Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 27, 2018

Warm, maar druilerig

Het is flink bewolkt als we opstaan, maar Rick heeft toch de achterdeur open want de temperatuur is zeer aangenaam. Als Rick naar zijn werk vertrokken is eet ik mijn ontbijt dan ook op het deck. De crackers met gesmolten Goudse kaas trekken vooral Snickers aan en ik moet hem echt wegduwen voor hij met mij mee eet!

Dan neem ik Orion mee naar boven voor mijn uur cardio op de elliptische machine. Ik "ren" zo hard mogelijk en in iets meer dan een uur heb ik tienduizend stappen bijeen. Altijd blij om klaar te zijn met sporten verlaat ik onze sportkamer.

Orion laat mijn bui heel goed zien met dit sombere weer, gelukkig komt de zon later op de dag weer tevoorschijn

Op de buienradar zie ik dat de regen vlakbij is. Ik besluit Orion dan maar de tuin in te nemen en hem zijn snoepjes te laten zoeken. Maar goed ook, want hij heeft net al zijn snoepjes gevonden als het begint te plenzen!

We zijn nog net op tijd binnen voor de zondvloed over ons heen komt. Wat kan het hier toch hozen! Ik neem van de gelegenheid gebruik om me op te frissen en in gewone kleding te kleden. Als ik weer beneden kom regent het nog flink.

Als het eindelijk droog wordt laat ik Orion nog even uit. Dan is het lunchtijd en wordt het een middag dat de schoonmaaksters komen. Omdat Orion dus wat langer in zijn bench moet dan gewoonlijk geef ik hem zijn favoriete knauw, een kniebot.

Met dit druilerige weer heb ik zin in pho. Bij Viet Aroma bestel ik weer de pho met groentes en gegrilde kip, zonder noedels. Dat is zo verrukkelijk en ik mis de noedels helemaal niet. Intussen lees ik mijn heel spannende boek van Barbara Freethy uit.

Na het eten rijd ik naar Petco om wat lekkernijen voor Orion te kopen. Ik parkeer naast een grote zwarte SUV en zie daar een schattige zwarte hond inzitten. De ramen zijn allemaal gesloten en het is 26 graden. Weliswaar schijnt de zon niet scherp, maar genoeg om mij niet lang zonder airco in de van te kunnen laten zitten.

Denkend dat de eigenaar vast voor een snelle boodschap hier is haal ik mijn benodigdheden van Petco. Jammer genoeg staat de SUV er een kwartiertje later nog. Ik overweeg de politie te bellen, maar de hond hijgt niet en kijkt gewoon heel rustig naar buiten. Misschien is het niet zo warm als ik vrees. Met een bezwaard hart ga ik toch maar verder.

Bij Starbucks haal ik een nitro brew en neem plaats op hun terrasje. Daar zijn twee mannen, een Israeli en een Palestijn (wel met Amerikaans staatsburgerschap) blijkt later, backgammon aan het spelen. Ik speel wat spelletjes en lees in mijn nieuwe boek van Nora Roberts.

Een vrouw met haar koffie en een boek komt aan het tafeltje naast mij zitten. De mannen gebruiken af en toe flink sterke taal tegen elkaar en op een gegeven moment raken ze in een verhit politiek gesprek. Het klinkt echt niet als vrienden en de andere vrouw en ik geven elkaar een blik. Ik ben best wat gewend maar wat uit hun monden komt!

De ene man vertrekt met het spel en de rust keert weer. Behalve een Costa Ricaan, die de wedstrijd Costa Rica - Zwitserland luid op zijn telefoon afspeelt. Maar dat is stukken beter dan een paar elkaar bijna letterlijk in de haren vliegende mannen! Een ervan komt even later nog wel langs om zijn excuses te maken aan ons en ik bedank hem daarvoor.

Een kwartier voor mijn afspraak kom ik bij Lofty Salon aan. Mona biedt me een glaasje wijn aan terwijl ik wacht, waar ik natuurlijk geen nee tegen zeg. Vijf minuten later is Carmen klaar om mijn kleur te doen. Het wijntje gaat gewoon mee.

Mona knipt mijn haar bij en dan foehnt Carmen het. Daarna krult ze het ook en ik weet nu al dat ik het zo wil voor de bruiloft. Losse krullen, zo mooi! Alleen moet ik even uitvinden hoe ik dat de hele dag zo houd in vochtig heet weer.

Voor ik naar huis ga haal ik nog boodschappen bij Giant en Whole Foods. Rick is zelfs al thuis als ik terugkom. Intussen heb ik een flinke hoofdpijn ontwikkeld dus ik ben Rick dankbaar als hij het voorbereiden van het eten op zich neemt.

Vanavond hebben we kip in een tikka masala saus, spinazie en bloemkool puree. Weer eens wat anders dan anders en de tikka masala saus en bloemkool puree zijn nieuw voor ons. Zeker weer een maal om vaker te maken.

Al met al valt het weer reuze mee. De voorspelde onweersbuien blijven uit en we blijven tot het gaat schemeren buiten zitten. We hebben honderden vuurvliegjes in de tuin en Rick gaat er een voor mij vangen. Alleen vliegt die niet en na een foto in het glas laat ik hem weer gaan. Filmpjes ervan zijn er ook bijna niet te maken. Zo jammer want het is een bijzonder gezicht.
Je kunt op de buik zien waar het licht vandaan komt
Hopelijk zijn er wat lichtjes te zien 

4 reacties:

Petr@ zei

Je haar zit zeker leuk zo! Ik denk héél veel haarlak met de bruiloft?

Sophie zei

Mooi, je kapsel! Je eten klinkt erg lekker. Wij gebruiken wel vaker bloemkool puree als vervanger voor aardappelpuree in bijvoorbeeld ovenschotels. En bloemkoolrijst voor curry gerechten. Ideaal. Als je ideetjes wilt voor koolhydraatarme gerechten, geef maar een gil!

Petra zei

@Petra - Inderdaad, heel veel! Ik hoop dat het genoeg zal zijn!

@Sophie - Ik ben zeker geinteresseerd in koolhydraatarme gerechten! Graag!

Sophie zei

Ik zal je binnenkort als Olivier slaapt eens een Facebook message sturen!