Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 01, 2018

Stemrecht uitoefenen, ook als het niets uitmaakt

De zon wekt me weer en ik doezel nog wat maar om acht uur sta ik naast mijn bed. Ongekend voor mij om zo wakker te zijn en maar goed ook want de komende dagen moet ik vroeger op. Het is zoveel makkelijker beneden komen als de achterdeur meteen open kan en het gezang van de vogels binnenkomt.


Ook Rick is vrij vroeg en vertrekt al snel. Ik eet een ontbijtquiche met mijn grote mok koffie en ga dan naar boven voor een uur op de elliptische machine. Mijn zusje belt en we praten gezellig bij. Ik ben bijna klaar met het uur als we weer afscheid nemen.

Intussen is het al 24 graden en ik neem Orion mee voor een wandeling door de buurt. De dogwoods bloeien prachtig en de azalea's beginnen op hun hoogtepunt te komen. Rode cardinaaltjes zingen hun lied en felgele goudvinkjes vliegen verschrikt op. Ik word er vrolijk van.







Het mag wel duidelijk zijn dat ik dol ben op deze Virginiaanse staatsbloem

Als we thuiskomen is Mia buiten en ik moedig Orion aan met haar langs het hek te rennen. Dat geeft hem nog meer beweging. Alleen krijgt Orion het warm en wil de vijver in.

Rick heeft dit weekend een extra hek geplaatst, maar na even nadenken springt Orion daar gewoon overheen! De arme vissen in de vijver weten niet wat ze meemaken als dat monster er weer inspringt!

Omdat Orion kleddernat is laat ik hem op het deck als ik Vienna inga. Als eerste ga ik stemmen op de burgemeester en het stadsbestuur bij het Community Center. Laurie, onze burgemeester, begroet me dankbaar.

In het nieuwe Community Center krijg ik na het vertonen van mijn rijbewijs een stembiljet aangereikt. Daarop staan de namen van drie van de zes leden van het stadsbestuur en de burgemeester. Verder niemand, want er zijn geen officiele tegenstanders, maar je kunt altijd de naam van iemand bijschrijven als je denkt dat die beter is. Dat heb ik nog nooit gedaan, maar ik ken mensen, die zo op Mickey Mouse hebben gestemd omdat ze het met niemand eens waren.

Omdat er dus geen tegenstanders zijn komen heel veel mensen  niet stemmen. Begrijpelijk wel, maar ik wil ook laten zien dat ik het werk van de burgemeester en stadsbestuur waardeer. Het is werk dat ik niet zou willen doen en ons stadje wordt goed bestuurd. Laurie (ongeveer mijn leeftijd) is een heel zichtbare burgemeester, we zien haar en haar man regelmatig bij verschillende gelegenheden of zelfs gewoon bij Starbucks.

Met mijn I Voted sticker ga ik op zoek naar lunch. Die haal ik bij Chopt, een lekkere gemengde salade. Alleen zijn de tafeltjes buiten zoals altijd bezet. Ik wil toch echt buiten eten dus neem het mee naar de locomotief aan het W&OD pad. Daar staan bankjes en picknicktafels. Het smaakt me allemaal opperbest!

Bij Whole Foods haal ik ons avondeten en dan ga ik lezen in de tuin. In mijn hangmatstoel lees ik mijn spannende boek uit. Dan maak ik de tafel buiten schoon voor onze eerste avondmaaltijd buiten. Ik maak mijn komkommersalade met appelazijn en zout voor de eerste keer dit seizoen.  Heerlijk zomers.
Deze kleine broodjes hebben zoveel calorieen! Ik schrik ervan (zou mij veel te zoet zijn)

Als Rick thuiskomt bakken we het Whole Foods stokbrood. We hebben uitgevonden dat Whole Foods al hun broden om thuis aan te bakken heeft. Dat is zoveel lekkerder dan gewoon uit de winkel!

