Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 30, 2018

Dag 12 Cruise: Een dag luieren op zee


Het schip heeft vannacht flink geschommeld en ik heb er slecht door geslapen. Ik ben dan ook om kwart over zes al klaar wakker. Rick heeft er geen last van, die ronkt vrolijk verder. Als ik om half acht opsta komt hij ook terug in het land der levenden.

We maken ons klaar en gaan dan koffies halen in het Cove Cafe. Als we onze kamerdeur opendoen zien we een Disney briefje in onze “brievenbus”. Onze excursie in Cozumel overmorgen is vanwege gebrek aan belangstelling gecancelled. Zo jammer, want het was een dag snorkelen.

Na ons ontbijt gaan we naar de Port Adventures balie. Daar is nog niemand aanwezig, maar er zijn wel brochures om te kijken welke andere excursies er zijn. Wij hopen maar dat er nog openingen zijn.

Intussen moet ik naar het fitness center voor mijn laatste personal training sessie met Nick uit Zuid Afrika. Rick gaat ook iets leuks doen waar ik graag mee was gegaan. Hij gaat met een tour mee, die rond het schip gaat en de verschillende speciale Disney dingen overal uitlegt. Er wordt zo nagedacht over iedere ruimte op deze schepen.

Nick heeft weer een uitdagend uur in petto voor mij. Ik weet nu dat ik vijf keer 45 sekonden achtereen kan planken. Wat ik deze cruise heb geleerd is dat Sharon een heel goede personal trainer is. Nick gaf me heel wat uitdagende oefeningen, maar ik kon ze allemaal volbrengen. Hij was daar ook wel van onder de indruk, leuk om te horen natuurlijk.

Als we klaar zijn neem ik hartelijk afscheid en wens hem veel succes met studeren nadat zijn contract met Disney klaar is. Hij heeft grote plannen en doet mij aan onze kinderen denken. Een raar idee dat ik hem waarschijnlijk nooit weer zal zien.

Terug in de kamer ga ik douchen en intussen komt Rick ook terug van zijn tour. De Port Adventures balie opende om tien uur en we gaan naar beneden om te zien welke excursies we nu kunnen doen. Gelukkig kunnen we morgen in Grand Cayman mee met een snorkeltrip en in Cozumel blijven we op land.

Dan kleden we ons in badkleding en er zijn nog twee stoelen open in de schaduw bij het zwembad voor volwassenen. Mijn plan is om hier zoveel mogelijk van de dag door te brengen en lekker te lezen. Dat doen we dan ook tot het lunchtijd is.

Dit keer zijn er lekkere visgerechten in Cabanas, precies mijn ding. Dat vind ik wel knap, iedere dag is er een speciaal thema. Je kunt dus altijd hetzelfde eten of iedere keer weer anders. Ik heb een bord vol vis en groentes en miste zelfs nog de zalm en crabcake. Die van Rick zien er zo lekker uit dat ik ze alsnog ga halen.

Na het eten gaan we de foto speurtocht van vandaag doen. Die valt niet mee, want dit keer kan het van alles zijn over het hele schip verspreid. Voor een paar hebben we dan ook een hint nodig, maar we vinden ze uiteindelijk zelf.

Rick heeft weer een acupunctuur afspraak, dit keer voor zijn schouder. Het helpt hem goed dus waarschijnlijk gaat hij er thuis mee door. Ik lees verder in mijn spannende boek. De temperatuur is heerlijk en er staat een fikse bries. Door dat laatste krijg ik het nooit warm genoeg om in het zwembad te gaan.

Om drie uur begint Fun in the Sun bij dit zwembad. Rick is er ook voor terug, hij was vorige keer een van de deelnemers. Dit keer is het met de cruise director en assistent cruise director. Die eindigen op het einde beiden in uniform in het water. Erg grappig, vooral als Jo, die alles leidde, uiteindelijk ook in het water wordt getrokken.

Jammer genoeg heeft Rick per ongeluk zijn telefoon in de zak van zijn zwembroek gelaten. Die Samsung S9 zou tegen wat water moeten kunnen, maar kennelijk niet tegen langere tijd onder water. Hij krijgt hem dan ook niet meer aan de praat.

Rick gaat naar een presentatie voor de Disney Vacation Club (een timeshare achtig iets). Ik had die al in Walt Disney World dus blijf lekker lezen. En meer lezen, tot ik de zon onder zie gaan en Rick nog steeds niet terug is.

Net als ik terug naar de kamer wil gaan om te zien of hij daar is, komt hij aanlopen. Op de kamer maak ik me alvast netjes voor het avondeten, want het is weer formal night. Dit keer doe ik mijn zwarte jurk weer aan, want we hebben nog geen officiele foto’s in die kleding.

Dan gaan we zoals iedere avond naar de Crown & Fin. We praten weer met Dario en Jnmel.  Rick gaat na een biertje naar boven om zich te verkleden. Ik schrijf nog gauw dit blog wat langer is dan ik had gedacht gezien het feit dat ik de hele dag in een ligstoel heb liggen lezen.

Tegen half acht ga ik naar boven om mijn laptop terug naar de kamer te brengen. Rick is intussen ook netjes gekleed en we gaan aansluiten in de rij om een foto met Donald en Daisy Duck te laten maken. Dit zijn onze favoriete traditionele Disney figuren en daarmee waarschijnlijk ook de laatsten waarmee we op de foto zullen gaan.

De rij duurt wat langer dan we dachten en we komen dus laat aan in Tiana’s Place voor ons avondeten. Niet getreurd, alles is nog volop te bestellen. Rick en ik nemen beiden het visvoorgerecht met krab, garnalen en zalm. De krab is niet te pruimen, maar de rest wel erg lekker. Ik moet zeggen dat het eten altijd heel lekker klinkt, maar niet altijd ook zo lekker smaakt.

Daarna heb ik een wel heel erg lekkere komkommerrol met allerlei groenten erin. Als hoofdgerecht heb ik de garnalen met zeeasperges (als ik die ooit ergens vind koop ik ze zeker, zo lekker!) en Rick de met pruimen gevulde varkenshaas. Het smaakt prima en ik eet ook nog wat van mijn kaasplankje, dit keer met brie en blauwe kaas.

We willen deze hele cruise al foto’s met de kleine zeemeermin in de lobby hebben. Eindelijk is daar een fotograaf voor en we zijn ook nog eens netjes gekleed. Hopelijk worden het leuke foto’s. We hebben alle foto’s, die van ons gemaakt worden, gekocht en ik zal de leuke ervan thuis op Facebook zetten.

Dan ben ik, ondanks dat ik, met uitzondering van de personal training, de hele dag genikst heb, doodmoe. Morgen moeten we heel vroeg op om te gaan snorkelen dus we gaan vrij snel slapen.


4 reacties:

Sally zei

Haha nou luieren is ook een vermoeiende bezigheid ;-)
Ik ben benieued naar de ‘profesionele ‘ foto’s.

Sally zei

Oops, verkeerde spellingscontrole

Petr@ zei

Wat zonde van Ricks telefoon. Het zou een half uur onder water moeten kunnen. Dus hopelijk valt het onder de garantie.
Fijn dat jullie toch kunnen snorkelen. Altijd erg leuk!

Angela zei

Wat heerlijk om zo met jullie cruise mee te lezen. Knap dat je iedere dag tijd voor je blog maakt op een schip met zoveel verleidingen;)
Geniet er nog maar lekker van!