Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 15, 2018

Een hete lentedag en meer zware onweersbuien

Het is heerlijk warm als ik beneden kom en ik ga meteen op het deck zitten. Als Rick naar zijn werk vertrokken is maak ik een paar crackers met geitenkaas en een tomaat als ontbijt. Intussen vliegen de vogels af en aan om ook te ontbijten. Vooral het zwart-witte spechtje is zo schattig.


Dan moet ik aan mijn dagelijkse beweging en ik besluit op het deck te blijven "hardlopen". Aan mijn Fitbit zie ik dat mijn hartslag daar ook goed mee omhoog gaat dus het is een prima alternatief voor de elliptische machine.

Iets meer dan een uur later heb ik mijn tienduizend stappen bijeen en dan ben ik wel toe aan een verfrissende douche! Het is inmiddels al dertig graden en flink vochtig. Toch heb ik dit weer duizend keer liever dan koel en regenachtig, zoals het de komende dagen wordt.

Na nog wat met Orion in de tuin gespeeld te hebben doe ik hem in zijn bench en rijd Vienna in. Ik heb met Kirsten voor de lunch afgesproken. Bij Bazin's vraag ik een tafeltje voor twee en ga op haar wachten.

Kirsten komt een paar minuten later en we kletsen gezellig bij. Haar heb ik alweer maanden niet gesproken dus er is veel gesprekstof. Kirsten kiest de krabsoep van het menu en ik de in mosterdzaad gegrilde zalm met een salade van worteltjes, boontjes, kikkererwten en sla met een mosterd-gember dressing. Het smaakt ons allemaal prima.

Na het eten blijven we nog een tijd napraten en als we vertrekken zit er verder niemand meer in het restaurant. Ik zie de eigenaresse Julie en we zeggen even gedag. Dan nemen Kirsten en ik buiten ook weer afscheid.

In de buurt bloeien de irissen en ook de azaleas nog steeds. Door dit warme weer bloeit alles wel een stuk korter dan gewoonlijk. Onze achtertuin is al vrijwel compleet groen. Wel fijn want we kunnen onze achterburen en de straat bijna niet meer zien.

Jonge druiven


Van die privacy en de vogels ga ik de rest van de middag genieten. Orion heeft het wel heel warm dus ik geef hem regelmatig ijsblokjes, die hij dankbaar kauwt. Langzaamaan wordt het donkerder en op de radar zie ik weer flinke onweersbuien.

Rick komt thuis met lekkere kip kabobs en fattoush salades van Al Nakheel, het Libanese restaurant vlakbij. We kunnen nog net buiten eten voor het noodweer weer losbarst. Gelukkig wel minder dan gisteravond, want ik wil tv kijken en de satelliet doet het niet als het zulk zwaar weer is.

TLC heeft op het moment specials over de stellen van 90 Fiance van vorige seizoenen. Deze gaat over de zeer verwende Russische Anfisa en de domme Amerikaan Jorge, die haar van alles geeft, maar het is nooit genoeg voor haar. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

6 reacties:

Petr@ zei

Jammer dat het weer afkoelt. Hier wordt het ook weer minder warm de komende dagen.
Zolang het maar niet de hele dag regent, want dat vind ik echt niks aan.

Marion2 zei

O, wat leuk om te lezen dat er specials van 90 Days to Wed zijn!
Het is mijn favoriete programma op het moment. Ik geloof dat
we een maand of zes achterlopen, dus het is nog even wachten.
Je blijft je verbazen over sommige mensen. Zo erg dat je denkt
dat het haast niet echt kan zijn. Afgelopen week bijvoorbeeld
met Molly en Luis (die ineens getrouwd bleken). Arme vrouw,
arme kinderen.

Ik geniet ook zo van de vogels in de tuin. Laatst zelfs een
vogelhuisje opgehangen.

Anja L. zei

Die Anfisa vond ik zo´n verschikkelijke golddigger! Wat een verschrikkelijk kind was dat zeg, het zal je schoondochter worden. Nou was die Jorge ook niet echt de slimste, die was geloof ik allang blij dat hij een vrouw had.
Jammer dat het minder warm wordt bij jullie, dat veranderlijke weer zal niet helpen voor je lichaam lijkt me.
Fijne woensdag!

Anoniem zei

Die uitzending heb ik ook gezien. Wat een verwend kreng die Anfisa. Denkt dat ze als een prinses geboren is. Die Jorge is anders ook niet een van de snuggere.Zij wil alleen van alles binnen halen en een verblijfsvergunning zodat ze nooit meer terug hoeft naar haar geboorteland.
Als er verder geen interessant programma op tv is is het weleens leuk hiernaar te kijken.
De kijker valt van de ene in de andere verbazing.
Het begint hier anders ook aardig groen te worden. Nog even en ik zie geen overkant meer door de gigantische bomen die voor de flat staan.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Hetzelfde hier, door het warme weer was alles binnen 1 week groen en de bloesem was zo weg.
Jammer maar ik hou ook van het warme weer. Ook al moet er dan weer elke avond gesproeid worden.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Petra - Hier is het hollen of stilstaan dus we krijgen opeens ladingen water over ons heen na veel te droog geweest te zijn.

@Marion - Ja, dat was ook zo'n stel waar je meteen wist dat het niet echt was.

@Anja - Nee, inderdaad al deze regen is niet fijn :(.

@Wil - Dat 90 Day Fiance is echt alsof je naar een trein zonder remmen kijkt, je weet dat die op een gegeven moment hard ontspoort.

@Bea - Hier hoeft nu niet gesproeid te worden, als het klaar is met regenen zal er zo'n 15-30 cm (!) gevallen zijn binnen een week!