Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 15, 2018

Toch wat sporten en een massage

Ook vandaag ben ik weer voor Rick opstaat wakker. Het is echter zo lekker in bed en zo koud in de kamer dat hij opstaat, maar ik nog tot acht uur blijf liggen. Als ik beneden kom staat de koffie al klaar.

Zo warm als februari hier was, zo koud is maart. De natuur begon al helemaal wakker te worden, maar dat is tot vrijwel een halt gekomen. De kersenbloesems zouden dit weekend al bloeien, maar dat is verder geschoven naar het einde van de maand. Gek, dit gebeurde vorig jaar precies zo.

Voor de zekerheid heb ik mezelf een rustperiode voor mijn knie opgelegd tot tenminste maandag. Het is gek 's ochtends opeens zoveel tijd te hebben. Om half elf heb ik wel afgesproken met Sharon voor personal training maar we doen alleen bovenlichaam gewichten. Zo heb ik het gevoel tenminste iets gedaan te hebben.


Intussen zijn Jess, een van Katja's bruidsmeisjes, en ik bezig met het regelen van de spelletjes. Een ervan is raden hoe oud Katja en Kevin in vijf foto's zijn. Ik zoek een babyfoto, een toen ze zes was, een toen ze dertien was, achttien en de laatste bij haar college graduation met 23. Hopelijk krijg ik van Kevins moeder vijf foto's van hem.

Opeens is het dan een uur en ik bestel lunch van Panera. Hun lekkere bowl met groentes en soba noedels gaat er goed in. Die groentes heb ik de afgelopen week wel gemist. Gelukkig was er tijdens het ontbijt in Budapest genoeg van aanwezig voor de hele dag.

Het is lekker weer en ik neem Orion de achtertuin in. Mia ziet hem en ik zie haar vragen ook naar buiten te mogen. Zeg mij nooit weer dat honden niet communiceren, die twee houden hele gesprekken door het hek!

Voor ik het kan voorkomen ligt Orion weer in de vijver. Ik had gehoopt dat Rick dat gat dit weekend gedicht zou hebben! Daarna rent hij weer met Mia dus is een en al modder. Dan vindt Orion de vijver weer en dit keer zorg ik ervoor dat hij schoon naar boven gaat. Daar mag hij op het deck blijven tot hij wat opgedroogd is.

Dat wordt mij niet in dank afgenomen, maar Lisa komt ook om mij een massage te geven en het is wel zo rustig als Orion er niet is om tegen haar te blaffen. Die laat zich nog regelmatig horen, maar de katten weten dat Orion buiten is.

Opeens komt Zorro sociaal zijn. Hij geeft Laura kopjes en loopt om de massagetafel heen. Hij spint hard en vindt de aandacht duidelijk prachtig. Ook Snickers komt erbij en voor het eerst liggen Zorro en Snickers naast elkaar! Die massage is rustgevend voor mij maar kennelijk ook voor de dieren.
Zorro op de stoel is heel bijzonder!

Als Lisa weer vertrokken is laat ik een bijna droge en schone Orion binnen. Dat is wel een voordeel van die vijver, hij heeft meteen zijn bad gehad. Ik maak labels voor de Thank You labels voor de shower afscheidscadeautjes. Alleen blijken die te groot voor de kaartjes.


Balen, want ik heb geen zin om 35 keer "Please enjoy these goodies from Katja's Dutch heritage" te schrijven. Als ik ze schuin plak kan ik er misschien de hoeken van afknippen, maar het is niet ideaal en zo mooi als ik voor ogen had.

Nu heb ik even genoeg van de shower en ga wat lezen. Voor ik het weet is Rick thuis en stelt voor naar Pazzo Pomodoro te gaan. Helemaal goed! Ik bestel een pizza met ananas, tomaatjes, ham en champignons. Heel lekker en ik neem de helft mee naar huis.

Tijdens het eten bespreken Rick en ik mijn label dilemma. Duidelijk moet ik kleinere labels hebben. We rijden dus op weg naar huis langs Microcenter. Daar hebben ze alleen 80 labels op een pagina. Veel kleiner dus, maar thuis blijkt dat dat best gaat werken.

Sue, Kevins moeder, belt nog om verder te coordineren. Ik denk dat we al heel ver zijn! Nog wat laatste voorbereidingen en dan gaan we volgende week zaterdag met een van vol shower spullen naar New Jersey. De komende week heb ik nog heel wat te doen! Ik hoop maar dat het wordt zoals Katja het zich had voorgesteld!

6 reacties:

Anja L. zei

Oh die Orion toch! Kun je het hek om de vijver niet net zo goed weghalen?
Wat een geregel allemaal voor zo'n shower, maar het wordt vast heel leuk allemaal.
Fijne vrijdag.

Sonja zei

Ben straks heel benieuwd naar je verslag van de shower, het wordt vast geweldig gezien al je voorbereidingen!

Anoniem zei

Komt heel veel bij kijken bij een huwelijksfeest ja.
Wel heel fijn voor hun, dat jij en Kevins moeder meehelpen,
met de voorbereidigen ervan.
Geeft wel een fijn gevoel ook.

Misschien een idee voor Orion, zijn zwembadje in de tuin zetten,
zodat hij daarin kan afkoelen,zodat hij misschien niet de vijver inspringt.
Of een bak water neerzetten,
zodat hij kan drinken als hij dorst heeft van dat geren.

groetjes Joke

Marion2 zei

Ik weet zeker dat de shower een groot succes gaat worden.
Alles ziet er geweldig uit. Maar wat een denkwerk en tijd
gaat erin zitten.

Anoniem zei

Dank je wel voor je leuke reisverslag met prachtige foto's.
Ik weet zeker dat jullie een leuke dag zullen hebben bij de shower, je hebt veel aparte dingen bedacht. Het wordt nog een fijne tijd met de a.s. bruiloft. Ik heb 3 dochters, en met alle drie een fantastische tijd meegemaakt, wel druk natuurlijk, maar met allemaal leuke foto's.
Groetjes, Ida


Petra zei

@Anja - Nou, wat komt er veel bij zo'n shower kijken. Nu ben ik ook wel een perfectionist en wil het zo mooi als op de plaatjes op het internet!

@Sonja - Ik hoop het maar!

@Joke - Dit is nog niet eens het huwelijksfeest, slechts de shower ervoor! Ja, ik heb bakken water buiten voor Orion, maar die vijver is natuurlijk veel interessanter.

@Marion - Komt ook omdat ik het gewoon perfect wil (wat vast niet gaat lukken, maar hopelijk wel dichtbij) en ik vind het ook leuk om wat creatief te zijn.

@Ida - Ja, het is zeker druk, maar ook leuk inderdaad.