Dat versgebakken stokbrood beleggen we met verschillende kazen en vleeswaren. We hebben er verse olijven en plakjes augurk bij en natuurlijk mijn komkommersalade. Wat een lekker picknickmaal is dit ook. Nu begint het zomerse echt te komen.

Vandaag ontvingen we ook Katja en Kevins mooie uitnodiging voor hun bruiloft. Het komt steeds dichterbij. Ik hoop binnenkort ook te horen dat mijn jurk binnen is. Ik had gehoopt dat dat al het geval zou zijn.

7 reacties:

Petr@ zei

Heerlijk als de zon schijnt! Dat doet zoveel met je humeur. Hier zijn de regenachtige dagen ook weer voorbij gelukkig.

Mooie uitnodiging van Katja en Kevin!

Sonja zei

Ik moet toch wel heel erg lachen om Orion, jullie niet zo waarschijnlijk ;-).
Mooie uitnodiging!

Anja L. zei

Mooi die kleuren van de uitnodiging.
Wat een donder is Orion toch, volgens mij kunnen jullie de hekken ook wel weghalen want hij ziet toch kans om in de vijver te duiken.
Wij krijgen na een paar dagen regen ook weer wat mooie dagen, ik ga donderdag langs het tuincentrum om vast wat planten te kopen.
Fijne woensdag!

Marion2 zei

Wat een prachtige lentefoto's!

Wat een mooie uitnodiging van Katja en Kevin! Het ziet er heel anders uit
dan hier, veel formeler. Maar ik hou er wel van. Ook dat de ouders genoemd
worden, vind ik mooi.

Oei, dat broodje. Het lijkt me heerlijk, maar met zoveel calorieën zou ik
er echt nooit aan beginnen. Ik vind het wel handig dat ze het in de VS er
vaak bijzetten. Zo vaak heb je geen idee. Ik hoop dat het hier ook nog komt.

Anoniem zei

Wat een mooie foto's weer. Ook die van het Pecan broodje.... yum.
De uitnodiging van Katje en Kevin vind ik erg mooi, ook de kleuren die gebruikt zijn !
Een vraag :
Katja's naam wordt voorafgegaan door Ms.
Wij hadden hier in NL de uitnodiging van de Royal Wedding van Harry en Meghan gezien en daarbij werd uitgelegd dat Ms. Meghan Markle genoemd wordt als Ms. omdat ze gescheiden is en daarom Miss niet volgens de (hof)etiquette is.
Is dat een Engels gebruik en wordt in de VS juist wel weer Ms. als titel gebruikt ?
Vroeg het mij zomaar af...
Groetjes !
Caroline

Sandrah zei

Wat is het heerlijk weer bij jullie!

Orion is een boef! Erg grappig, maar ik kan mij goed voorstellen dat jullie het wat minder vinden. ;)

Mooie uitnodiging van Katja en Kevin. Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met ms. en miss. Is het niet zo dat vanaf een bepaalde leeftijd ms. gebruikt wordt?

Sandra

Petra zei

@Petra - Dit warme weer is echt genieten! Hoewel het morgen wel zweten zal worden in de stad!

@Sonja - Jawel, hoor, ik moet ook wel lachen om die smiecht! Rick ziet er de lol niet van in.

@Anja - Als we de hekken weghalen ligt hij er volgens mij de hele dag in. Nu kan ik hem soms nog terugroepen.

@Marion - De ouders (wij vooral) betalen dan ook het gros van de bruiloft ;). Ik vind het ook fijn dat ze de calorieen erbij zetten, ik zoek het ook altijd op.

@Caroline - Goede vraag, inderdaad. Hier wordt Ms. meer voor volwassen vrouwen gebruikt en Miss voor een meisje. Ms. laat ook in het midden of de persoon al eerder getrouwd was of niet. Dus Ms. wil hier bepaald niet zeggen dat iemand gescheiden of weduwe is.

@Sandra - Zie hierboven, maar dat is dus inderdaad zo, ik zou zeggen ruwweg vanaf 21 jaar.