Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 19, 2018

Stormachtige middag

Alweer lukt het me voor achten op te staan. Zo vroeg is het al bijna dertig graden kondigt Rick aan als ik beneden kom. Rick gaat boven douchen en ik maak mijn ontbijt, twee crackers met kaas en tomaat.

Terwijl ik me omdraai om de kaas te pakken steelt Orion een van de crackers van mijn bord! Hij is ook dol op tomaat, maar die weet ik nog net te redden. Ik pak een nieuwe cracker en besmeer beiden met kaas.

Gauw doe ik de kaas terug in de ijskast, maar niet snel genoeg. Orion steelt vliegensvlug toch weer een cracker! Ik geef het op en eet dan maar een cracker en de tomaat op het deck. We moeten echt iets doen aan Orions stelen, maar eigenlijk was ik er schuldig aan om mijn bord niet buiten bereik te zetten. Ik onderschat zijn snelheid telkens.

Dit uitzicht geeft me zo'n vakantiegevoel!

Na mijn ontbijt "ren" ik iets meer dan een uur op het deck en krijg zo mijn tienduizend stappen bijeen. Daarna loop ik de deck trap tien keer op en af en dan ben ik klaar met mijn aan land sporten.

Tijd om met Orion zijn "zoek het snoepje in het gras" spelletje te spelen. Hij is daar dol op en ook onvoorstelbaar goed in. Hij vindt alles ook al duurt het soms een tijdje. Het is zo schattig hoe hij iedere keer weer afwachtend kijkt waar ik het snoepje heen gooi. Ik moet er toch eens een filmpje van maken.

Het zwembad opent om elf uur en na een snelle douche loop ik erheen. Jammer genoeg is "mijn" baan al bezet door een jongen, die baantjes trekt. Ik besluit even te wachten en te zien of hij snel vertrekt, maar dat is niet het geval.

Aangezien ik niet weet wanneer onze schoonmaaksters komen of wanneer het zal gaan onweren besluit ik dan maar de baan met hem te delen. Dat gaat prima en het halve uur is weer zo ontspannend!

Daarna haast ik me naar huis en doe een droge bikini aan onder mijn jurk, hopend dat ik na de lunch nog kan zwemmen. Ik laat Orion even uit en ga dan Vienna in op zoek naar lunch. Ik heb enorme zin in pho en bij Viet Aroma hebben ze de beste! Ik zie zelfs dat ze een gemengde groentes en gegrilde kip pho hebben, die ik zonder noedels bestel. Die is van nu af aan mijn favoriet hier.

Intussen pakken donkere wolken zich samen en zie ik op de radar dat het maar net ten noorden van ons flink onweert. Ik haast me naar het zwembad waar ik mijn baddoek op een stoel heb achtergelaten. Net als ik die stoel bereik dondert het en wordt het zwembad voor tenminste 45 minuten gesloten (uiteindelijk tot zes uur!).

De schoonmaaksters zijn bezig in ons huis en dan moet Orion in zijn bench blijven. Ik besluit naar Starbucks te gaan en daar een paar uur door te brengen. Ik bestel mijn favoriete nitro brew en ga eerst buiten zitten lezen.

Dan bereikt het onweer ook ons en zelfs het afdakje waar ik onder zit beschermt me niet tegen de stortbui. Ik ga dus het cafe binnen en vind daar een gemakkelijke stoel. Ik probeer al dagen in mijn nieuwe Mary Kay Andrews boek (Savannah Blues) te komen. Ik vind het iets teveel "blues" en niet genoeg verhaal. Soms zijn niet alle boeken van een auteur goed blijkt wel.

Als de ergste regen voorbij is loop ik de Safeway in en haal wat benodigde toiletspullen. Dan rijd ik naar Whole Foods en koop er ingredienten voor het avondeten. Op mijn Arlo app kan ik zien dat de schoonmaaksters nu klaar zijn, perfect op tijd.

Het is alweer weken geleden dat Christine en ik bij kletsten en we spelen al een paar dagen telefoon tikkertje zoals we dat hier noemen. Als ik dan ook bij binnenkomst de telefoon hoor en haar naam zie verschijnen neem ik meteen op.

Zoals altijd is het bijna twee uur later voor we ophangen. Inmiddels is Rick ook thuis en we maken avondeten. Ik heb verse kipworstjes, andouille en pittige Italiaanse voor Rick en spinazie en feta voor mij. Vanwege de regen bakken we ze in de pan en hebben er een "vuurwerk" koolsla en erwten bij.

Het is allemaal lekker, behalve die "vuurwerk" koolsla van Whole Foods. Die heeft vrijwel geen smaak, ik vraag me af of ze de dressing vergeten zijn. De erwtjes zijn wel prima, Orion vindt ze ook erg lekker, dit keer wel netjes uit zijn bak gegeten en niet van ons bord gestolen.
Zorro is hier nu zo thuis en een heel stuk lichter dan toen hij hier kwam. Katja mist hem erg en is bang dat hij haar vergeten is. Dat zal vast niet het geval zijn!

Rick en ik kijken naar achterstallige America's Got Talent afleveringen. Dit is een show, die wij beiden leuk vinden en dat zijn er niet veel. Het talent is weer enorm dit jaar, ik ben benieuwd wie gaat winnen.

5 reacties:

Anoniem zei

Kent Orion het "leave it" commando? Muddles hebben we het goed aan kunnen leren, en het werkt ook met andere dingen zoals een konijn met rust te laten :)
Annemiek

Marion2 zei

Wat heerlijk dat het zo warm is. Dat maakt vroeg opstaan inderdaad
een stuk makkelijker.

Over Wholefoods gesproken: is het daar inderdaad goedkoper geworden
sinds de overname?

Ik wist niet dat Zorro bij jullie was. Is hij er al lang?

Petr@ zei

Jammer dat je na de lunch niet meer kon zwemmen.
Is het geen optie om in de tuin te zitten als de schoonmaaksters er zijn?

Anja L. zei

Wat een boef is Cosmo. Blijft Zorro bij jullie?
Wat jammer dat je niet meer naar het zwembad kon.
Fijne woensdag.

Petra zei

@Annemiek - Hij kent dat wel, maar als het op eten aankomt is hij het opeens vergeten

@Marion - Het is wel iets goedkoper, ja. Zorro is hier al een aantal maanden, tot Katja en Kevin in hun nieuwe huis gaan

@Petra - Ja, gewoonlijk wel, maar nu regende het dus

@Anja - Zorro gaat terug als Katja en Kevin in hun nieuwe huis trekken, maar daar is nog geen datum voor