Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 26, 2018

De tandarts zit er ook voorlopig weer op

De zon schijnt vrolijk de kamer binnen en maakt het makkelijk om op te staan. Het belooft vandaag een mooie lentedag te worden. Rick is al op en klinkt een beetje beter, gelukkig.

De dogwoods (wit) zijn ook uit in de achtertuin
 
Na het ontbijt gaat hij naar zijn werk en ik tegelijkertijd naar Anytime Fitness. Voordat de personal training begint doe ik een half uur cardio. Meer tijd heb ik vandaag niet en dat vind ik wel prima. Ik hoop de komende week meer buiten te kunnen sporten want de machines hangen me de keel uit!

Het halve uur personal training gaat snel en dan haast ik me naar huis. Daar laat ik Orion uit, eindelijk is het er mooi genoeg weer voor. De tijd vliegt en voor ik het weet is het tijd om naar de tandarts te gaan.

Meestal wil ik liever een vroege afspraak voor de schoonmaakbeurt, maar ik had al twee keer afgezegd vanwege mijn hoesten. Het vergde al mijn zelf discipline om dit keer niet weer af te zeggen. Ik heb er zo'n hekel aan! De mondhygieniste vind ik nog erger dan als er iets aan gebit moet gebeuren!

De mondhygieniste, die ik jarenlang had, heeft een nieuwe baan en ik krijg Sharon, die hier ook al lang werkt. Zij is een heel aardige dame, die niets dan goeds over mijn gebit te zeggen heeft. Ze zegt dat ze zelden zo weinig werk aan een gebit heeft. Kennelijk poets en flos ik goed. Gelukkig want dat prikken en schrapen vind ik vreselijk!

De tandarts komt en bekijkt de roentgenfoto's, die Sharon eerder gemaakt heeft. Zoals iedere keer houden ze een kroon in de gaten, die wat slijtage vertoont. Die ziet er nog steeds niet anders uit dan een jaar geleden dus ik houd de paar duizend dollar voor een nieuwe nog even op onze bankrekening.

Als beloning voor mezelf dat ik het weer doorstaan heb ga ik lunch eten bij California Shabu Shabu. Daar kennen ze me al, hoewel ik hier al een tijdje niet ben geweest. De Japanse fondue smaakt me weer heel erg goed en het is nog gezond ook.

In dit winkelcentrum is ook een tijdelijk tuincentrumpje opgezet. Ik ga daar eens kijken, maar vind hun geraniums er niet zo mooi uitzien. Het rijtje prunussen in volle bloei erachter is wel heel mooi en daar moet ik foto's van maken.





Op weg naar lunch bedacht ik misschien naar de tulpen bij het Nederlands Carillon te gaan met dit mooie weer. Maar nu is mijn energie opeens op, bovendien wil ik Orion niet zo lang in zijn bench houden.

De rest van de middag geniet ik dus lezend van de lentekleuren en geluiden vanaf ons deck. Het cardinaaltje komt regelmatig een serenade zingen en Orion wil achter de eekhoorntjes aan. Nu heb ik nog een jasje aan met 21 graden, maar het zal niet lang duren voor het deck weer onze buitenkamer wordt.

Rick komt thuis met eten van Al Nakheel, ons favoriete Libanese restaurant in Vienna. Er zijn een heel aantal restaurants met dat soort cuisine, kabobs, shawarma, gyro etc.. Hun halloumi kaas pita vind ik super lekker en de gyro, hoewel ik die lang niet opkrijg.
Zorro heeft de moed gevonden Orion te trotseren

Dan kijken we een heel aantal achterstallige "Big Bang Theory" afleveringen. Het blijft zo'n grappige sitcom en onze favoriet. Jim Parsons als Sheldon maakt het helemaal. Als die ooit ophoudt is de serie ook klaar.

2 reacties:

Marion2 zei

Zo herkenbaar je verhaal over de mondhygiëniste. Ik heb een afspraak
voor over twee weken, maar dat zou zomaar eens een paar weken later
kunnen worden ;). Naar de tandarts vind ik op zich niet erg, maar ik
weet dat er een brug zit aan te komen. De rekening daarvan vind ik
wel héél erg, dus dat weerhoud me op het moment een beetje om te gaan.
Maar goed, dat doe ik maar wel, want ik vind een goed gebit erg belangrijk.
Zo te lezen is het in de VS nog veel duurder dan hier. Ik weet niet wat
een kroon op het moment kost, maar het lijkt me dat het nog wel onder
de € 1000,00 is.

Petra zei

@Marion - Ja, de tandarts is vreselijk duur hier!