Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 27, 2018

"I can see clearly now"...

Eindelijk heb ik maar nauwelijks gehoest en redelijk goed geslapen (er kwamen nog wel een paar dropjes aan te pas in het midden van de nacht). Als Ricks wekker om kwart over zeven gaat draai ik me nog een paar keer om.

Het is grauw weer als ik opsta. Volgens het verhaal de laatste koude dag dit jaar, we zullen zien. Het is een late lente na de warme februari maand. Ik kan de knoppen wel aan de bomen kijken, het is zo dichtbij, maar ook zo ver weg!

Na een mini ontbijtquiche en een flinke kop koffie ga ik een uur op de elliptische machine doen. Het eerste uur sinds ik terug ben van mijn reis met Kai. Het gaat goed en Orion ligt zoals altijd rustig naast me te slapen.

Intussen miezert het en laat ik Orion gauw uit. Er wordt nu aan de straat achter ons gewerkt dus ver kunnen we sowieso niet gaan voor we werkers tegenkomen. Dat zal tot juni duren dus ik zal met Orion, als het weer beter wordt , met de van naar wandelplaatsen gaan.

Voor de lunch heb ik zin in de Italian wedding soep van Whole Foods. Nu ik antibiotica neem kies ik er een drankje met probiotics bij. Ik had niet gedacht dat lekker te vinden, maar tot mijn verbazing is het dat wel. De wedding soep is altijd weer erg smakelijk al duurt het eeuwen voor het koel genoeg is om te eten.

Om twee uur heb ik een afspraak om mijn nieuwe contactlenzen op te halen bij het Vienna Eye Care Center. Dat doen ze hier zeer professioneel. Bij mijn vorige dokter kreeg ik ze gewoon mee. Hier wordt gekeken hoe ze passen en hoe goed ik ermee kan zien. Het is fijn weer twee contactlenzen in te hebben en ik kan er de kleinste lettertjes mee lezen.
Mijn vriendje wachtend op mij


Bij Walgreens ga ik Orions medicijnen ophalen. Vreemd genoeg hebben ze maar een van de recepten doorgekregen. Vorige keer betaalde ik zo'n $150 voor deze medicijnen maar nu heb ik een Walgreens kaart. Je raadt nooit wat ik vandaag moet neertellen...maar liefst $20! Ik bespaar $114,89 met die kaart! Laat wel zien hoe idioot hoog geprijsd de "normale" prijzen van medicijnen zijn!

Thuis bel ik dan ook meteen met de andere apotheek om overgebleven recepten over te hevelen naar Walgreens! Dat is net even teveel geld om te negeren! Ik vind het bovendien heel slechte klantenservice om de korting van de ene keten weg te halen en klanten de volle prijs te laten betalen totdat alle systemen zijn geintegreerd.
Onze straat is afgesloten behalve voor ons bewoners

Rick komt vroeg thuis want ook hij is naar de oogarts geweest. Hij kan niet goed zien vanwege de oogdruppels, die ik gelukkig niet hoefde omdat ze een nieuwe machine hadden om de achterkant van mijn ogen te bekijken. Rick moet voor het eerst geloven aan een leesbril. Wij zijn daar beiden laat mee, grappig genoeg.

We halen eten van Al Nakheel. Ik ben dol op hun Halloumi kaas pita wrap en de spinazie fatayer. Grappig is dat we hier eindeloos veel keuze aan Aziatische en Midden-Oosterse cuisine hebben. Dat zijn ook meteen mijn favoriete keukens dus helemaal goed.

2 reacties:

Petr@ zei

Wat een enorme korting!! Logisch dat je dat niet laat liggen op andere recepten. Inderdaad slechte service dar de korting niet bij de andere apotheek al wordt gegeven.

Wat bedoel je met nu twee lenzen dragen? Wat had je hiervoor dan? Ik zag je niet met bril op namelijk.

Fijn dat je aan de beterende hand bent.

Petra zei

@Petra - Ja, meer dan een keer wilde ik dat echt niet betalen! In Wenen brak mijn linker lens en sindsdien droeg ik er maar een, vandaar dat ik nu blij ben er weer twee te hebben.