Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 20, 2018

Lente, maar Moeder Natuur heeft andere ideeen

Nog steeds heb ik slecht geslapen door het hoesten en Rick had pijn in zijn heup. We zijn een mooie combinatie zo! We eten samen ontbijt en dan gaat Rick naar zijn werk.

Hij weet hoe ik me voel, zo lief

Het plenst buiten een ijskoude regen. Ik doe Orion in zijn bench en ga naar Anytime Fitness. Daar doe ik een heel rustig half uur op de ARC Trainer, want ik heb nog niet veel energie.

Dan komt Sharon me halen voor de personal training. Ook zij vindt dat ik echt ziek klink. Ik moet toegeven dat ik heel blij ben als het halve uur voorbij is. Nu heb ik mijn beweging gehad en kan ik de rest van de dag rust houden.

Intussen is de regen overgegaan in ijsregen. Rillend laat ik Orion even uit, maar niet lang want hij vindt het ook maar niets buiten. Dan neem ik een warme douche en kleed me warm.
Gisteren was het 17 graden!

Als ik beneden kom is het koud! De verwarming staat aan maar doet het niet. Het zal toch niet? Gauw bel ik Rick, die me wat ideeen geeft en gelukkig krijg ik hem weer aan de praat. Ik moet er niet aan denken nu geen verwarming te hebben.

Het enige waar ik zin in heb met hoe ik me voel is soep. En dan wel pho, die ik bij Viet Aroma ga eten. Het restaurant zit vol dus ik moet even wachten op een tafeltje. De soep is weer erg lekker met zoveel kip! Zelfs als ik denk klaar te zijn vind ik nog een stuk kip.

Orion wacht geduldig op me in de van. Ik rijd naar Petco en haal daar wat botjes voor hem. Hij is vooral dol op botjes gevuld met kaas of pindakaas. Die houden hem ook bezig nu ik me niet lekker voel en het weer zo slecht is.

Als laatste ga ik naar de Dollar Store. Hier koop ik wat vrolijke tasjes om de prijzen voor de showerspelletjes in te doen. Nu heb ik werkelijk alles in huis ervoor. Thuis lijm ik de "zeesterretjes" op de servetringen en dan is dat ook gedaan.

We hoeven nu slechts alles in de van te laden en dat zal nog een heel werk zijn. Ik zal blij zijn als deze shower voorbij is, maar vond het toch ook wel leuk om het te organiseren. Nu maar hopen dat we niets vergeten zijn.

De rest van de middag ga ik rusten want ik moet van deze verkoudheid af. Gelukkig slapen Orion en Snickers ook rustig. De verwarming werkt weer en ik ontspan me goed. Alleen die irritante kriebelhoest!

Intussen worden de voorspellingen voor morgen steeds slechter. Eerst zouden we vijf tot tien centimeter sneeuw krijgen. Nu is het opeens twintig tot dertig centimeter! Dat is heel ongewoon zo laat in maart. We gaan het zien, want je weet hier maar nooit.
8" - 20 cm

Onze buurman belt om te vragen of de sneeuwblazer klaar staat. Dat is nog niet het geval, want Rick is nog niet thuis. Als die thuiskomt haalt hij met behulp van Chuck wat ze "The Beast" noemen uit de schuur. Wij delen deze sneeuwblazer met een aantal buren.

Voor het avondeten heeft Rick zalm, salade van spinazie en tomaatjes en olijfbrood mee. Alweer merk ik dat ik niet veel trek heb. Zal wel door de verkoudheid komen.

Buiten sneeuwt het inmiddels hard. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet. We hebben deze hele winter nog geen centimeter sneeuw gehad, dus dit wordt door sneeuwliefhebbers verwelkomd. Ik ben klaar voor de lente en hoef dat witte spul niet meer.

4 reacties:

Anja L. zei

Ik vind dat je erg actief bent voor iemand die zich ziek voelt (geen kritiek hoor!).
Lekker dat alles voor de shower nu klaar is maar mijn hemel wat een gedoe zeg. Ik zie om mij heen dat het hier ook steeds meer in komt. Het zal zeker een succes worden.
Ik hoop dat het vandaag met de sneeuw meevalt, jammer dat jullie webcam het nog niet doet.
Fijne woensdag!

Marion2 zei

Nu nog sneeuw... Op een gegeven moment is het wel mooi geweest.
Hier was het van het weekend nog steenkoud. Maar ja, lang kan
het niet meer duren tot het voorjaar losbarst.

Sally zei

Arghh, sneeuw...daar zijn we nu toch wel klaar mee. Sterkte en beterschap met je kriebelhoest.

Petra zei

@Anja - Voor mij voelt het alsof ik constant op de bank lig,LOL. Nu nog alles in de van laden en dan daar versieren. Ik zal een zucht van verlichting slaken als het klaar is, hoe leuk ook!

@Marion - Van mij hoefde het ook niet, maar het was toch wel mooi en smelt al fijn weg.

@Sally - Dank je!