Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 12, 2018

Een dagje genieten

Het wordt een gebarsten plaat (weer een actueel gezegde nu muziekplaten weer in zijn), maar het is alweer schitterend zonnig weer als we opstaan. Wij kijken hier niet zozeer naar de temperatuur, maar naar de luchtvochtigheid en die is op het moment, ongewoon voor dit gebied, heel laag.

Daardoor voelt het veel lekkerder ondanks de warmte. We eten weer ontbijt buiten en dan vertrekken we weer tegelijkertijd. Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool. Daar doe ik een uur cardio en dan komt Sharon me halen voor een half uur gewichten.

Blij dat ik om half elf al klaar ben met sporten ga ik huiswaarts. Onderweg speel ik nog wat Pokémon Go, niet veel want ik heb allerlei plannen voor vandaag met dit mooie weer.

Orion houdt van onze tuin spelletjes

Ten eerste neem ik Orion mee de achtertuin in en leer hem door de (oude IKEA nog van de kinderen) tunnel te lopen. Dat heeft hij al gauw door. Dan oefenen we nog even het uit de lucht vangen van snoepjes. Met een blije hond ga ik na een half uurtje weer naar boven waar hij letterlijk zijn waterbak omarmt.


Voor de lunch haal ik een salade van Chopt. Deze heeft garnalen, spinazie en andere sla, gepekelde radijsjes, selderij, mini tomaatjes en een tzatziki dressing. Thuis op het deck smul ik ervan. Ik houd van de salades van Chopt, dat door elkaar gehutselde vind ik lekker. Sharon bijvoorbeeld gek genoeg niet, smaken verschillen natuurlijk.
Luie eekhoorns

Na de nodige administratieve taken, want de komende week heb ik vier rondleidingen, maak ik me klaar voor het zwembad. Daar wacht ik tot de kinderen het water uitgestuurd worden en trek dan mijn tachtig baantjes. Totaal voor dit seizoen staat nu op zestien kilometer en het is zo lekker, dat zwemmen!

Om vier uur ben ik klaar en droog even op, maar daarna moet ik naar huis. Ik heb een nagelafspraak om vijf uur en wil mijn haar nog wassen. Wat een luxe "probleem", bedenk ik me. Het is maar goed dat ik de komende week regelmatig moet werken, anders zou ik mezelf echt decadent vinden!

Bij Pro Nails 3 maakt Mary mijn nagels weer mooi. Ik kies dit keer voor de Pinky Star roze glitter nagellak. Ik kijk ook welke nagellak ik voor de bruiloft wil hebben. Ik blijf dan bij mijn glitters maar twijfel tussen een champagne kleurige glitter of een felrode. Rick is voor de champagne kleur want met mijn groene jurk door rood hem aan Kerst denken. Hij heeft een punt.

Rick heeft vandaag zijn eerste afspraak met zijn dieet coach gehad. Hij zal zijn voedingspatroon flink om moeten gooien, maar grappig genoeg is hij al op weg vanwege ons lage koolhydratendieet op het moment.

Voor hij zo erg moet gaan letten op wat hij eet wil Rick nog een keer gewoon bruschetta en pizza gaan eten. Dat doen we bij Pazzo Pomodoro. Ik ben echter al op mijn lowcarb dieet dus ik bestel prosciutto als voorafje en dan de kalfsbiefstukjes in wijnsaus met twee soorten groentes (gewoonlijk aardappel, maar gelukkig kun je hier zeggen dat je lowcarb eet en passen ze het dan aan).
Bij het afrekenen krijgen we twee "Baci di Sofia" voorgezet, mini chocolade bakjes met zabaglione en een framboos. We nemen er ieder een want zo'n klein hapje mag best met mijn dieet. Ik probeer niet meer "pre-diabetisch" te zijn voor de volgende test.
De rest van de avond kijk ik maar weer eens naar een 90 Day Fiancee aflevering van hoe het ging na de bruiloft. Dit keer over Chantel en Pedro, alweer zo'n stel met alarmbellen van de kant van de immigrant. Jee, wat was ik dan een makkie voor de immigratiedienst!

3 reacties:

Sonja zei

Wat een lieve filmpjes van Orion!

Anja zei

Kan helaas de filmpjes niet openen. Mooie nagellak. Grappig dat jij over schitterend zonnig weer praat. Marcel is net terug uit DC en klaagde over de hitte en luchtvochtigheid, hij is afgelopen woensdag zelfs onwel geworden door de warmte.

Petra zei

@Sonja - Hij is zo schattig!

@Anja - Deze week valt de luchtvochtigheid juist erg mee, maar het blijft wel boven de 30 graden dus zeker heet!