Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 13, 2018

Genieten met een hoofdletter

Vannacht heb ik alweer heel slecht geslapen door het hoesten. Maar toch denk ik dat het beter wordt. De heel erge kriebelhoest is veel minder en ik heb ook niet meer zoveel pijn in mijn kaken. Baby stapjes, zoals we hier zeggen.

Rick komt vrolijk naar boven en zegt "Welcome to summer!". Inderdaad is het al bijna twintig graden als ik beneden kom. Ik drink mijn koffie en eet mijn frittata dus voor het eerst dit jaar op het deck. Mijn uitzicht is onze kersenboom en de andere bomen, die langzaamaan in bloei komen.


Dan loop ik meer dan een uur op de plaats op het deck. Mijn Fitbit ben ik dinsdag verloren dus ik houd mijn stappen nu even op mijn telefoon bij. Ik mis die Fitbit wel, betrap me er telkens op hem te willen checken maar hij is er niet. Helaas wordt de One niet meer gemaakt dus ik heb een nieuwe besteld van Ebay.

Het is zo lekker buiten en ik ben moe van de slechte nacht. Het liefst zou ik hier gewoon in slaap vallen, maar het is lunchtijd en ik heb een paar boodschappen te doen. Jammer genoeg voor Orion is het te warm om hem mee te nemen. Hij is ook dol op zijn met kaas gevulde Kong dus gaat gewillig in zijn bench.

Bij Chopt haal ik een salade met spinazie, gepekelde radijs, regenboog worteltjes, tomaat, quinoa en blauwe kaas met een tzatziki dressing. Ik rijd naar de Vienna locomotief waar ik weet dat er wat picknicktafels en bankjes staan.

Helaas zijn de picknicktafels al bezet, maar ik vind nog een open bankje. Ik geniet van mijn lunch onder de rij van magnolia's die hier staat. Het is even lekker in de zon relaxen. Zo krijg ik mijn vitamine D ook weer binnen.
Thuis is het weer tijd om Fairyville terug te brengen. De feetjes waren een paar maanden vertrokken, maar met het zomerse weer zijn ze terug. Zo te zien vinden ze het allemaal erg leuk! Ik word er vrolijk van.

Ook krijg ik het heel erg warm ernaar kijkend hoe ze het stadje opzetten. Het zweet druipt van me af! Tijd om op het schaduwrijke deck te gaan zitten met een fles water, want opeens is het dertig graden! Daar zijn we nog niet aan gewend (en het zal ook nog niet blijven).
Ze zijn er weer!

Orion houdt me graag gezelschap en ik ga in mijn hangmatstoel liggen lezen. Ik vind een spannend boek en ben er meteen in. Ik word gewoon opgeschrikt door een sms van Rick of ik sushi wil gaan eten. Nou, dat laat ik me natuurlijk niet nog eens vragen en ik maak reserveringen voor de sushi bar van Sushi Yoshi.


Het is goed toeven in de achtertuin voor mens en dier!

Daar zijn we inmiddels oude bekenden en mijn sashimi wordt weer prachtig geserveerd! Het is maar goed dat we gereserveerd hadden, want het restaurant zit propvol. Het smaakt weer heel erg goed en is zeer redelijk geprijsd (zeker na de recente Japanse maaltijden in Las Vegas!).

De Fitbit is er, maar ik krijg hem niet aan de praat. Misschien moet ik toch maar aan een van de nieuwere versies geloven, want ik ben eraan verslaafd, duidelijk. Dit weekend maar eens kijken wat er te vinden is.

Zo gaat er weer een weekend in. Morgen een rondleiding en zondag slaat het weer om dus morgen nog even genieten van de warmte. Allemaal een heel fijn weekend gewenst!

3 reacties:

Marion2 zei

Dit klinkt als een echte vakantiedag. Heerlijk, zeg.
Echt wonderlijk hoe sterk het weer bij jullie varieert.
Maar het aanhoudende mooie weer komt er nu wel snel aan.
Of niet?

Petr@ zei

Gezellig dat je feeën tuintje weer staat.
Geniet van het mooie weer en je rondleiding.

Petra zei

@Marion - Ja, hopelijk wel, de warmere dagen zullen steeds vaker komen

@Petra = Het was prachtig weer inderdaad