Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 25, 2018

Katja's shower

Zaterdag

We staan bijtijds op, eten ontbijt en laden dan de rest van de showerspullen en onze bagage in de van. Na Orion nog even een goede wandeling te hebben gegeven vertrekken we keurig op onze voorgenomen tijd van kwart over tien.

Een vol gepakte van, er is nog net plaats voor ons drieen

In Vienna halen we nog ontbijt voor Saskia en beginnen dan aan de rit naar New Jersey. Het weer is prachtig en er is helemaal geen verkeer. We stoppen een keer bij een plaza waar Rick en ik een broodje nemen, het mijne met mozzarella, tomaat en pesto. Erg lekker moet ik zeggen.
Ergens in Delaware

Zo komen we net na tweeen al in Neptune aan. We checken eerst in bij de Hampton Inn waar ik voor Saskia tot haar genoegen een eigen kamer heb geboekt. Saskia heeft nog geen lunch gehad dus we gaan op zoek naar een Playa Bowl. Saskia weet dat ze daar lekker eten hebben.

Intussen zijn Katja, Kevin en Morgan, Katja's vriendin, die hier is voor de shower, op het strand. Daar rijden we ook heen en lopen een stuk met Django. Hier ligt nog aardig wat sneeuw en volgens mij heb ik dat nog nooit op een strand gezien.

Natuurlijk is er in deze foto's geen sneeuw te zien, maar het was er echt

Als we uitgewandeld zijn gaan de anderen Django naar huis brengen en Rick, Saskia en ik rijden alvast naar de Kane brouwerij waar we een biertje gaan drinken met zijn allen. De anderen nemen een "flight" met vier verschillende glaasjes bier. Ik houd het bij hun witte bier, dat vind ik altijd het lekkerst.

Intussen zijn mijn zus en nichtjes ook bij het hotel gearriveerd. We gaan hen begroeten en frissen ons even op. Dan is het alweer tijd om naar het restaurant te gaan voor het avondeten. We konden bij het Italiaanse restaurant Stella Mare nog een tafel voor negen mensen reserveren.

Dat restaurant heeft zicht op het strand en is erg gezellig. Het eten blijkt ook heel goed te zijn. Ik bestel een pasta met garnalen, kerstomaatjes en olijven. Het gesprek vloeit goed en ook de kinderen smullen. Saskia vindt het duidelijk heel leuk met haar twee nichtjes (N is dertien en S tien).

De meesten nemen nog een dessert en dan gaan Kevin, Katja en Morgan door naar een bar. Het is al na negenen dus de rest van ons keert terug naar het hotel. Mijn zus en de meisjes willen vroeg naar bed en Saskia ook. Rick en ik ontspannen nog even op de kamer.

Jammer genoeg voel ik me nog steeds rot en iedereen hoort het aan me. Het hoesten houdt me ook tot diep in de nacht wakker en pas om een uur of half drie val ik in slaap. Dat wordt maandag toch maar naar de dokter gaan.

Zondag

Na het late in slaap vallen probeer ik tot negen uur uit te slapen zodat ik me niet zo doodmoe voel. Rick maakt zich klaar en gaat samen met Saskia ontbijt halen. Zij wil naar een veganistische bakkerij waar het kennelijk erg druk is.

Als ze terugkomen is het al tijd om naar het restaurant voor de shower te gaan. We checken uit en stellen de GPS in op Bar Anticipation. Hier heb ik de Mahogany Room gehuurd voor de shower en we mogen al om kwart voor elf binnen om te versieren.

Kevins moeder heeft voor de cake en de ballonnen gezorgd en ik heb de tafelversieringen onder mijn vleugels genomen. Met zoveel helpende handen is alles binnen het halve uur versierd en is het wachten op de gasten.






De een na de ander komen de 31 gasten binnendruppelen, inclusief mijn schoonzus AM en nichtje A uit Canada. Zij zijn gisterochtend al in Newark aangekomen, maar hebben gisteren een dag in New York doorgebracht. Op een na zijn alle nichtjes van Katja van mijn kant van de familie aanwezig, dat komt zeer zelden voor. Katja heeft ze ook al lang niet gezien dus helemaal leuk.

