Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 16, 2018

Inpakken en drankje met een Nederlandse kennis

En dan is de dag voor ons vertrek aangebroken. We kijken al een jaar uit naar deze reis en nu is het opeens zover. Of althans, ik geloof het altijd pas als we in de lucht zijn op weg naar onze bestemming.

Rick en ik eten ontbijt en dan vertrekt hij voor zijn voorlopig laatste werkdag. Ik ga naar boven om mijn uur cardio op de elliptische machine te doen. Intussen krijg ik een berichtje van Roland dat hij in de buurt is en het leuk zou vinden iets te gaan drinken.

Tijd om helemaal naar de stad te gaan heb ik niet dus we spreken voor vanavond hier in de buurt af voor een drankje. Na mijn uur sporten ga ik inpakken. Ik begin met Ricks spullen want hij is heel slecht in het optimaal gebruik maken van ruimte in de koffer. Ik rol alles op en dat scheelt heel veel.


Dan ga ik aan mijn eigen tas en het ziet ernaar dat alles net past. We zijn er nog niet uit of we het met drie koffers gaan redden. Misschien moet er toch een vierde mee. Als ik mijn grote kussen niet mee zou hebben zouden drie koffers voldoende zijn, maar ja, ik heb dat nu eenmaal nodig.

Het loopt al tegen lunchtijd als ik vrijwel klaar ben. Ik douche en neem Orion mee Vienna in. Het is mooi weer met een graad of 18. Ik heb zin in soep en ga mijn favoriete pho eten bij Viet Aroma. Het smaakt me weer prima.

Bij Giant haal ik vervolgens boodschappen voor ons avondeten en kijk ook of de melk en eieren lang genoeg goed zullen blijven tot we terugkomen. Voor de eerste is dat niet het geval (verwachtte ik ook niet), maar de eieren wel dus die neem ik mee.
Het aantal zoete cereals wat hier te krijgen is verbaast me nog altijd, uit den boze voor ons natuurlijk!

Voor ons avondeten vind ik alles bij de Giant behalve de saus. Die haal ik bij Whole Foods en vind drie verschillende sauzen met een miniem aantal koolhydraten en suiker. Ik neem ze alle drie mee zodat we vanavond kunnen kiezen.

Terug thuis ga ik verder met inpakken. Ook heb ik nog een aantal dingen van Amazon besteld, die gelukkig op tijd aankomen. Onder anderen clips om onze baddoeken vast te houden op de ligstoelen aan boord. Het is namelijk vrijwel altijd winderig en zo waaien de baddoeken niet weg. Ik vond Minnie met een surfboard en Olaf van Frozen. Raad eens wie welke gaat gebruiken.

Tegen half vier vind ik het tijd om wat te gaan ontspannen. Ik huur de film Avatar van Amazon en ga die op mijn laptop kijken. Ik heb hem al gezien toen hij in de bioscopen was, maar na mijn bezoek aan Disney wil ik hem nog eens zien. Het blijft een mooie film.

Opeens kijk ik op de klok en loopt het tegen vijven. Gauw geef ik Orion zijn avondeten en rijd dan naar het Pan Am Center. Daar staat Roland al op me te wachten en we vinden nog twee plaatsen aan best drukke bar van Glory Days.

Het is happy hour en ik bestel een bloody Mary, want die van hen is heel lekker. Roland houdt het bij een cola. We praten gezellig bij, het is zeven jaar geleden dat we elkaar voor het laatst zagen. Roland ken ik al jaren van het Alles Amerika forum en we hebben elkaar met de jaren een aantal keren ontmoet, een keer zelfs voor een paar dagen in ons gebied.

Het wordt dan ook gezellig al maken we het niet lang. Ik geef Roland wat tips voor restaurants in de omgeving want hij logeert in Fairfax niet ver bij ons vandaan. Dan nemen we weer afscheid, het was leuk weer even bij te praten.

Rick komt wat laat thuis want hij is nog naar de kapper geweest. We kiezen uit de drie sauzen (twee Marokkaanse en een tomaat met olijf), het wordt de laatste vanavond. Rick maakt een wok gerecht met kip, paprika, ui en tomaat in die saus. Daarbij hebben we bloemkoolrijst en het smaakt voortreffelijk.

Dan is het Ricks beurt om verder in te pakken. Volgens mij heb ik het al heel makkelijk gemaakt voor hem, maar hij neemt toch de tijd. Ik kijk lekker tv, wetend dat ik enkel nog mijn toiletspullen in mijn tas moet doen.


12 reacties:

Eveline zei

Fijne vakantie.

Gerda Heek zei

Heel veel plezier jullie. Ik kijk uit naar je verhalen!
Gerda

Anoniem zei

Heel veel plezier, en net als Gerda kijk ik uit naar jullie verhalen.
Groetjes, Bea

Marieke zei

Goede reis en heel veel plezier! Ben benieuwd hoe het is zo’n Disney cruise.

Petr@ zei

Prachtige film, Avatar! Die was onlangs nog bij ons op tv.

Leuk om Roland na zoveel jaar weer te ontmoeten.

Heel veel plezier op jullie cruise. Ik kijk uit naar je verhalen .

Angela zei

Wat heerlijk dar jullie gaan cruisen. Geniet ervan en lekker even bijkomen.

Anja L. zei

Grappig, ik leg pak ook altijd de koffer voor Fred in.
Leuk zo´n ontmoeting, al is het maar voor een drankje.
Heel veel plezier en een goede reis!

Sandrah zei

Alvast een hele fijne vakantie! Geniet er lekker van.

Sandra

Becs zei

Een hele fijne vakantie gewenst!

Anoniem zei

Veel plezier!
Lian

Anja zei

Heel veel plezier tijdens jullie cruise!

Petra zei

Dank jullie wel allemaal!