Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 25, 2018

Overal overstromingen!

Het is nog steeds zeer wisselvallig weer vandaag. Om de een of andere reden lijken de buien echter om ons heen te trekken. Ik eet dan ook mijn Flackers, de heerlijke vlaszaad crackertjes, belegd met Roquefort en natuurlijk mijn dagelijkse tomaat lekker buiten op.

Kai wil vandaag mee naar de sportschool dus we gaan gezellig samen erheen. Ik doe mijn ARC cardio uur en dit keer ook een flink zware interval. Kai doet zijn dingen, voornamelijk gewichten. Dan komt Sharon me halen voor het halve uur personal training. Zij gaat op vakantie en pas 13 augustus zal de volgende sessie zijn. Hopelijk krijg ik er in de tussentijd nog gewichten ingepast.


Thuis spelen we weer even met Orion in de tuin. Daarna nemen we onze douches en maken ons klaar om op pad te gaan. De schoonmaaksters komen vanmiddag en dan willen wij weg zijn.

We gaan eerst lunchen bij Viet Aroma waar nog net een tafeltje vrij is. Het is er drukker dan ik het ooit heb gezien. Helemaal goed want ik vind dit een heerlijk restaurant. Ik bestel weer de pho met kip en groentes en geen noedels en Kai neemt sinaasappel kip, die hij duidelijk ook erg smakelijk vindt.

De schoonmaaksters zijn er inmiddels wat fijn is, want dan hoeven we niet de hele middag te wachten om terug naar huis te gaan. We besluiten het terrasje bij Starbucks te pakken en ik laat Kai kennis maken met de nitro brew. Die vindt hij net zo lekker als ik.

Zo zitten we een uurtje lekker te relaxen. De zon komt zelfs regelmatig tevoorschijn wat mijn hoop op toch zwemmen vanmiddag verhoogt. Maar eerst gaan we boodschappen halen bij Whole Foods. Ook voor morgen want dan komen mijn broer en schoonzus en hun kinderen.

Als we thuiskomen hoor ik in de verte rommelen. Zul je altijd zien! Het zwembad is nog open, maar ik weet gewoon dat zij dat gedonder ook zullen horen en zodra ik binnenkom het zwembad zullen sluiten. Ik neem de moeite dus maar niet. Hopelijk kan ik morgen weer tenminste een kilometer zwemmen.

Het plan was vanavond worstjes te grillen, maar tegen de tijd dat Rick thuiskomt plenst het en vliegen de overstromingswaarschuwingen ons om de oren. Rick moest een stuk omrijden om thuis te komen want zijn gewoonlijke route is op meerdere plaatsen overstroomd.

Gelukkig kunnen worstjes ook makkelijk in de pan gebakken worden. Kai en Rick hebben bratwurst en ik kipworstjes met champignons. Daar hebben we kerrie zuurkool bij en de "tots" van broccoli, gebakken hapjes uit de oven. Het is een smakelijk maal en gezellig zo met zijn drieen.
Meer dan we eten, overgebleven worstjes zijn voor snacks

Het bliksemt en dondert nog verder om ons heen. Hopelijk is dit voorlopig het laatste, morgen wordt er eindelijk beter weer voorspeld.

3 reacties:

Anja L. zei

Kan Kai je niet helpen met het sporten met gewichten?
Wat een buien bij jullie zeg, hier gaat het langzaam ook wat wisselvalliger worden maar het blijft warm.
Fijne dag.

Anoniem zei

Bij jullie plenst het nog eens geregeld,
Je mag best eens wat buien deze kant op sturen hoor...het is zo nodig hier.

Hier in het Noord-limburgse is er sinds 7juni geen druppel regen meer gevallen.
Er heerst hier een hitte golf,ik vind het maar beanstigend die droogte die er nu is.
de kans op brand in de natuur is nu wel erg aanwezig.
Ook dreigt er hier in Nederland,een tekort aan drinkwater...
En de vooruitzichten hier, zijn alleen maar droog weer en heet.
Als er ergens in Nederland een buitje valt,dan nooit hier...
De opwarming van de aarde zet door...vreselijk wat er overal gebeurd door droogte!
Fijne dag nog.

groetjes Joke


Petr@ zei

Heerlijk om Kai weer thuis te hebben! En dan ook je broer en familie van het weekend. Gezellig.

Regen...geen idee wanneer ik dat voor het laatst heb gezien. Het is gortdroog hier! Zo uitzonderlijk.