Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 09, 2018

Een gezellige lunch en wat natuur

Alweer schijnt de zon uitbundig. Het is nog wat koel om buiten te eten dus we eten ons ontbijt binnen. Rick vertrekt daarna naar zijn werk en ik sloof me een uur uit op de elliptische machine. Als ik klaar ben heb ik 9000 stappen bijeen dus ik heb goed mijn best gedaan.

Met Orion ga ik een poosje op het deck zitten, maar er wordt een nieuwe stoep gelegd achter ons huis en dat is een hels kabaal. Echt rustgevend is het dus niet. Al gauw ga ik dan ook naar boven voor mijn douche.


Dan geef ik Orion zijn water en een Kong met kaas en laat hem op het deck. Hij begint daar al aan te wennen en ik denk dat het leuker is voor hem dan zijn bench. Hij heeft er ook meer ruimte. Ik ben er nog steeds niet aan toe om Orion in huis los te laten. Daarvoor haalt hij nog teveel ondeugende dingen uit.

Tijd voor mij om naar het Mosaic District te vertrekken. Daar heb ik voor de lunch afgesproken met Riekje, die ik via de Wereldvrouwen Facebook groep heb ontmoet. Dit is onze tweede ontmoeting en we kunnen het heel goed met elkaar vinden.

Er is gelukkig net een tafel vrij op het terras want met dit heerlijke weer willen we buiten zitten. Ik hoef het menu niet eens te bekijken en bestel de crudités. Riekje neem een gegrilde kipsalade, die er ook erg lekker uitziet.

Voor we het weten is het kwart over twee als we weer afscheid nemen. Ik loop de Target binnen om een kaart uit te zoeken voor een vriend, die net zijn vrouw heeft verloren. Ik vind het altijd zo moeilijk om er een te vinden, die niet te afstandelijk is, maar ook weer niet te sentimenteel. Ik ben heel blij als ik er een vind waarvan de tekst precies goed is.

Op weg naar Meadowlark Gardens gooi ik de van nog even vol. Onze benzine wordt weer duurder, maar natuurlijk is $2,59 voor bijna vier liter voor Nederlandse begrippen niets. Bij de botanische tuin betaal ik mijn $2,50 entree want ik ben ouder dan 55. Is toch een voordeel soms.

Er staat jammer genoeg niet heel veel in bloei. De tulpen zijn net uitgebloeid en de eerste pioenrozen zijn uit, maar de meesten staan nog in de knop. Dat geeft niet want het is sowieso een mooie wandeling door het park.
Hun feeëntuin inspireerde de mijne, ze hebben nu zelfs een heel strand!

Zonnende schildpadjes, broedende ganzen, bluebirds, er is genoeg te zien. Het is stil qua mensen waardoor ik me echt in de natuur voel. Deze botanische tuin is gemaakt uit een natuurgebied en dat zie je nog steeds. Er bloeien wilde bloemen en de dieren komen uit het bos erachter.




Na een uurtje heb ik de wandeling gemaakt en de nodige foto's natuurlijk. Op de terugweg naar huis stop ik nog even bij Birdwatchers en koop een zak vogelvoer. Ik zag vanochtend een aantal mooie vogeltjes proberen te eten dus ik wil in de zomer ook blijven voeden.
Deze bluebird zag ik vandaag en ik zou ze ook heel graag in de tuin krijgen!

Orion is weer heel blij mij te zien. Ik krijg zijn beer weer toegereikt, zo schattig. Ik laat hem in de tuin en voor ik het weet zit Orion weer in de vijver! Ik moet er wel een beetje om lachen. Ik denk toch zijn badje maar weer op te gaan zetten, misschien dat dat voorkomt dat hij de vijver neemt als zwembad.

Intussen heb ik Amazon weer eens afgezocht voor een nieuw boek. Ik ben nog niet klaar met Melinda Leigh's series, maar heb even een pauze van de thrillers nodig. Mijn oog valt op Oil and Marble: A Novel of Leonardo and Michelangelo door Stephanie Storey. Ik ben benieuwd.

Als Rick thuiskomt gaat hij eerst met Orion zijn fiets naar de fietsenmaker brengen. Als Rick op het stuur leunt gaat dat helemaal naar beneden. Jammer genoeg voor hem kan de fietsenmaker in Vienna er niets aan verhelpen en hij wordt verwezen naar een fietsenzaak in Reston.

Op de terugweg haalt Rick salades van Plaka Grill. Die zijn zo lekker! Je kunt zelf bepalen wat je erin wilt. Ik neem veel groentes, kip souvlaki vlees, feta en taramosalata (een heerlijke dip). We eten buiten en genieten van de natuur om ons heen. De bomen zijn weer groen dus we kunnen onze achterburen of de straat bijna niet zien.

Dit is zo'n mooie tijd van het jaar en perfecte temperaturen. Ik zou bijna buiten willen slapen nu! Veel mensen hebben wel enorme last van hooikoorts want de pollen zijn heel hoog. Gelukkig hebben Rick en ik daar nauwelijks last van.

4 reacties:

Reny zei

Hoi Petra,

heb je toevallig al één of meerdere boeken van Lucinda Riley (The Seven Sisters) gelezen?
Ik ben bezig met deel 3 en vind het heerlijk om te lezen.

Misschien een tip ?

Groetjes,
Reny

Anja L. zei

Leuke dag zo. Ik ben gisteren lekker met mijn moeder op stap geweest, nog even genieten van het mooie weer.
Ik heb heel af en toe last van jeukende ogen naar gelukkig geen hooikoorts.
Fijne donderdag!

Petr@ zei

Wat een mooi park is dat om rond te lopen. En erg leuk, dat feeën strandje.
Ik heb gelukkig ook geen last van hooikoorts. Dat lijkt me echt vreselijk want er zijn momenteel veel pollen.

Petra zei

@Reny - Need, ik ga eens kijken, bedankt voor de tip!

@Anja - Gezellig zo met je moeder!

@Petra - Ja, mij ook, veel mensen krijgen het hier na een tijdje maar tot dusver blijf ik gespaard