Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juli 24, 2018

Winkelen met Kai en Rick

Het is donker in de kamer en ik hoor de regen op het dak als Rick opstaat. Ik heb vandaag geen haast en slaap verder. Ik kom in een heel rare droom terecht waar ik maar niet uit kan komen. Ik moet mezelf echt dwingen wakker te worden en om half negen op te staan.


Kai was natuurlijk nog eerder op met zijn jet lag. Ik ben dan ook de laatste, die ontbijt maakt, en Rick heeft mijn koffie al gezet. Het is te nat om buiten te eten, helaas, dus ik geniet van mijn gebakken eieren en sneetjes tomaat aan het eiland.

Rick is inmiddels vertrokken naar zijn werk en Kai gaat wat uitpakken en zijn meegebrachte basgitaar spelen. Ik neem Orion mee naar boven en doe mijn uur cardio op de elliptische machine. Daarna loop ik de trap nog tien keer op en neer en dan vind ik het weer welletjes geweest qua sporten.

Het is intussen droog en Orion en ik willen graag aan Kai laten zien hoe Orion kan springen en door de tunnel kan. Dat doet hij graag en Kai neemt er een filmpje van. Dat Orion ook een eigen wil heeft blijkt wel als hij na een kwartiertje absoluut weigert nog eens te springen. Dat snoepje wil hij wel, maar springen ho maar. Tijd om terug naar binnen te gaan, het begint ook weer te regenen.

Als Kai en ik niet veel later naar Reston rijden plenst het ook weer. We moeten omrijden want de gewoonlijke wegen erheen zijn overstroomd en afgesloten. De snelwegen zijn prima, maar ook een stuk langer dus later dan we hadden gehoopt komen we bij Ricks kantoor aan.

Rick komt ons tegemoet en we gaan, lopend door de "sauna", naar The Counter om te lunchen. Nu is het weer droog en de zon komt zelfs af en toe tevoorschijn. In het restaurant voelt het echter alsof we op de Noordpool zijn! Veel te koud!

Bij dit restaurant kun je je eigen burger samenstellen en Rick en ik nemen beiden de bizon burger met allerlei groentes. Kai neemt de plantaardige burger, die smaakt als vlees, met kaas en ui op een ciabatta broodje. Hij heeft er zoete aardappelfrietjes bij. Het is werkelijk heerlijk en ik zou hier ook best 's avonds willen eten (tot Ricks genoegen).

Een paar deuren verderop is Joseph A. Banks waar we hopen een pak voor de bruiloft voor Kai te scoren. Kai kiest een mooi donkerblauw pak en twee overhemden, drie dassen en een paar schoenen. Allemaal erg modern en smaakvol. Hij gaat er super uitzien tijdens de bruiloft!

Ricks pak is ook klaar en hij ziet er heel goed in uit. Zijn broek is wel wat los door zijn gewichtsverlies, maar het is niet genoeg om nog verder in te nemen. Ik ga straks met een paar knappe mannen zijn!

Rick gaat terug naar zijn werk en Kai en ik gaan naar de stomerij om zijn overhemden te laten stomen. Zo gaan de winkel kreukels eruit. Ik ga ook nog even naar Trousseau om te kijken of ze het " the Bride" setje wat ik voor Katja kocht in een grotere maat hebben. Dat is helaas niet het geval, maar gelukkig is daar Amazon waar ik een leuk setje vind.

Kai gaat weer muziek maken en ik ga buiten op het deck lezen. Dat lukt een paar uur voor het weer begint te druppen. Het is dan wel regenachtig, maar we zien de zon toch wel en het is lekker warm. Ik klaag dus maar niet teveel (al heb ik er wel meer pijn door).
Pig (en de andere katten) moeten niets van Orion hebben, die zo graag zou spelen!

Als Rick thuiskomt gaan we naar de mall. Daar krijgt Kai een nieuwe Samsung Galaxy S9 telefoon. Zijn Windows telefoon heeft betere dagen gekend en Rick krijgt tegenwoordig zijn medewerkerskorting ook bij de Microsoft Store. Kai is dolblij met zijn nieuwe speeltje.

Om een hapje te gaan eten nemen we bij Seasons 52 plaats. De mannen bestellen een "meatloaf" gerecht (een soort gehakt met groentes er doorheen) en ik de varkenshaas met spinazie. Het duurt en duurt en eindelijk zorgt de manager ervoor dat we ons eten krijgen.

Zodra ik mijn vlees zie weet ik dat het droog gaat zijn. Dat is zelfs nog erger dan ik dacht, ik krijg het bijna niet weg. Als de ober komt vragen hoe het is antwoord ik dan ook dat het kurkdroog is. De manager komt weer en belooft het "meteen" te verbeteren.

Nou, de mannen aten heel langzaam, maar ze hebben beiden hun bord leeg als mijn gerecht eindelijk weer komt. Dit keer vraag ik om de manager en die is het met me eens dat dit niet "meteen" was en het ook vervelend voor mij is om nog te moeten eten terwijl iedereen klaar is. Kortom, hij haalt mijn gerecht van de rekening. Het smaakt dit keer wel een heel stuk beter!

Thuis kijken we wat tv en computeren wat. Dit weer en de pijn, die ermee komt, maakt me heel moe dus laat ga ik het niet maken.


4 reacties:

Anoniem zei

Heerlijk genieten met Kai thuis!! Veel plezier! Gr. Greet

Anja L. zei

Wat een leuk filmpje van Orion! Hij springt zo grappig over de stok.
Netjes dat jouw gerecht van de rekening werd gehaald, dat doen ze hier niet snel hoor.
Fijne woensdag!

Kate zei

I enjoyed reading your translated blog. You have a lot of reactions to the weather and that I understand. Happy Happy times for you, I wish only good things for you and your family.

Petra zei

@Greet - Het is heel fijn hem hier te hebben!!

@Anja - Ja, zo'n gerecht van de rekening halen vind ik nog steeds heel goede klantenservice (en -binding)

@Kate - How fun you read my blog! Thank you for the good wishes!