Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 27, 2018

Eindelijk een nieuwe ijskast!

Jee, zeg, als ik wakker word denk ik nog een paar uur te kunnen slapen maar het is al kwart voor negen! Zo lang heb ik in tijden niet doorgeslapen! Gauw sta ik op en tref Rick al beneden en de koffie klaar.

Ik hoop dat iedereen een leuke Koningsdag had, wij hopen het vijf mei te vieren met Nederlanders

Rick blijft vanochtend thuis om te wachten op de nieuwe ijskast. Die zal tussen half twaalf en half vier gebracht worden en ik moet in die tijd naar de dokter. Om Rick stilte te geven om zijn werk te doen ga ik na het ontbijt naar boven voor een half uur cardio.

Daarna maak ik me klaar en rijd naar Northern Virginia Endocrinologists voor mijn jaarlijkse schildklier functie controle. Ik neem er al twintig jaar medicijn voor. Mijn oorspronkelijke dokter ging vorig jaar met pensioen dus ik ga kennis maken met zijn opvolgster.

Mijn afspraak is voor half twaalf en om tien voor half twaalf loop ik de wachtkamer in. Ik moet een paar formulieren invullen en twee (!) minuten later word ik al naar achteren geroepen. Eerst denk ik dat de verpleegkundige nogal nors is, maar als het lachende baby geluid voor een Facebook berichtje uit mijn telefoon komt ligt ze dubbel.

Dat breekt het ijs en maakt ook dat mijn bloeddruk prima is. Lachen helpt kennelijk. Nog geen minuut nadat de verpleegkundige de kamer uit is komt de dokter al binnen. Een heel aardige jongere vrouw, die al gauw doorheeft dat alles prima gaat met mij.

Dan moet ik nog bloed laten prikken en om vijf over half twaalf sta ik weer buiten!!! Dat is vijf minuten na mijn afspraaktijd! Wat zou het fijn zijn als alle praktijken zo op tijd waren. Het heeft volgens mij alles te maken met niet teveel patienten in een uur willen zien.

Op weg naar huis bedenk ik me dat Rick zich telkens zo naar voelt en altijd zo goed is voor mij. Ik besluit eens een verrassing voor hem mee te brengen. Bij de Hallmark winkel kies ik een leuk kaart en rijd dan naar Whole Foods voor zijn favoriete bier (blauwe Chimay).

Rick is ook begonnen met antibiotica dus ik neem probiotica mee. Die neem ik ook altijd netjes als ik die medicijnen slik. Whole Foods heeft heel veel keuze, maar zo duur! Uiteindelijk neem ik de minst dure mee, een miljard probiotica culturen lijkt me meer dan genoeg.

Rick sms-t of ik lunch mee kan nemen. Hij e-mailt zijn bestelling en ik rijd naar Potbelly Sandwich Works. Daar is het best druk, maar er is een gitaarspeler, die Hallelujah zingt en dat maakt alles goed (maar niet heus want de man kan niet zingen!). Met onze broodjes ga ik huiswaarts.

Daar wachten we op de ijskastbezorgers. Intussen ziet Rick ook een Terminix deskundige bij een buur en vraagt hem even te kijken wat de kevertjes, die onze logeerkamer in de basement telkens overnemen, zijn. Dat blijken tapijtkevertjes te zijn en het beste is om vaak te stofzuigen om te voorkomen dat ze kunnen broeden.

Als de ijskastbezorgers komen nemen ze eerst onze oude ijskast mee naar buiten. Ik vind de nieuwe helemaal prima, maar Rick heeft moeite de extra snufjes van de oude op te geven. Het gaat voor het gros van de tijd maar om ons tweeen en de nieuwe ijskast heeft meer dan genoeg ruimte.
Daar gaat de oude ijskast

Ze brengen de Whirlpool naar binnen en installeren hem. Alleen werkt hij niet. Hij staat in demonstratie mode. Wat de mannen ook doen, ze krijgen het ding niet aan de praat. Uiteindelijk belt Rick de verkoper en die weet gelukkig de combinatie om het van demo tot werkend te maken.

