Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 26, 2018

Toch maar naar de dokter

Gisteravond heb ik de pot met drop mee naar boven genomen. Iedere keer als mijn keel begon te kriebelen nam ik een dropje en dat hielp genoeg dat ik redelijk op tijd in slaap kon vallen. Ook midden in de nacht kwamen er nog wat dropjes aan te pas.

Duidelijk had ik de slaap nodig want ik hoor niets als Rick opstaat en word pas om half negen wakker. Hoezeer ik ook zou willen, er is nog steeds geen verbetering en mijn rechter kaakholte doet flinke pijn. Ik heb er zelfs kiespijn van.

Rick draagt me streng op vandaag naar de dokter te gaan, maar dat hoefde hij niet te zeggen. Ik heb het lang genoeg uitgesteld, maar duidelijk duurt het allemaal te lang. Als ik nu een beetje verbetering zou zien, maar nee. Ik heb een hekel aan naar de dokter gaan, maar ja.

Eerst eet ik ontbijt en vertrek dan naar de sportschool. Daar doe ik eerst een half uur cardio en dan komt Sharon me halen voor de gewichten. Ik merk wel dat ik minder uithoudingsvermogen heb nu ik me niet lekker voel. Ik kan niet wachten weer mijn gewoonlijke energie te hebben! Gek hoe je daar niet bij stilstaat tot het er niet is.


Thuis ga ik met Orion de tuin in. Daar rent hij lekker met Mia en de Deense doggen van de buren. Het is zonnig weer, maar nog steeds veel te koel voor de tijd van het jaar. De natuur lijkt daardoor stil te staan. De magnolia knoppen gaan bijvoorbeeld tergend langzaam open in vergelijking met andere jaren.

Voor de lunch heb ik zin in Chopts pittige linzensoep. Chopt ligt een paar deuren van het Inova Urgent Care center, dus na de lunch loop ik daar binnen.  Ik heb enorm veel geluk want er wacht niemand! Dat is nog nooit voorgekomen (als ik weer naar buiten kom zit de wachtkamer vol).

Binnen het kwartier word ik dan ook binnengeroepen. De vriendelijke dokter laat een strep bacterie en een griep test doen, maar zoals ik al wist zijn die beiden negatief. Mijn eigen diagnose klopt, fikse kaakholteontsteking. Ik krijg er antibiotica en een codeine hoestsiroop voor.

De antibiotica heeft de dokter al naar Walgreens gemaild, maar voor de siroop moet ik het recept in persoon brengen. Dat is een gecontroleerde substantie. Ook de pseudoephedrine, die geen recept behoeft, is dat.

Na een kwartier zijn mijn recepten gevuld en kan ik huiswaarts. Daar neem ik de eerste antibiotica pil meteen in.  Orion gaat weer even rennen met zijn vriendin en dan geef ik hem een groot bot. Grappig is dat hij daar dan de hele middag mee rond blijft lopen. Kennelijk moet het precies het juiste moment zijn om eraan te beginnen.

Zaterdag vertrekken Chris en ik naar Las Vegas. Zij komt mij om zeven uur ophalen om bij Maru Koreaans te gaan eten en onze plannen te bespreken. We maken reserveringen voor het avondeten in Las Vegas en bekijken welke hikes we in Bryce Canyon en Zion National Parks willen doen. De hotels en auto heb ik allemaal al geregeld.

Chris ziet er enorm naar uit hele dagen te hiken met klimmen en alles dus ik moet echt beter zijn voor we vertrekken! Ik heb haar al gezegd dat ze altijd zonder mij verder kan. Ik wil nooit een blok aan iemands been zijn. Dan wacht ik wel en geniet van de omgeving. We zien het allemaal wel.

Hopelijk helpt de codeine me vanavond niet te hoesten en goed te slapen. Dat alleen al zal zo'n verbetering zijn!

6 reacties:

Petr@ zei

Hopelijk slaan de medicijnen snel aan zodat je je weer goed voelt als je op vakantie gaat!

Anja L. zei

Ik ben benieuwd of je medicijnen hebben geholpen. Ik duim voor je!
Fijne dinsdag.

Anoniem zei

Niets zo vervelend als een kriebelhoest.
Waarschijnlijk heb je alles al gebruikt, maar bij mij helpen de keeltabletten van ‘GeloRevoice’ echt heel goed.
Marjon

Marion2 zei

Ik vond het erg leuk om over de shower lezen. Voor mij is het allemaal nieuw.
De aankleding zag er professioneel uit, erg mooi. Ook de ballonnen en de taart.
Grappig ook van die strikken op de hoed. Wat een organisatie en een werk!
Maar zeker de moeite waard.

Ik heb een tijdje terug de 'hoesttyfus' gehad en dat duurde alles bij elkaar
wel een maand. Ik nam ook codeïne, twee keer per dag en met name voor ik ging
slapen, en dat scheelde wel wat.
Nu maar hopen dat je er van het weekend (grotendeels) vanaf bent!

Anoniem zei

Ik hoop dat je medicijnen zullen helpen !
Wat een leuk feestje, zo'n bridal shower. Daar heeft Katja straks een mooie herinnering aan.
Mag ik je een tip geven m.b.t. hikes in Zion ?
Angel's Landing is heel bijzonder. Doe hem wel heel vroeg in de morgen.
Wij hadden de eerste shuttlebus naar het park genomen, om een uurtje of 6.
Zion is een heel populair park en je staat later op de dag echt in de rij om te kunnen klimmen/afdalen. Wij hebben wat bizarre situaties gezien daar.
Ik wens je alvast een fantastische reis, wij gaan half mei weer naar het Zuidwesten, 4 weken road trippen. Was het maar vast zover :-)
Groetjes
Caroline

Petra zei

@Petra - Ik merk al verbetering!

@Anja - Nu al merk ik verbetering

@Marjon - Volgens mij hebben ze dat merk niet. Maar ik had meer dan alleen hoesttabletten nodig

@Marion - Vreselijk vermoeiend die hoest! Gelukkig ging het vandaag al beter

@Caroline - Angels Landing staat op de lijst, maar ik denk niet dat ik die hele hike kan doen :(