Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 23, 2018

Eindelijk weer schone tapijten!

Volgende keer ga ik Lisa vragen niet meer zo heel diep te gaan met mijn rugspieren masseren. Ik heb nu al de tweede nacht slecht geslapen door de pijn in mijn schouders en nek. Mijn spieren houden er duidelijk niet van zo verstoord te worden.

Rick komt boven met de mededeling dat het schitterend weer is. Schoongewassen na de stormen van gisteravond lijkt het. Inderdaad is het al lekker genoeg om buiten te zitten, alleen krijg ik een nat achterwerk als ik op de tuinstoel ga zitten.

Als Rick naar zijn werk vertrokken is besmeer ik twee meergranen crackers met Roquefort. Rick houdt niet van sterke kazen, maar ik ben er dol op. Ik heb besloten dat ik die dan als ontbijt kan eten. Ik snijd er een gele tomaat bij en geniet er (al Snickers van me afduwend want die wil de kaas) op het deck van.

Dan haast ik me naar Anytime Fitness waar ik mijn gewoonlijke uur cardio doe, wachtend op Sharon. Die laat vandaag mijn schouders zoveel mogelijk met rust, gelukkig. Toch zijn er genoeg spieren te trainen en het halve uur gaat snel.


Na afloop haast ik me naar huis en maak me gauw klaar. Ik doe mijn haar snel in een paardenstaart en bestel een vroege lunch van Panera. Dit keer de halve Thaise salade met de nodige aanpassingen (spinazie i.p.v. sla, dressings apart). Ik heb haast want de tapijtreinigers komen tussen twaalf en een.

Natuurlijk kan ik helemaal geen parkeerplek vinden, want hier zijn een heel aantal populaire restaurants en een miniem parkeerterreintje. Ik parkeer uiteindelijk illegaal, want ik denk dat ik alleen even binnen hoef te lopen om de salade op te halen.

Met mijn geluk hebben ze net een enorme bestelling van zeven salades voor de mijne binnengekregen. Peentjes zwetend over mijn verkeerd geparkeerde van (soms loopt er politie rond) wacht ik gelaten op mijn eten.

Zodra me dat wordt aangereikt sprint ik naar buiten en tot mijn opluchting staat de van nog gewoon te knipperen zonder bon. Onderweg naar huis krijg ik een sms van Tracy van Unique Carpet Cleaning dat ze er binnen het uur zullen zijn.

Dan kan ik mijn salade in alle rust eten (hoewel, ook nu heeft Snickers zeer veel interesse). Als de bel gaat doe ik Orion met iets om op te knauwen op het deck. Ik laat de tapijtreinigers zien welke kamers ik schoon wil laten maken.
Snickers wil eigenlijk Orions "tandenborstel"

Bij Groupon heb ik een coupon gekocht om duizend vierkante voet tapijt te laten reinigen. Nu ben ik vrijwel tweetalig qua maten, maar vierkante vind ik moeilijk visualiseren, vierkante meter trouwens ook.  Het komt erop neer dat we de woonkamer (heel hard nodig!), de trap, onze slaapkamer, de overloop, Saskia's kamer (ook nodig) en de sportkamer kunnen laten doen.

Orion heeft het blaffen opgegeven en berust in zijn lot

Ze zijn meer dan twee uur bezig en het ziet er heel netjes uit. Eindelijk is het tapijt in de woonkamer weer eens zilvergrijs. Volgende keer laat ik het dieper reinigen zodat het er volgens Tracy echt als nieuw uit zal zien. Ik ben van plan nu ieder kwartaal te laten reinigen, want eindelijk heb ik weer een bedrijf gevonden dat geen exorbitante prijzen vraagt. Ik maak dan ook gelijk een afspraak voor veertien augustus.

Tijd om avondeten te gaan halen bij Whole Foods. Rick wil graag grillen en we kiezen uiteindelijk worstjes. Daar kies ik groentes bij en ik neem ook gelijk snacks voor onze reis mee.

Het is heerlijk weer dus als Rick thuiskomt grilt hij de worstjes en worteltjes met olijfolie, cayenne peper en kaneel. Ik heb een pot met kerrie zuurkool gevonden. Om de een of andere reden heb ik al een tijdje zin in zuurkool dus dit is perfect.
Alle worsten (want ze zijn best groot) zijn van kip. Ik heb ze met spinazie en feta en Rick bratwurst, een Italiaanse pittige worst en een met koriander en pepers. Het is een lekker, koolhydraatarm maal met de wortels en zuurkool (die ik heerlijk vind!). We kunnen ook eindelijk weer buiten eten.

We blijven nog even buiten zitten, maar als de zon ondergaat wordt het snel te koel. Ik hoop van harte dat ik vannacht beter zal slapen dan de afgelopen nachten!

4 reacties:

Anja L. zei

Lekker dat de vloerbedekking weer schoon is. En wat doen ze veel in die tijd.
Kerrie zuurkool vind ik ook erg lekker, lekkerder dan gewone zuurkool.
Ik hoop dat je goed hebt geslapen!
Fijne donderdag.

Petr@ zei

Fijn zo'n schoon tapijt. Wat een verschil dan gelijk weer.

Klinkt lekker, kerrie zuurkool. Ik ken het niet.

Anoniem zei

Net weer terug van 2 weken usa&canada. Heerlijk!
En heel lang niet meer meegelezen..... maar ben nu een weekje aan het teruglezen.... begrijp ik nou goed dat Kai ruzie heeft met Bea? Nou vond ik haar altijd al een dominante dame..... dus hoop niet dat ze het leven zuur maakt van Kai. Het is zo’n goeierd! Hoop dat hij snel weer thuis komt en lekker kan genieten bij jullie.
En ligt Orion nou op de tafel :)
X Marjon

Petra zei

@Anja - Ik vind de kerrie zuurkool ook lekkerder dan gewone, ik vind het een beetje op atjar tjampoer lijken.

@Petra - Het is weer grijs in plaats van bruin, nu proberen het een tijdje zo te laten!

@Marjon - Kai en Bea zijn uit elkaar. Al sinds januari, maar zij hield hem al die tijd nog aan het lijntje. Vorige week was ze eindelijk zo eerlijk om hem te laten weten dat het echt afgelopen is. Hij hield nog zoveel hoop dat hij er weer heel verdrietig om was. Maar hij heeft een muziekgroep en doet daar veel mee, plus school en werk dus genoeg afleiding. Ja, Orion ligt inderdaad op de tafel, tot Ricks grote ergernis.