Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 18, 2018

St. Patrick's Day weekend

Zaterdag


Het was een wat moeilijke nacht, want ik voelde me niet lekker. Pas na toch maar weer wat ibuprofen genomen te hebben viel ik laat in slaap. Daardoor is het ook moeilijk wakker worden, maar gelukkig slapen Rick en Orion ook uit.

Zoals iedere zaterdag gaan we bij Starbucks ontbijt halen. Voor mij een venti ijskoffie met vanille siroop en melk en de eiwit egg bites. Rick neemt een ijs latte met een kalkoenbacon, ei en kaas broodje. We eten het thuis op terwijl de dieren met argusogen in de gaten houden of we niet per ongeluk iets laten vallen.
Wij willen die egg bite ook best

Vandaag komen ze de zakken met houtsnippers voor de tuinbedden brengen. Daarvoor moet ik mijn feeentuintje opruimen, maar met mijn knie kan ik niet zo diep buigen. Rick doet het dus onder mijn toezicht. Sommige dingen zijn zo verbleekt door de zon dat ik ze maar weggooi. Dat geeft dan ook weer ruimte voor af en toe wat nieuws.

Alleen dat toekijken al heeft al mijn energie geeist en ik ga computeren op de bank. De mannen komen die zakken met houtsnippers brengen en Rick gaat meteen aan de slag. Het zijn maar liefst 69 zakken!

De drang om te sporten voel ik nog steeds, maar nu ik zowel mijn knie moet ontzien als me niet lekker voel is het toch wel fijn niets te hoeven van mezelf. Ik lees wat en speel wat spelletjes en voor ik het weet komt Rick binnen met de mededeling dat het lunchtijd is.

Die gaan we bij Panera eten. Ik heb een hinderlijke hoest en voel me gammel en kippensoep schijnt goed te zijn voor een verkoudheid. Ik bestel er een bowl van, die heel goed smaakt. Rick neemt chili en een broodje. Het is druk in het restaurant, maar we vinden nog een tafeltje bij de haard. Lekker warm!

Het blijft maar kil hier. Er vliegen zelfs af en toe sneeuwvlokken rond. Ik kan niet wachten tot het warmer wordt!!! Behalve de pijnen van de verkoudheid doet de fibromyalgie ook vrolijk mee. Vooral nu ik niet veel kan bewegen protesteren mijn spieren extra.
Orions Bark Box is er weer en hij is heel blij met zijn nieuwe speeltjes

Na het eten kijken we even in de Dollar Store om te zien of we daar nog wat dingen voor de shower kunnen vinden. Dat is niet het geval, maar bij de Hallmark Store kopen we pakpapier en een leuke kaart. Hopelijk heb ik morgen weer energie om door te gaan met voorbereidingen.

Thuis zoek ik mijn luie stoel weer op. Rick neemt Orion mee naar buiten wat het rustig genoeg maakt voor een kort slaapje. Ik wil beter worden verdomme, ik heb geen tijd voor dit lammelendige gedoe!

Vandaag is het St. Patrick's Day en Rick heeft nogal wat Iers bloed in zich. We moeten dat dus vieren en hebben een reservering bij Paddy Barry's in Tysons Corner. Daar bieden ze een menu met drie gangen met live Ierse muziek.

Dan vind ik Ierse restaurant zo gezellig! Iedereen draagt groen en zingt mee met de liedjes. Een van die liedjes ken ik nog van de vierde klas toen onze meester dat altijd op zijn gitaar speelde.

Het eten is ook lekker. We beginnen met prei en aardappel soep en dan heb ik de shepherd's pie en Rick de fish and chips. Intussen worden we ook getrakteerd op Ierse dansen. Echt knap hoe die groep het doet.

Voor het dessert neemt Rick een Ierse cake en ik een Ierse koffie. Die heb ik al een hele tijd niet gedronken en hij smaakt me prima! We blijven nog even luisteren naar de muziek en gaan dan weer huiswaarts.
Laat maak ik het niet en hoop echt me morgen alweer wat beter te voelen. Het trainen voor de wandelingen, die Chris in Bryce Canyon en Zion wil doen, lukt me niet echt. Het belangrijkste is dat ik tegen die tijd weer zo'n beetje heel ben.

Zondag

Mijn hoop dat ik me vandaag beter zou voelen vervloog al midden in de nacht. Ik kon niet slapen van de keel- en spierpijnen. Gelukkig ging het na wat ibuprofen in zoverre beter dat ik nog wel wat door kon doezelen. 

Pas om negen uur sta ik met moeite op. Rick installeert me op de bank en gaat dan ontbijt halen. Hij komt met Starbucks koffie en een broodje van Peet's Coffee. Ik heb hoegenaamd geen energie en een heel hinderlijke hoest. Echt balen!
Eindelijk openen de narcissen

Na het ontbijt doen Rick en ik toch nog het een en ander voor de shower. Ik maak eindelijk alle afscheidscadeau zakjes klaar en Rick knipt de spelletjes want daarvan staan er twee op een pagina. Ook pakt hij de cadeaus in, want daar ben ik heel slecht in!

Nu hebben we wel heel veel stroopwafels over!

Nu moeten er nog maar een paar dingen gedaan worden en de rest kan alleen in het restaurant. Ik hoop toch echt dat ik me snel beter voel. Ik wil die shower helemaal gezond meemaken!

Ook voor de lunch gaat Rick erop uit en brengt een lekkere avgolemono soep voor mij mee. Alweer een kippensoep, die heel lekker smaakt. Orion heeft een goede dag want niet alleen kreeg hij vanochtend de helft van mijn brood, maar nu ook de pita, die bij de soep komt. Het is tenslotte zondag.

Rick neemt Orion mee naar buiten en ik ga eens naar mijn lichaam luisteren en echt rusten. Ik voel me gammel en duizelig en durf zelfs niet onder de douche daardoor. Gelukkig helpt een uur rusten goed en neem ik alsnog een douche.

Het is schitterend weer en ik ga voor het huis in het zonnetje zitten. Iedereen is aan hun tuinen bezig, wat het best gezellig maakt. Deze en gene komen even kletsen en voor ik het weet verdwijnt de zon achter de huizen en wordt het te kil om buiten te zitten.

We bestellen Thais eten voor het avondeten. Ik neem een gerecht met kip en gember, lekker licht. Ik ben van plan vroeg naar bed te gaan en hopelijk morgen aan de beterende hand op te staan.


5 reacties:

Irene zei

Beterschap!
En hoe vervelend het ook is en hoe ongelegen ook, het best is nog altijd het te laten gebeuren.
Niet tegen vechten, laat het gebeuren, des te sneller ben je er vanaf!
Sterkte in de strijd!

Anja zei

Beterschap. Goed uitzieken en je rust nemen, hopelijk knap je dan snel weer op.

Sally zei

He wat naar dat jhe je zo lamlendig voelt. Ik ben hier ook zo die kou zat. Beterschap.

Anja L. zei

Wat balen, je vele lopen in Wenen en Budapest was misschien net te veel voor je lichaam in combinatie met jetleg.
Ik hoop dat je voor komend weekend weer bent opgeknapt!
Fijne maandag.

Petra zei

@Irene - Dank je en ik probeer het rustig aan te doen

@Anja - Dank je

@Sally - Jij ook bedankt

@Anja - Dat hoop ik ook van harte!