Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 25, 2018

Leuke lunch met een internet vriendin

Rick staat op als zijn wekker om kwart over zeven gaat. Ik word er wakker door en merk dan dat ik heel ongewoon voor mij de hele nacht door heb geslapen! Ik blijf nog even liggen, maar dwing mezelf om kwart voor acht op te staan.

Het is werkelijk schitterend weer, niet vochtig en een aangename temperatuur. Rick heeft al ontbeten en gaat douchen. Ik smelt wat Goudse kaas op mijn crackers en snijd een tomaat in plakjes. Het blijft een lekker zomers ontbijt wat ik op het deck nuttig.


Dan vertrekt Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool. Daar is het vrij druk, er komen ook veel college studenten in de zomer. Mijn uur cardio gaat snel en dan komt Sharon me halen voor personal training. Ook die routine gaat vlot voorbij en dan ben ik klaar met sporten voor vandaag, hallelujah!

Thuis neem ik Orion mee voor een wandeling en maak me dan klaar om naar de stad te gaan. Ik rijd naar de metro en vind wonder boven wonder een parkeerplaats vlak bij de ingang van het station. De trein staat ook al klaar en de rit naar Foggy Bottom, het eerste station in de stad, gaat vlot.
Het restaurant waar ik heb afgesproken ligt een paar blokken verderop. Dit is de campus van George Washington University en er lopen, ondanks dat het zomer is, heel wat studenten rond. Bij Tonic zit Patricia me al op hun terrasje op te wachten. 

Haar heb ik online ontmoet via de Wereldvrouwen groep. Het is altijd zo leuk om mensen, die je al een tijdje via Facebook "volgt", in persoon te zien. We weten zo ook al aardig wat van elkaar, maar er is meer dan genoeg gesprekstof.

Patricia heeft al een biertje en ik bestel een bloody Mary. Voor de lunch nemen we beiden een koude soep, appel en komkommer, enorm lekker! Ik heb daarna de tonijnsalade en kijk jaloers naar de heerlijk uitziende zalm BLTA (bacon, lettuce, tomato en avocado) sandwich van Patricia. Veel te veel koolhydraten voor mij, maar wat ziet die er lekker uit (niet dat mijn salade dat niet ook is)!

Het lijkt werkelijk of we elkaar al jaren kennen. We bestellen nog een drankje en genieten van het lekkere weer op het terras. Patricia trakteert vandaag, heel aardig en nog bedankt daarvoor! Het is al na half drie als we weer afscheid nemen.

Bij Foggy Bottom moet ik even op mijn trein wachten en rond half vier ben ik weer thuis. Eigenlijk wilde ik nog naar het zwembad maar dat blijkt om vier uur te sluiten voor een zwemteam wedstrijd. Prima, ik voel me toch te lui om te zwemmen.
De bijtjes zijn druk in de tuin

Er is een nieuw boek uit van een van mijn favoriete schrijfsters, Barbara Freethy, en voor ik het weet kan ik het niet meer wegleggen. Rick komt vroeg thuis en gaat het deck verder schilderen. Wel gezellig zo samen en Orion ligt er ook lekker rustig bij.

Als Rick klaar is met verven gaat hij nog even de tuin maaien. De man heeft eindeloos veel energie! We hebben best een groot gazon voor en achter bij elkaar, maar hij vindt het ook fijn zo wat beweging te krijgen na een hele dag op het werk zitten.

We hebben beiden geen zin iets in elkaar te flansen als avondeten en bestellen salades van Plaka Grill. Die is altijd erg lekker en we genieten er buiten op het deck van. Als het donkerder wordt komen de vuurvliegjes ook weer. Wat zou ik die graag willen fotograferen, maar dat is me nog nooit gelukt.

Dan gaan we naar binnen en kijken onze shows. Ik heb trouwens pas een voor mij nieuwe serie via Uitzending Gemist gevonden, Tessa. Kennen jullie die en wat vond je ervan? Ik vind het af en toe wel heel grof, maar misschien kijk ik er met Amerikaanse ogen naar.

5 reacties:

Anja L. zei

Leuk zo´n ontmoeting met een internet vriendin.
Hier begint de temperatuur ook weer op te krabbelen, als het goed is krijgen we de rest van de week lekker weer.
Ik heb gezien dat de serie Tessa weer wordt uitgezonden maar ik vond het niet zo erg leuk. Het is trouwens een remake van een Deense serie, Rita, die te zien is op Netflix.
Fijne dinsdag.

Marion2 zei

Wat heerlijk om een man te hebben die ervan houdt
om gras te maaien! De mijne vindt het ook niet erg,
maar is helaas veel te weinig thuis. Vandaar dat het
mijn werkje is. Ik houd er totaal niet van en zeker niet
nu het op het moment bijna twee keer per week moet.
Maar ja, als het gras er dan weer mooi uitziet, geeft
dat wel voldoening.

Gezellig om zo even op een terrasje in Washington
te zitten.

Sophie zei

Tessa vond ik ook niet erg leuk. Rita op Netflix wel overigens.
Leuk dat je een internet vriendin hebt ontmoet en dat het zo gezellig was.

Petra zei

@Anja - Ja, ik las al dat het op Rita gebaseerd was. Hier wordt het dit weekend snikheet, zwembad weer!

@Marion - Nou, ervan houden is ook weer wat teveel gezegd. Hij ziet het als een noodzakelijk kwaad.

@Sophie - Dat soort ontmoetingen vind ik telkens weer bijzonder, alsof je elkaar al jaren kent.

Monique zei

Misschien heb je hier wat aan: https://www.natuurfotografie.nl/de-dans-van-de-vuurvliegjes/

Groet,
Monique