Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 25, 2018

Hump Day, op de helft van de week

Volgens mijn Fitbit heb ik vannacht acht uur geslapen en inderdaad word ik voor de verandering eens uitgerust wakker. Rick voelt zich nog geen grein beter dan gisteren wat natuurlijk heel vervelend is voor hem. Hij weigert echter een ziektedag te nemen, hoewel hij daar heel wat van heeft.

Rick vertrekt dus naar zijn werk en na mijn ontbijt en het nodige dralen raap ik de zelfdiscipline bijeen om mijn cardio routine te gaan doen. Het is nog steeds nat weer maar het wordt steeds groener en ik ben dol op dat prille lentegroen. We zullen ons maar aan het Engelse gezegde optrekken: "April showers bring May flowers".


Soms lijkt dat uur onmogelijk lang als ik eraan begin, maar eenmaal begonnen gaat het toch wel snel

Als het even droog is neem ik Orion mee voor een korte wandeling. Dan maak ik me klaar en neem hem mee in de van. Ik heb wat dingen van Whole Foods nodig dus doe mijn lunch met hun Italian wedding soep. Die is erg lekker, maar zo heet dat ik bijna een half uur moet wachten om ondanks allerlei blazen mijn mond er niet aan te branden!

Na afloop rijden Orion en ik wat door de buurt, genietend van de vele kleuren. Over een tot anderhalve maand is dit allemaal weer een egaal groen. Niet dat ik klaag want dan wordt het zomer, maar deze vele bloeiende bomen en struiken blijven een genot.
Deze boom is enkel paarse bloesem en luistert naar de vreemde naam Redbud

Om drie uur komt Lisa om mij een massage te geven. Die heb ik wel nodig want met dit regenachtige weer heb ik veel pijn. Orion blaft even als zij binnenkomt maar houdt al gauw op. Ik hoop hem zover te krijgen dat hij ophoudt als ik "af" zeg. Maar zover zijn we nog niet. Afleiden helpt wel goed.

Eigenlijk voel ik me na de massage zoals altijd doodmoe, maar ik heb met Sara afgesproken voor happy hour. Dat wil ik niet afzeggen dus bestel een Lyft. Vanavond gaan we naar Sea Pearl, een van mijn favoriete happy hours waar we al een tijd niet zijn geweest.

Het wordt weer gezellig want er is in ons beider levens veel gebeurd. Ik bestel een paar voorafjes, mijn favoriete rijstcakejes met tonijn en de gestoomde broodjes met vlees en kruiden, en Sara sushi. Voor we het weten is het zeven uur en happy hour voorbij. Rick komt mij gewoonlijk ophalen, maar omdat hij zich niet lekker voelt neem ik een Uber terug.
Deze bloody Mary is heerlijk en een gerechtje op zichzelf

Hun beste gerechtje als je het mij vraagt, knapperige rijstcake met pittige rauwe tonijn

Deze gestoomde mini broodjes smaken eigenlijk naar meer 

Deze week is een beetje vol met allerlei "moeten doen" dingen, die ik al een tijd heb uitgesteld, zo ook weer de komende twee dagen. Maar dan is het weer weekend en zo te zien ook mooi weer. Nog even doorbijten!

3 reacties:

Anja L. zei

Dat herken ik zo, voor je begint met sporten lijkt een uur zo lang maar eenmaal bezig gaat het toch nog snel!
Ik geniet ook zo van al die bloeiende bomen en struiken, en het ruikt ook xo lekker oversl.
Fijnr donderdag.

Petr@ zei

Heel herkenbaar met dat sporten. Ik moet me er ook af en toe tot zetten maar weet dat het een voldaan gevoel geeft en inderdaad gaat de tijd altijd snel.

Je gerechtjes zagen er heerlijk uit!!

Vervelend dat Rick zich nog zo slecht voelt.

Petra zei

@Anja - Ja, jammer dat het allemaal vrij kort duurt.

@Petra - Dat is mijn favoriete eten, kleine gerechtjes. Rick lijkt gelukkig iets beter