Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 20, 2018

Bijna de massage gemist

Het is bewolkt als we opstaan, maar een zeer aangename temperatuur. Rick gaat naar een fysiotherapie afspraak en ik bak een paar eieren en tomaat als ontbijt. Die eet ik op het deck, dit keer veilig van Orions bek!

De geraniums staan er nu het beste bij, als het droger wordt zullen ze minder bloeien

Een paar keer komt het kolibrietje langs vliegen, maar ze is nog te verlegen om te drinken als ik op het deck ben. Ik heb ook een dingetje waar ik nectar in kan doen en dan hopen dat ze uit mijn hand komen drinken. Anderen hebben het er altijd over dat het zulke brutale vogeltjes zijn, maar ik heb natuurlijk weer de verlegen getroffen.

Ook vandaag kan ik mezelf er niet toe zetten binnen te sporten. Ik loop zo hard mogelijk op de plaats op het deck en krijg zo mijn hartslag goed omhoog en ik heb in iets meer dan een uur mijn tienduizend stappen bijeen. Dan nog tien keer de deck trap op en af en mijn landsporten is gedaan.

Vanmiddag wil ik ook nog zwemmen, maar eerst ga ik met Orion de tuin in. De straat achter ons krijgt vers geverfde zebrapaden en strepen dus er zijn teveel mensen om met Orion te gaan wandelen. Het snoepjes zoeken spelletje houdt hem ook goed bezig, gelukkig.
Een heel stel Canadese ganzen hebben onze cul de sac gevonden

Voor de lunch ga ik naar Whole Foods. Ik had gehoopt dat ze hun Italian wedding soep zouden hebben, maar dat is niet het geval. Dan kies ik sashimi en edamame en een flesje Suja appel azijn met komkommer gember smaak. Die laatste zal vast niet iedereen lekker vinden, maar ik wel. Na het eten pak ik een karretje en sla spullen voor het avondeten in.

Thuis laat ik Orion nog even in de tuin spelen en ga dan naar het zwembad. Daar zijn beide banen bezet dus ik vind een ligstoel en ga lezen. Rond drie uur hoor ik mijn webcam app dat er iemand op onze oprit is.

Als ik de app open zie ik een auto geparkeerd en iemand, die dingen naar onze voordeur brengt. Het duurt even voor ik doorheb dat het Lisa is, die voor mijn maandelijkse massage komt! Gauw sms ik haar dat ik eraan kom en loop zo snel mogelijk terug naar huis.

Gelukkig was ik nog niet aan het zwemmen anders had ik niet geweten dat Lisa er was en hadden haar sms-jes ook niet geholpen. Toch baal ik wel een beetje dat ik mijn baantjes nog niet getrokken heb, want er dreigt weer onweer.

Lisa werkt vooral aan mijn benen, die dat hard nodig hebben. Orion blaft weer af en toe tegen haar. Ik geef hem een botje en dan wordt hij gelukkig rustig. Je zou denken dat hij Lisa inmiddels wel kent. Ik kan het ook altijd heel goed met Lisa vinden. We zijn beiden enorm ondersteboven van de duizenden kinderen, die van hun ouders weggerukt zijn aan de zuidelijke grens van dit land.

Als de massage klaar is neem ik de van naar het zwembad, want de radar ziet er niet goed uit. Het lukt me precies mijn veertig baantjes te trekken en dan begint het flink te regenen. Als ik terug naar de van loop wordt het zwembad gesloten omdat het donderde. Precies goed dus en ik ben blij toch mijn plan getrokken te hebben.

Jammer genoeg blijft het onweren en mijn hoop op lekker buiten eten vervliegt. Dan eten Rick en ik maar gezellig aan de keukentafel. Er zijn garnalen, gerookte zalm, salami, prosciutto en drie soorten kaas met een kleurrijke salade met tzatziki saus. Het smaakt heel goed en is eigenlijk het soort maaltijd dat wij beiden heerlijk vinden.

Gordon Ramsey heeft zijn Master Chef show weer, maar ook To Hell and Back waarin hij een slecht functionerend restaurant in 24 uur "omtovert". Dit keer is het bij The Old Coffee Pot in New Orleans waar ik een aantal jaren geleden een paar keer ontbeet. Kennelijk is het de afgelopen paar jaar helemaal fout gegaan daar.

Het gerecht wat ik er zo lekker vond was gepocheerde eieren met kippenlevertjes. Iets zegt me dat Gordon Ramsey dat niet meer op het menu gaat hebben (als het er al opstond want drie jaar geleden moest ik er al speciaal naar vragen). Ik hoop toch dat dat restaurant baat gaat hebben bij zijn verbeteringen! Nu wil ik ook meteen weer naar New Orleans!


6 reacties:

Sophie zei

Gelukkig niet de massage gemist en toch nog alle baantjes kunnen zwemmen!
Ik vind dat soort verschillende hapjes maaltijden ook altijd erg lekker. Lekker hoor! En grappig dat je het restaurant waar Gordon Ramsey was zelf kende. Dat lijkt me best gek om te zien.

Petr@ zei

Toch handig, een app die zegt dat er iemand op de oprit is. En gelukkig is het zwembad dichtbij.
Lekker hoor, zo'n makkelijke maaltijd. Zeker in de zomer.

Anja L. zei

Misschien een hele domme vraag hoor, maar als je bepaalde situaties met Orion blijft ontwijken dan leert hij het toch nooit?
Inderdaad, dat saje lijkt mij niet erg lekker.
Helaas zenden ze hier altijd hele oude shows of een zoveelste herhaling uit met Gordon Ramsey. Grappig dat hij in een restaurant was waar jij ook bent geweest.
Fijne donderdag.

Marion2 zei

Grappig om de foto met edamame te zien. Ik dacht altijd dat je het
over een soort kaas (Edammer ofzo) had, haha. Maar het zijn dus een
soort boontjes. Sperziebonen mmisschien?

Petra zei

@Sophie - Het was zeker gek en ik ben blij dat het toen niet zo vies was!

@Petra - ja, die app is heel fijn, want ik zit meestal achter als ik thuis ben en we kunnen dus ook van verre zien wat er gaande is.

@Anja - Voor sommige gevallen wel, maar Orion is ook heel sterk en de dierenarts raadde aan zoveel mogelijk van dat soort confrontaties te mijden.

@Marion - ik heb gezocht, maar volgens mij heet edamame dat ook in het Nederlands. De hulzen van de bonen zijn niet eetbaar dus je eet de "erwten" eruit.

Nel zei

Leuk zijn ze, de hummingbirds. Wij hebben er nu zoveel in de tuin en ze gaan nu zelfs vaak naast me op de feeder standaard op het terras zitten. Ik weet niet of jij k&k nectar koopt, ik deed dat altijd wel tot iemand op onze Nextdoor app me deze link stuurde. Sindsdien maak ik zelf suikerwater en krioelt het van de Hummingbirds in de tuin. Wie weet helpt het jouw verlegen vogeltje ook over de streep. https://www.mnn.com/earth-matters/animals/blogs/homemade-hummingbird-nectar-recipe-guaranteed-please