Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 06, 2018

Inpakken en...

Het enige op de agenda vandaag voor mij is inpakken. Ik blijf dan ook tot kwart voor negen liggen. Het weer oogt wat sombertjes maar het is tenminste droog. Ik laat Orion even uit, met de nadruk op even, want Chuck komt natuurlijk net met de Deense doggen de straat in en dan is Orion niet meer te houden.

Intussen is de koffie klaar en ik neem een lekkere mok. Ik klets ook even met Rick. Voor hem en Saskia is alweer de laatste dag Disney World aangebroken. Ze rijden morgen in een ruk terug naar huis. Ik zal weer blij zijn als ze daar heelhuids aankomen!

Na mijn quiche ontbijt heb ik geen zin om de elliptische machine te doen. Ik kijk liever naar wat opgenomen shows terwijl ik op de plaats ren. Zo zie ik toevallig een stel op House Hunters International dat naar Boedapest gaat verhuizen.

Dat maakt me nog enthousiaster de stad te gaan zien! Wenen en Boedapest staan al vele jaren hoog op mijn lijstje. Om die nu samen met Kai te gaan bekijken vind ik wel heel bijzonder (Kai is al een paar keer in Wenen geweest).

Als ik 8000 stappen bijeen heb vind ik het wel genoeg geweest. Ik laat mijn Shark de vloeren stofzuigen en ga zelf boven de was opvouwen. Wat zie ik daar echter? Roze sokken en een roze t-shirt van Rick die voorheen wit waren. Oeps!

Al gauw begrijp ik waar het van komt. Ik heb een rode sjaal mee gewassen. Ik scheid witte en bonte was nooit en dan gebeurt zoiets eens in de zoveel jaren. Gelukkig zijn het oude sokken en een oud t-shirt waarvan Rick er nog veel meer heeft.

Dan ga ik inpakken wat zo gedaan is. Na mijn douche kleed ik me in mijn reiskleding, een palazzo broek, die heerlijk zit in het vliegtuig, een topje en een corduroy jasje. Ideaal is het want ik kan uittrekken als het te warm is en aanhouden als het koud is.

Nu neem ik Orion toch nog even mee voor een langere wandeling. De beloofde regen blijft nog steeds uit.  Orion weet duidelijk wat mijn tassen betekenen, maar hij is zo dol op Lorraine en Patricia dat ik weet dat hij hun gezelschap ook zeer waardeert (hij groef zich zelfs onder ons hek door om bij Lorraine te kunnen zijn!).

Voor de lunch ga ik naar Viet Aroma en bestel hun lekkere kip pho. Eigenlijk vind ik die lekkerder dan van Pho Thang Long bedenk ik me. Ook hier ben ik duidelijk een oude bekende.


Na het eten rijd ik naar het winkelcentrum aan de overkant. Ik zag tot mijn schrik dat ik bijna geen contactlensvloeistof meer in mijn reistas heb. Ik weet niet welk merk daarvoor in Europa te kopen (ik heb gas doorlatende harde lenzen) dus heb maar liever een vol flesje mee op reis.

Naast de CVS waar ik die koop ligt een Michaels en ik loop er lekker te dwalen. Ik heb ook de ingeving gekregen om servetringen te maken met turquoise lint. Die ringen vind ik niet, maar het lint wel. Thuis vind ik wel de perfecte ringen bij Amazon.
Ik kan het niet laten ook een betoverde boom mee te nemen voor Fairyville (rechts boven)

Als ik terugkom van deze reis heb ik heel wat te knutselen, want we hebben maar een uurtje om te versieren op de 25e. Dus ik wil zoveel mogelijk van te voren doen. De servet ringen in ieder geval en de aardigheidjes aan het einde voor iedereen. Ik vind het heel leuk, maar zal ook blij zijn als het allemaal goed is gegaan en voorbij is!

Om kwart voor zes bestel ik een Uber om me naar het vliegveld te brengen. Ik krijg de Kenyaanse Celina. Ik vind het wel fijn een vrouwelijke chauffeur te hebben om de een of andere reden. Ze is super vriendelijk en een half uurtje later zijn we bij Dulles.
Bewogen want uit een rijdende auto genomen, maar deze terminal is door Saarinen ontworpen, die ook de St. Louis Arch ontwierp

Het is ontzettend rustig op het vliegveld. Zo heb ik het zelden gezien. Ik geef mijn tas af en er is niemand anders bij de Premier check in. Ook ben ik de enige bij TSA Pre! Binnen tien minuten ben ik dus op weg naar mijn gate!

De trein naar de C gates staat ook al klaar en zo heb ik nog bijna drie uur voor we aan boord gaan.  Ik heb nog een pas voor de United Club lounge die in mei verloopt. De perfecte kans om die te gebruiken dus.

De United agent, die me incheckt vindt mijn nagels prachtig. Inderdaad zijn ze in dit soort licht een en al glitter. Dat krijg ik nooit helemaal goed op de foto.

Ook hier is het vrijwel leeg. Ik kijk eens wat ze te eten hebben en dat is tortilla soep, salades, kaasblokjes en een noten mix. Niets heel bijzonders, maar genoeg om mijn ergste trek te stillen want straks aan boord zal ik een uitgebreide maaltijd krijgen.

Voor de vlucht van hier naar Frankfurt heb ik business class. Hopelijk lukt het me weer wat te slapen. Dan zie ik Kai in Frankfurt en van Frankfurt naar Wenen zitten wij naast elkaar. Eerst nog even de nachtvlucht door komen, hoewel dat in business stukken makkelijker is!

9 reacties:

Pascale zei

Ik vond Wenen een hele leuke stad die ik beslist nog een keer wil bezoeken. Ik zou graag een concert in de Musikverein willen bijwonen. Budapest ben ik nog nooit geweest, en ik kijk al uit naar je foto's. Goede reis en veel plezier met Kai!

Irene zei

Heel veel plezier!!

Marieke zei

Goede reis! Leuk om naar Wenen en Boedapest te gaan. Het is alweer lang geleden dat ik in deze steden was, dus er zal wel veel veranderd zijn, maar ik vond ze beiden erg leuk. Geniet er van!

Marion2 zei

Wat heerlijk om business class te kunnen reizen. Dat is toch een wereld van verschil.
Het wordt vast weer een fijne reis. Veel plezier!

Anja L. zei

Ik ben benieuwd naar je blogs. Mijn tante is net terug uit Wenen en vond het een prachtige stad.
Geniet maar van je dagen met Kai.

Anoniem zei

Dat gaat genieten worden met Kai. Heel veel plezier in deze twee prachtige steden. Groetje van Henny Breedijk.

Nancy zei

Een hele goede reis en ik kijk uit naar je verslagen. Ik was in Boedapest afgelopen november en het was in 1 woord geweldig! Zo veel gezien en gedaan. Tip voor een thermaablad: het Gellert! Veel plezier met Kai! Ik hoop dat alles goed met hem gaat. Groetjes en liefs, Nancy

Sally zei

Goede reis en een geweldige tijd met je zoon gewenst.

Anoniem zei

Heel veel plezier samen met Kai!! Gr. Greet S.