Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 02, 2018

Genieten van het zomerse weer

Alweer ben ik vrij vroeg wakker, maar ik moet nuchter blijven tot half tien dus ik blijf zo lang mogelijk liggen. Als Rick gaat douchen sta ik toch maar op. Rick heeft lief koffie gezet want hij is vergeten dan ik nuchter moet zijn. Zwarte koffie krijg ik er zo vroeg in de ochtend niet in (dat mag wel zonder melk of suiker).

Net voor half tien loop ik het laboratorium van de dokterspraktijk binnen. Ik ben hier voor routine bloedonderzoek wat ik eigenlijk al een half jaar geleden had moeten laten doen (oeps!). Ik heb er een grondige hekel aan vandaar dat ik het maar uit bleef stellen. Tien minuten later loop ik na een buisje gegeven te hebben weer naar buiten. Waarom vind ik dit nu altijd zo erg terwijl het zo gepiept is???

Tijd om mezelf te trakteren op een nitro brew en een ham en kaas croissant van Starbucks. In de van smul ik ervan. Het is niet goed voor me, maar die ham en kaas croissant is zo lekker! Soms heb ik gewoon geen zin om zo gezond te doen.

Bij Anytime Fitness heb ik zo'n twintig minuten voor de personal training afspraak. Ik ga zo hard als ik kan op de ARC trainer en heb al bijna 5000 stappen bijeen als Sharon me komt halen. Na het bloed prikken werd me gezegd een uur te wachten met gewichten heffen. Perfect dus, want het is precies een uur later.

Na het halve uur personal training heb ik geen zin meer terug te gaan op de cardio machines. In plaats daarvan ga ik naar Walgreens om wat toiletspullen en Orions medicijnen op te halen. Ik moet even wachten op Orions medicijnen, maar gelukkig zijn ze heel snel.

Warm!
 
Bij Petco ernaast koop ik wat Nederlandse Whimzees voor Orion. Hij is er dol op en de krokodil en egel zijn de favorieten. Het is een goed alternatief voor de gewone botjes.

Zondag heb ik de van nodig om mensen rond te leiden en die kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken. De Vienna Car Wash heeft een rij auto's, die bijna het verkeer ophoudt. Gelukkig gaat het snel en een half uurtje later heb ik een brandschone van.

Thuis wacht Orion me geduldig op. We lopen een stukje en spelen in de tuin. Dit keer blijft hij gelukkig uit de vijver. Dan ga ik me gauw klaarmaken om op pad te gaan. Aangezien de schoonmaaksters vanmiddag komen laat ik Orion met een flinke bak water op het schaduwrijke deck. Leuker voor hem dan in zijn bench.

Met dit warme weer, want het is inmiddels 28 graden, heb ik zin in de bak crudites van True Food Kitchen. Ik rijd naar het Mosaic District en vind met gemak een stoel aan de buitenbar van het restaurant. De kleurrijke bak vol vitamines smaakt weer heerlijk. Voor mij kunnen groentes echt als snoepjes zijn.

Intussen zijn de schoonmaaksters gearriveerd zie ik op onze webcam. Het is dus zaak me een paar uur te vermaken. Nu hebben ze hier heel gerieflijke Adirondack stoelen in het de schaduw bij Target staan. Ik vind er een vrij en vermaak me met het kijken naar mensen, Pokemon Go spelen en lezen.

Na iets meer dan een uur vind ik het genoeg en ga de Target in. Daar heb ik een aantal dingen nodig, al vind ik geen leuke sportshirts waarvan ik er een aantal nodig heb. Hun Champion sportkleding, die ik al vele jaren draag, wordt steeds minder in kwaliteit. Erg jammer, want nu zal ik duurdere zaken moeten gaan bezoeken voor mijn sportkleding. Ik loop er tenslotte vaak meer dan de helft van de dag in.

Nog steeds zijn de schoonmaaksters bezig en ik heb mijn 10000 stappen nog niet bijeen. Ik besluit een stuk op het W&OD pad in Vienna te gaan wandelen. De fietsers vliegen langs, werkelijk idioot snel soms! Maar goed dat ik geen hond bij me heb.

De azalea's bloeien nu overal, zo kleurrijk!

Intussen zie ik de schoonmaaksters vertrekken en ik haast me naar Whole Foods. Daar kies ik ons avondeten uit en dan kan ik weer huiswaarts gaan.

Als ik binnenloop ligt Orion op onze decktafel!! Duidelijk heeft hij zich het deck eigen gemaakt en zo het beste uitzicht over zijn domein. Hij is wel heel blij mij weer te zien en volgt mij, zoals altijd, met zijn beer in zijn bek. Orion pakt altijd een speeltje om ons mee te begroeten.

Na wat gelezen te hebben maak ik de tomatensalade voor vanavond met verse plakjes augurk. Als Rick thuiskomt bakken we de pittige zoete aardappel ovenfrietjes. Daarbij hebben we de Whole Foods blackened zalm, die ontzettend lekker is. De tweede avond buiten eten, wat een luxe is het toch!

Saskia is intussen aan haar laatste loodjes voor dit studiejaar bezig. Ze krijgt waarschijnlijk voor het eerst in haar leven alleen maar A's. Ik ben zo trots op haar! Ze heeft ook kans op een internship bij NASA vertelde ze vandaag. Na al haar worstelingen zijn dit heel goede berichten. Ik kan niet wachten haar weer te zien en dit te vieren!

4 reacties:

TOG zei

Blij dat het zo goed gaat met Saskia!

Petr@ zei

Heerlijk om weer zoveel buiten te kunnen zijn!

Wat super goed van Saskia!

Sandrah zei

Wat goed van Saskia en wat gaaf dat ze kans maakt op een internship bij NASA!

Haha, die Orion!

Sandra

Petra zei

@Tosca - Wij ook! Het was een tijdje echt moeilijk.

@Petra - Het klimaat hier is een van de redenen dat ik niet weg wil (behalve de winter).

@Sandra - Ik vind het een heerlijke hond, ik snap zijn duiken ook wel, lekker koel toch (Rick heeft er heel andere gedachten over).