Eindelijk hebben we na meer dan drie weken weer een werkende ijskast boven! Ze zeggen er vierentwintig uur nog niets in te doen dat kan bederven. Geen probleem want al het bederfelijke dat  we hadden hebben we weg moeten gooien. We hebben nauwelijks dingen om in die ijskast te doen.

Die halve doos met sambal, ketchup, mosterd en nog wat dingen begin ik in de ijskast te zetten. Ik buig over de doos en opeens val ik bijna flauw van de pijn in mijn onderrug. Rick komt snel aanlopen om te helpen en ik zie letterlijk sterren.

Leunend op het aanrecht neem ik gauw wat ibuprofen. Ik voel me duizelig en kan niet staan en voel me misselijk. Dit is zo erg als menstruele krampen vroeger (die ik heel erg had). Ook liggen doet pijn maar dan val ik tenminste niet flauw.

Het voelt als een erge spierkramp, die ook door mijn heupen gaat en mijn benen doet slapen. Ik ga een tijdje op de bank liggen en gelukkig helpt de ibuprofen genoeg dat ik niet meer misselijk of duizelig ben. Lopen doet ook niet zoveel pijn als zitten of staan. Rick gaat het gras maaien en ik lig op de bank tot de pijn wat wegtrekt.

Al gauw is het tijd om te gaan eten. We vinden via Open Table een nieuwe voor ons bistro in de Oakton Wine Shop & Bistro. Het is vlakbij en we eten letterlijk in een wijnwinkel. Ze hebben ook bier dus als Rick dat zou willen is dat een mogelijkheid.

De bediening is heel goed en de wijn ook. Rick heeft ook wijn verkozen. We delen een plankje met lekkere charcuterie en bestellen dan beiden de zalm Wellington (in bladerdeeg bereid). Het smaakt allemaal heel erg goed, hier gaan we vaker heen!

Gelukkig is het nu echt weekend. Ik zie ernaar uit. De afgelopen week vond ik niet zo leuk en de pijn in mijn rug nu helemaal niet. Die moet maar gauw beter worden want ik heb volgende week rondleidingen.

7 reacties:

Pascale zei

Oef, wat vervelend als het zo in je rug schiet! Ik hoop dat het snel helemaal weggetrokken is.

Tineke zei

sterkte toegewenst, wat naar dat je rugpijn er zomaar inschoot.
ook sterkte voor Rick, fijn dat het weekend is , kan hij even bijkomen.
Mooie 5 mei viering met de nederlanders toegewenst.
Wij hebben een mooie koningsdag gehad, lekker weer, oranje gebak en oranje likeur en gezellig met dochters en gezinnen, vrijmarkt en herauten die trompet spelen vanaf de kerktoren.
We breiden onze tuin uit en zijn druk met de inrichting daarvan.
fijn weekend toegewenst

Marion2 zei

Wat vreemd dat het zo ineens in je rug schoot.
Mij gebeurt het vaak als ik (te)veel stress heb.

Prachtige ijskast!

Sonja zei

Ai wat vervelend van je rug, hopelijk blijft het weg. Was Rick blij met je verrassing?

Petr@ zei

Fijn om weer een koelkast te hebben! Maar minder fijn dat het in je rug is geschoten bij het inpakken er van. Hopelijk gaat het weer wat beter.

Jullie gerechten zagen er heerlijk en mooi opgediend uit.
Geniet van jullie weekend

Anja zei

Leuk dat jullie de KBP weer bezoeken, bij Evelien hoorde ik.
Je rugpijn klinkt als spit, heel naar. Beterschap!

Petra zei

@Pascale - Dank je!'

@Tineke - Wat leuk zo'n Koningsdag viering. Ik heb die nooit meegemaakt, Koninginnedag was heel anders toen ik nog in NL woonde. Geen vrijmarkt of wat ook.

@Marion - Ik loop heel veel en mijn heupen hebben daaronder te lijden.

@Sonja - Ja, dat was hij zeker!

@Petra - Het is zo fijn niet meer naar de basement te hoeven lopen om iets uit de ijskast te halen!

@Anja - Ik zie er inderdaad naar uit!