Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 16, 2018

"Under the weather" en meer Shower voorbereidingen

Als we opstaan dwarrelen er tot onze verbazing flinke sneeuwvlokken uit de lucht. Dat was niet voorspeld! Het duurt dan ook niet lang en al gauw komt de zon tevoorschijn. Het waait weer hard en daardoor voelt het onder het vriespunt.

Dit jaar doet maart hetzelfde als vorig jaar na een warme februari. Opeens hebben we weer vrieskou 's nachts en maar net boven het vriespunt overdag. Hopelijk overleven de kersenbloesems dit jaar beter. Alleen ben ik bang dat die net gaan bloeien als ik weg ben eind deze maand, begin april.


Vannacht werd ik wakker met keelpijn en inderdaad, ik ben verkouden! Dat kan ik er nu echt niet bij hebben! Ik neem mijn gewoonlijke medicijnen "cocktail" in de hoop het allemaal wat onder controle te houden.

Rick heeft intussen de koffie klaar staan en ik eet weer een quiche als ontbijt. Rick laat Orion voor me uit en vertrekt dan naar zijn werk. Ik mag van mezelf nog niet sporten, hoe moeilijk ik dat ook vind. Gelukkig heb ik meer dan genoeg te doen voor Katja's shower.

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het zoveel werk zou worden. Ik had ook gehoopt wat meer hulp van anderen te krijgen, maar het is niet anders. Kevin's moeder doet het een en ander en een bruidsmeisje helpt met de spelletjes, maar daar moet ik wel alles voor inslaan.

De gisteren gekochte labels werken perfect op de bedankkaartjes en nu moet ik die dus op 35 tasjes met stroopwafels, klompjes en zeepjes knopen. Ik begin ermee, maar ik voel me niet lekker en de energie ontbreekt.

Na even op mijn stoel gelegen te hebben neem ik Orion mee naar buiten. Mia is er ook, maar hoe Orion ook probeert, ze heeft vandaag geen zin om te rennen. Zo grappig, die honden! Mia kan Orion helemaal negeren soms.

Voor de lunch en wat boodschappen ga ik Vienna in. Daar haal ik medicijnen bij Rite Aid en ga dan de Italian style Wedding soep eten bij Whole Foods. Die heeft veel spinazie en kleine gehaktballetjes en is super warm, lekker als je verkouden bent.

Dan rijd ik naar Michaels voor bijna (ja, nog steeds een paar dingen nodig elders) de laatste versieringen voor de shower. Kevin's moeder kon maar acht vaasjes voor de kaarsen vinden en hier hebben ze precies de elf, die we nodig hebben.

Met een karretje vol reken ik af en dan voel ik me zo'n vaatdoek dat ik de rest van de middag in mijn ligstoel hang. Gelukkig kan Orion nog even met Mia rennen en dan heb ik geen hond meer aan hem. Ik hoop dat deze verkoudheid niet erger wordt.

Hoe leuk ik de shower voorbereidingen ook vind, het is wel heel vermoeiend en vooral nu ik in de lappenmand ben. Ik zal eerlijk gezegd blij zijn als het volgend weekend is en de shower kan beginnen. Waarom moet ik het ook altijd hebben zoals in tijdschriften? Maar hopelijk vindt Katja het ook heel leuk.

Over Katja gesproken, die kreeg vanmiddag eindelijk haar diploma. Het is mooi het zwart op wit te zien dat ze summa cum laude is geslaagd. En dit was het kind waarvan men dacht dat niets haar zou lukken. Katja is een duidelijke academische laat bloeister, zo blij met het Amerikaanse systeem!
Iets om heel trots op te zijn!

Opeens word ik wakker van de telefoon. Oeps, in slaap gevallen op mijn stoel, terwijl ik in een vliegtuig nooit zittend kan slapen! Kennelijk moet ik daar "under the weather" voor zijn (niet helemaal gezond). De dieren om me heen liggen ook in diepe rust, zelfs de schichtige Zorro, zo schattig!

Orion hoort het het eerst als Rick thuiskomt. Hij gaat dan zo lief bij de garagedeur wachten. Rick wordt begroet met Orion en zijn beer. Orion is echt soms net als een peuter. Rick wil hem mee naar boven nemen en Orion gaat gauw bij mij zitten, want hij wil niet naar boven. Net een kind!

Rick weet precies hoe hij mij blij kan maken en stelt voor naar Yama te gaan. Daar krijgen we plaatsen aan de sushi bar en de eigenaar werkt daar achter vandaag. Hij kent ons en duwt ons een aantal lekker hapjes toe.

Om wat groente binnen te krijgen bestel ik de zeewiersoep en die is erg lekker, maar ook zoveel! Ik krijg maar de helft op. Mijn sashimi ziet er zo mooi uit dat de man naast mij vraagt wat het is. Het smaakt ook weer prima!

Eindelijk hebben Rick en ik weer een rustig weekend samen. Gelukkig want de komende twee weekenden weer niet. Ik denk dat mijn lichaam wat rust ook zal kunnen waarderen. Ik wens iedereen in ieder geval een heel fijn weekend!



4 reacties:

Anja L. zei

Jammer dat je zo weinig hulp krijgt voor de shower.
Beterschap en een fijn weekend!

Sonja zei

Haha grappig die Mia, een echte meid ;-)

Tineke zei

Tip; gewoon mensen rechstreeks vragen of ze je willen helpen met een taak, werkt vaak beter, voelen ze zich aangesproken.
Hier zeer winters weer ; kou met sterke oostenwind. Vandaag met mijn vader naar een verjaardag en daarna door naar de verjaardag van mijn dochter. morgen een rustdag ingepland.

Sandrah zei

Wow! Dat staat zeker mooi op het diploma van Katja. Wel jammer dat je zo weinig hulp krijgt voor de Shower. Je bent er aardig druk mee.

Hopelijk knap je snel op. In ieder geval een fijn weekend!

Sandra