Om tien over twaalf komt de eregast binnen. Ze heeft van mij een tiara met "Bride to Be" erop gekregen en na allerlei foto's neemt ze plaats in haar speciaal versierde stoel. Intussen tekenen de gasten het gastenboek en deelt Jess, aan wie ik heb gevraagd emcee te zijn, het eerste spelletje uit.

Dat is bedoeld om de andere gasten een beetje te leren kennen. We moeten iemand vinden, die in dezelfde maand is geboren, iemand met blauwe schoenen (Katja toevallig!) en meer. Degene die wint heeft maar liefst alle mogelijkheden gevonden.

De prijzen heb ik ook meegenomen. Eerste prijs is een sarong voor het strand, tweede prijs is een kaars met geur van het strand en de derde prijs is een flesopener in de vorm van een teenslippertje. Ana Maria wint daar een van en is er blij mee voor haar tiki bar thuis.

Inmiddels is het buffet klaargezet. Er zijn twee salades, sandwiches, twee soorten quiche en vers fruit. Saskia krijgt een apart veganistisch gerecht. Het eten is werkelijk heel erg goed en iedereen smult ervan.

Als de borden weer weggeruimd worden deelt Jess het volgende spelletje uit. Kevins moeder en ik hebben vijf foto's ieder van Katja en Kevin op verschillende leeftijden uitgezocht en iedere tafel krijgt een setje. Zaak is om te raden welke leeftijd die twee hadden op de foto's. Dat blijkt flink moeilijk te zijn want de winnaar heeft maar de helft goed.

Het volgende spelletje is een lijst met door elkaar gehutselde bruiloft woorden. Daar blijkt iedereen zo goed in dat er geen prijzen te winnen vallen. Het derde (en laatste) spelletje is een bingo waarop je moet raden welke cadeaus Katja gaat krijgen. Wie Bingo krijgt wint een prijs. Zowel mijn zusje als nichtje krijgen een prijs.  Dit houdt de gasten bezig terwijl Katja alles (en het is nogal wat!) uitpakt.

Intussen worden S en N door Jess geinstrueerd hoe ze de strikken van de verschillende pakjes op een hoed kunnen nieten en plakken. Die hoed moet Katja aan het einde op en ook naar haar rehearsal dinner de avond voor de bruiloft. De meisjes doen heel goed hun best en er zijn heel wat strikken!

Kevin's nichtje van vier helpt Katja uitpakken en daar zitten flinke dozen bij! Katja krijgt voornamelijk huishoudelijke dingen van haar "registry", de lijst met wensen, die ze bij twee winkels had gemaakt. Ik geef haar ook nog het satijnen setje en kimono om te dragen terwijl ze zich klaarmaakt voor de bruiloft.

 
 
De bruidsmeisjes (op een na) en een van de twee bloemenmeisjes

Intussen is het al drie uur geweest en we hadden de zaal tot die tijd. Gelukkig is het helemaal geen probleem, het personeel hier is heel erg aardig! De cake wordt opgesneden en verdeeld en er wordt koffie en thee geschonken. De cake is een lekkere red velvet cake met cream cheese frosting.


Gauw deel ik de zakjes met stroopwafel, klompjes en zeepje uit want mensen staan al op het punt te vertrekken. Ook dat valt heel erg in de smaak en ik hoor van veel van Kevins familie ook hoe leuk ze het vonden. Dat geeft wel een heel voldaan gevoel, want het was toch best wat werk allemaal.


Vele handen maken licht werk en binnen een mum van tijd hebben we de zaal opgeruimd. Mijn nichtjes willen de schelpen meenemen, Saskia de kaarsenhouders en zo zijn die dingen niet weggegooid. Katja krijgt de servetringen waar ik zeesterretjes op heb geplakt voor haar nieuwe huis.


Dan rekenen Rick en ik af en nemen afscheid van Sue en Ralph, Kevins ouders. Voor ook wij, mijn zus en schoonzus weer op pad gaan willen we graag Katja en Kevins nieuwe huis van buiten zien. Dat ligt in een leuke buurt en een oudere buurman komt meteen kennis maken. Hun overburen en naaste buren zijn ook jonge mensen, vertelt hij. Donderdag krijgen ze de sleutels al!
De bijna huiseigenaren met hun blauwe huis op de achtergrond

We maken de nodige foto's en nemen dan weer afscheid om in drie verschillende richtingen te vertrekken. Het was kort maar krachtig en heel bijzonder dat Katja twee van haar tantes en drie van haar nichtjes erbij had.

