de deurbel. Ik ben nog niet aangekleed en doe dat snel. Er staat niemand meer voor de deur, maar ik zie nog wel een grijze auto op de oprit. Saskia belt en vertelt dat het Kaylee is, die Flapjack en Pig komt ophalen.

Volgens Saskia had Kaylee mij een berichtje gestuurd, maar dat blijkt later vanaf de oprit verstuurd te zijn. Kaylee geeft ook toe dat ze het beter gisteravond had kunnen zenden. Niet getreurd, ik vind het fijn twee van de vier katten "kwijt" te raken.

Flapjack en Pig zijn nog in de basement kamer met Snickers dus makkelijk te vangen. Kaylee neemt de zware drager met Flapjack erin en ik de veel lichtere Pig. We laden ze achter in de auto en dan zijn ze weer op weg naar Richmond. Saskia gaat Kaylee volgend jaar missen, want zij is in mei klaar en gaat verder voor haar masters in Philadelphia.

Intussen staat mijn koffie te pruttelen en met een mok vol en een ontbijt quiche ontbijt ik. Dan maak ik me klaar voor de sportschool. Rick heeft eraan gedacht mijn "sleutel" achter te laten, maar die opent de deur dit keer niet. Gelukkig laat een bekende me binnen. Later blijkt dat ik niet de enige was en er iets mis was met de deur.

Op de ARC trainer ben ik bijna 55 minuten bezig als Sharon me komt halen voor de gewichten. Het wordt weer een goed half uur waar ik anderhalve week op moet teren. De volgende personal training zal pas volgende week donderdag zijn.


Het is prachtig weer en thuis neem ik Orion de achtertuin in. Mia ziet hem daar en wordt ook naar buiten gelaten. De honden rennen lekker en "praten" met elkaar. Mia blaft niet vaak, maar tegen Orion wel en ook als hij niet terug naar het hek komt.

Want op een gegeven moment krijgt Orion dorst en wil de vijver in. Ik dacht dat ik die goed had afgesloten, maar dat was valse hoop. Orion laat zich niet weerhouden en voor ik het weet zwemt hij weer, zucht!

Gelukkig is het water schoon en hoef ik hem alleen maar af te drogen.

De rest van dat afdrogen kan hij in zijn bench doen, want ik ga erop uit. Eerst rijd ik voor de derde dag achtereen naar Bed, Bath & Beyond. Eindelijk hebben ze stroom en kan ik de cadeaubon voor Katja's verjaardag kopen. Ik zie iemand alle verkopen van het weekend in de computer voeren. Wel goed dat ze toch open bleven.

Inmiddels rommelt mijn maag en ik besluit een linzensoep te bestellen bij Zoe's Kitchen. Die is heel erg lekker! Precies mijn favoriet, linzen met spinazie, ui en wortel, het smaakt me prima, vult, maar is ook heel licht.

Gisteren heb ik weer eens mijn kast "verlicht" van kleding, die ik al jaren niet meer draag. Die zak breng ik naar een van de bakken waar je die kwijt kunt. Die worden net geleegd en de man die dat doet kan me niet genoeg bedanken. Al de kleding is nog in goede staat dus hopelijk maak ik er anderen gelukkig mee. Maar wat een werk om al die zakken uit te zoeken!

Bij Pro Nails 3 ga ik mijn nagels laten doen. Ik heb meteen spijt dat ik geen afspraak heb gemaakt want ik krijg Kim waar Katja helemaal niet over te spreken was. Tot mijn verbazing doet ze het prima en met lavendel kleur glitternagels vertrek ik weer. Ik ben nog steeds niet op de glitters uitgekeken. Kim vindt het resultaat ook erg mooi.

Bij de Safeway haal ik bloemen (dit keer alstroemeria lelies, die lekker lang staan). Ook neem ik een heel aantal ontbijtquiches mee en tapijtreiniger voor de vlekken, die Orion in ons tapijt heeft gemaakt. Als laatste wijn, die hier goed geprijsd is en als je zes flessen koopt (hoeft niet dezelfde te zijn) is er nog eens 20% korting vandaag.

Mia is weer buiten als ik Orion de tuin in laat. De honden rennen weer zo leuk maar gelukkig heeft Orion dit keer geen zin in een bad. Misschien ook omdat ik op het deck bleef en hij wil gewoon altijd bij mij zijn. Heel lief, maar soms zou ik willen dat hij lekker zichzelf zou vermaken in de tuin zoals Cosmo deed.

Nu ik Orion heb realiseer ik me dat Cosmo heel erg mijn hond was, maar ook zijn limiet had qua knuffelen e.d. Orion kan eindeloos knuffelen en komt ook altijd voor een knuffel. Cosmo was wat meer op zichzelf. Het is alweer bijna een jaar geleden dat we afscheid van hem moesten nemen. Ik mis hem nog steeds zo!

Toch denk ik dat Orion met zijn vele liefde geven nog meer "van mij" voelt. Het feit alleen dat hij niet zonder mij de tuin in wil en ook nooit van mij wegrent, wat Cosmo wel deed. Aussies zijn gewoon ondeugende schatten met ieder hun eigen gebruiksaanwijzing.

Voor mijn avondeten ga ik naar Yama voor sashimi en sushi. Het laat we zien wat een populair restaurant dit is dat het op maandagavond vrijwel vol zit. Ik neem plaats aan de sushi bar en bestel sashimi en een paar . Het is bijna te mooi gepresenteerd om te eten.

Dit restaurant is drie minuten rijden van ons huis. Vroeger toen we in Nederland woonden moesten we naar Amsterdam om Japans te eten. Dat is vast niet meer het geval, maar in ons kleine stadje hebben we maar liefst vijf sushi restaurants in het centrum. Mij hoor je niet klagen!

Dan gaat mijn laatste avond in de VS weer in. Morgenavond laat vlieg ik de oceaan weer over. Ik kan niet wachten Kai te zien! Hij en ik hebben alweer allemaal plannetjes gesmeed voor Wenen en Boedapest. Maar eerst nog even daar geraken!
Eindelijk goede vriendjes!

7 reacties:

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik kijk er al naar uit om je verhalen over Boedapest en Wenen te lezen.
Ik wens jou al een prettig weerzien met Kai en wens jullie een fijne reis samen.
Groeten van Hilde uit B.

Petr@ zei

Mooi weer, je nagels!

Goede reis en geniet van je tijd met Kai.

Sonja zei

Goede reis, fijn dat je Kai weer ziet. Veel plezier in het prachtige Wenen en Boedapest, ik kijk uit naar de foto's!

Anja L. zei

Wat een geluk dat Kaylee nog niet weg was gereden.
Leuke kleur weer je nagels.
Fijne dinsdag en goede reis morgen.

Anja zei

Fijn dat je Kai weer gaat zien, goede reis en veel plezier samen!

Sandrah zei

Leuke trip hebben jullie voor de boeg. Goede reis en geniet ervan!

Sandra

Petra zei

@Hilde - Dank je wel!

@Petra - Dank je!

@Sonja - We hebben er veel zin in!

@Anja - Ja, het is een stuk makkelijker met twee katten!

@Anja - Dank je!

@Sandra - Dank je!