Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juni 15, 2018

Perfect weer geeft een vakantiegevoel

Zoals altijd gaat Ricks wekker om kwart over zeven. Ik ben nog te slaperig en sta op als hij na zijn ontbijt bovenkomt om te douchen. Het weer kan niet beter, het is nu al 23 graden en volop zon.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik bak een paar eieren en snijd een tomaat in plakjes voor mijn ontbijt. Het is zo lekker op het deck en ik geniet van de af en aan vliegende vogeltjes. Het liefst zou ik hier gewoon willen blijven zitten, maar er moet bewogen worden.


Natuurlijk kan ik mezelf er niet toe zetten binnen te gaan sporten dus ik "ren" op de plaats op het deck. Iets meer dan een uur later heb ik mijn stappen bijeen en loop de decktrap tien keer op en af. Deze week heb ik iedere dag al mijn Fitbit doelen gehaald.

Als ik klaar ben neem ik Orion mee de tuin in. Ik heb het zakje met snoepjes mee om zijn favoriete spelletje te doen, maar de honden in de drie aangrenzende tuinen zijn allemaal ook buiten. Orion kan niet kiezen of hij tegen de Deense doggen wil blaffen of de buurhonden aan de andere kant.

Dan rent hij een tijdje langs het hek met Mia en negeert mijn bevel om te komen. In plaats daarvan hopt hij als een hinde over de barrieres naar de vijver en plons, daar zit hij weer in het water. Arme vissen!

Tijd om te douchen dan maar. Ik trek meteen ook mijn bikini aan onder mijn jurk. Voor de lunch haal ik de Griekse salade van Panera, een halve salade want dat is meer dan genoeg. Bij Just $1 koop ik een tas om Ricks Vaderdag cadeau in te doen en eet mijn salade op een bankje buiten.

Dan haal ik Ricks favoriete bier (Chimay blauw) bij Whole Foods en kies een leuke kaart uit bij Walgreens. Zijn Vaderdag cadeau heb ik al in huis. Tijd om manlief zondag eens flink te verwennen. Saskia komt morgen tot zondagochtend dus hij ziet dit weekend tenminste een van de kinderen.

Onderweg terug zie ik allemaal schoolkinderen en realiseer me dat de zomervakantie om twaalf uur begonnen is en het zwembad dus heel druk gaat worden. Voor die drukte wil ik er ook even heen. Ik wil Orion gewoon in zijn bench laten dus rijd meteen naar het zwembad.

Daar vind ik nog een ligstoel in de schaduw. Het is al heel druk en de muziek staat weer eens keihard. Ik blijf een paar uur, maar dan vind ik (het is 26 graden) de wind te koel en word ik gek van het gegil en de muziek. Onze buurman is president van het zwembad en drukt me later op het hart iets van de muziek te zeggen.

Op ons deck is het veel rustgevender. Ik verkleed me en hoor dan Rick al beneden! Die is heel vroeg uit zijn werk. Hij gaat het gras maaien en ik lees op het deck.  Als Rick klaar is komt hij naar buiten met mijn favoriete bloody Mary (Zing Zang mix en sake). De lekkerste ooit, die ik in de Outer Banks heb leren kennen.

Voor ons avondeten besluiten we naar de gezellige bar B Side te gaan. Jammer genoeg hebben ze geen tafeltjes meer buiten, maar wel twee stoelen aan de bar. Rick en ik delen een heel lekker bord met geitenkaas Gouda, Pecorino, vier verschillende soorten charcuterie en olijven gevuld met andouille (die laatsten zijn onvoorstelbaar lekker!).

Om toch wat groente te hebben bestellen we ook de amandel hummus met gegrilde wortels en pesto. Ook dat is heel smakelijk. Eigenlijk vind ik dit soort maaltijden het lekkerst. Allerlei kleine hapjes met verschillende smaken en gezellig met zijn tweeen aan de bar.
Thuis kijk ik What Would You Do? Daarin worden reacties van mensen die zien dat anderen slecht behandeld worden gefilmd. Dit keer moet een groepje zwarte tieners bij IHOP vooraf betalen, een lesbisch stel wordt geweigerd bij een bakkerij voor hun bruidstaart en een vrouw zet haar kind aan tot stelen. Het is altijd weer goed te zien hoeveel mensen hun hart wel op de goede plek hebben.

3 reacties:

Petr@ zei

Wat jammer dat de muziek zo hard staat bij het zwembad. Wat achtergrond muziek is leuk maar het hoeft geen disco te worden.

Heerlijk jullie avondeten! Zo'n maaltijd is bij mij ook favoriet, zeker bij zomers weer.

Petra zei

@Petra - Vandaag weer, zucht! En dan hard rock ook nog. Ik vind het ook zo vervelend er wat van te zeggen, maar ga het toch doen als het niet zo druk is.

Anja L. zei

Wat jammer dat de muziek zo hard staat, ik zou daar ook gek van worden.
Ik ben ook gek op zo'n bord met charcuterie en kaas. Onze laatste avond in Frankrijk hebben we bij een wijnbar gezeten met heerlijke wijn en een plank met charcuterie en kaas, we hebben zo'n leuke avond gehad!