Wij moesten zo snel terug omdat Saskia vanavond nog door naar Richmond moet. Gelukkig is er ook vandaag weinig verkeer. Als we bijna thuis zijn halen we avondeten in Vienna. Een gerecht van het vegetarische restaurant voor Saskia en Thais voor Rick en mij.

Dan zit dit showerweekend er weer op. Ik ben zo opgelucht dat het allemaal zo goed ging! Nu nog even die stomme hoest weg en een goede nachtrust, daar ben ik wel aan toe!

12 reacties:

Anja zei

Dat was een geslaagde, leuke shower voor Katja.
Vervelend die hoest, zoals ik eerder al aangaf heb ik er een dikke maand last van gehad. Je wordt er zo moe van.

Petr@ zei

Wat fijn dat de shower een succes was! Het zag er ook heel mooi uit en klonk erg gezellig. En wat leuk dat ook je schoonzus en nicht uit Canada erbij waren.

En wat een ontzettend leuk huis hebben ze gekocht!

Tineke zei

complimenten, wat ziet het erg sfeervol en gezellig uit op de bruidshower; fijn dat er veel familie was.
Het huis ziet er heel leuk uit ; zelfs schommelstoelen op het terras ! Gaan ze veel verbouwen?
sterkte met je hoest

Sonja zei

Geweldige foto's van de shower, het ziet er super uit, je inspanningen zijn goed te zien, zo verzorgd! Mooi huis hebben ze, daar kunnen we hier alleen maar van dromen.
Sterkte met je hoest!

Anja L. zei

Wat fijn dat alles goed is verlopen. De zaal zag er erg leuk uit en die servetringen vind ik geweldig. Leuk dat er ook zoveel familie was ondanks dat iedereen zo verspreid woont.
Sterkte met je hoest en een fijne maandag!

Anoniem zei

Heel geslaagd feestje zo te lezen en te zien!
Nu jij nog fit worden...
Staat het nieuwe huis in dezelfde stad/streek als waar ze nu wonen?
Lian

Anoniem zei

Wat zag het er gezellig uit. Leuk dat aqua thema. En enig die ballonnen. De voorbereiding is heel wat en nu terug kijken op een geslaagde bridal shower.
Wat pakken ze in de States toch uit , hier kennen we dat niet.
Nog naar de dokter vandaag voor je hoest. Zou het maar doen. Sterkte er mee.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Dat zag er geweldig mooi verzorgd uit,
je hebt aardig je best gedaan voor de shower.
De kleur aqua met dat witte tafellaken,
heel erg mooi,leuk gevonden met die schelpen erop.
Weer eens wat anders.
Hier in Nederland,zijn er wel baby showers,maar niet voor een huwelijk,
wel eerder een vrijgezellefeest met aparte uitjes erbij.
Het is goed verlopen en het was gezellig..ook een fijne herinnering weer.
Beterschap voor je hoest.

groetjes Joke

Petra zei

@Allemaal - Dank jullie wel! Ik ben blij dat het zo goed geslaagd was en de versieringen precies zo uitkwamen als ik voor ogen had.

@Tineke - Er is niet veel verbouwing nodig, maar wel updaten van vloeren (gekleurd tapijt nu) en verven e.d. van muren

@Lian - Het is in dezelfde plaats waar ze hun appartement hadden

Hester zei

Wat een prachtige shower hebben jullie neergezet voor Katja! Wat gezellig en wat straalt Katja. Dan zijn alle inspanningen het toch helemaal waard geweest. Ik ben zo benieuwd hoe mooi ze eruit zal zien als de grote dag is aangebroken! Als nuchtere Nederlandse vind ik het bijzonder om te zien, alle bruilofts etiquette in de VS! Is het in de VS gebruikelijk om de huwelijkscadeaus (zoals met zo'n gift registry) op de bridal shower te geven of op het huwelijk zelf?

Petra zei

@Hester - In hun omgeving is het kennelijk gewoonte om de cadeaus tijdens de shower te geven en geld voor het huwelijk. Ik weet niet of dat overal zo is tegenwoordig.

Sophie zei

Nog even deze blog terug gelezen. Het klinkt als een hele mooie en geslaagde shower. Goed geregeld Petra!