Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 05, 2018

Een druilerige maandag die niet goed begon

Rick heeft zijn wekker gezet voor tien over zeven. Ik hoorde vannacht de regen al op het dak klateren en blijf nog, al op mijn telefoon lezend, tot kwart voor acht liggen. Dan kleed ik me in sportkleding en tref Rick beneden aan. Hij zegt waarschijnlijk verkouden te worden, gelukkig is dat na onze vakantie!

Na het ontbijt vertrekken we vrijwel tegelijkertijd. Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool. Alleen krijg ik mijn van niet aan de praat! Bij de vorige beurt werd al gezegd dat de accu heel oud is en ik vroeg me gisteren al af of hij na 2,5 weken ongebruikt er de brui aan zou geven.

Had ik de van gisteren maar geprobeerd te starten want nu zit ik met de gebakken peren. Ik bel Rick, die nog maar een paar straten verderop is en hij keert terug om me naar Anytime Fitness te brengen. Terug zal ik dan maar een Uber of Lyft nemen, hoewel ik er tegenop zie zo bezweet in een van hun nette auto's te gaan zitten.

Na mijn uur cardio op de ARC trainer komt Sharon me halen voor personal training. Ik vertel haar mijn ervaringen met Nick aan boord en zij ziet meteen kans om mij ook flink aan het werk te zetten. Het blijft uitkijken met mijn nek en schouders, maar verder heb ik de afgelopen weken uitgevonden dat ik best sterk ben.


Sharon heeft niemand na mij en biedt aan mij naar huis te brengen. Dat neem ik natuurlijk met beide handen aan. Zodra ik thuis ben bel ik AAA en binnen het uur moet er een monteur komen. Ik laat ze ook weten dat ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe accu nodig heb, want ik wil het risico niet lopen dat ze zonder komen.

Gauw douche ik en kleed me in gewone kleding. Tegen de tijd dat de monteur zal komen doe ik Orion in zijn bench met zijn Kong vol kaas. Dan ga ik de monteur opwachten. Die komt een paar minuten later.

Hij is wat moeilijk te verstaan, maar ik begrijp dat ik inderdaad een nieuwe accu nodig heb. AAA geeft daar een goede korting op en een driejarige garantie. Het loont dus weer eens lid te zijn. Drie kwartier later is de van weer zo goed als nieuw. Deze accu moet minstens drie jaar meegaan, we zullen zien of de van dat haalt.

Met Orion achterin ga ik op pad. Het is lunchtijd dus ik ga eerst mijn favoriete salade eten bij Noodles & Company. Jammer genoeg dit keer niet buiten want het miezert en is maar elf graden. Gelukkig is het binnen warm en het smaakt nog net zo goed.

De ketting, die ik tijdens Katja's bruiloft en de nette avonden tijdens de cruise droeg, staat op breken. Dat wil ik niet laten gebeuren en breng hem naar de Jewelry Doctor in Vienna. De juwelier daar vind ik erg goed, maar het is wel duidelijk dat de prijzen hier in de VS veel hoger zijn dan in het Caribisch gebied. Toch laat ik de ketting achter om te laten maken want ik draag hem vrij vaak.

Nu het weer tijd is om lange sportbroeken te dragen heb ik daar hard nieuwe van nodig. Ik rijd naar Target in de hoop die daar zoals meestal te vinden. Grote teleurstelling! Er zijn absoluut geen broeken, die lang genoeg zijn voor mij. Dat wordt weer online bestellen of naar een van de duurdere zaken gaan, balen!
Zelfs met de regen zijn de kleuren spectaculair

De schoonmaaksters zijn intussen gearriveerd en ik heb dus nog een paar uur te volbrengen voor ik terug naar huis wil. Orion vindt het prima in de van en ik speel weer eens Pokémon Go in Vienna. Dat heb ik de hele vakantie nauwelijks gedaan dus weer erg leuk.

Bij Starbucks haal ik een warme koffie want het blijft maar kil en ik heb het koud. Dan ga ik avondeten halen bij Giant en kom net voor vijven thuis. Rick volgt een minuut later. Zijn eerste werkdag na de vakantie zit er weer op.

Gisteravond heb ik Boer Zoekt Vrouw weer gemist dus kijk dat even gauw. Het wordt nu wel wat spannender. Voor degenen, die kijken, wie denken jullie dat het worden? Ik denk Janneke bij Marnix, Roel bij Steffi, Maarten bij Michelle en Petra bij Jaap. Maar het is allemaal moeilijk te voorspellen met de kleine stukjes, die wij zien. Ik weet het, het is de bedoeling dat het giswerk is voor ons.

Voor ons avondeten hebben we kip marsala met paprika, tomaat, ui en champignons over bloemkool rijst. Het is zo lekker dat we dit zeker vaker gaan maken. Ik vind dit soort sauzen van Whole Foods perfect om een makkelijk maal bijzonder te laten smaken.

Nu gaan we in onze luie stoelen liggen en shows kijken, die tijdens onze vakantie zijn opgenomen. Dat is altijd een van de leuke dingen van thuiskomen. Rick en ik hebben allebei over de cruise gedroomd. Zoveel indrukken, die we op hebben gedaan! Ik had dat na onze Alaska cruise ook. Het is een overweldigende ervaring.

4 reacties:

Anoniem zei

Hopelijk wordt Rick niet ziek.
Weer even wennen thuis en zeker aan de kou.
Fijne week, Bea

Petr@ zei

Balen als je auto niet start als je weg moet. Gelukkig had je lieve mensen die je weg en naar huis wilden brengen. En gelukkig alleen de accu, dat is zo gemaakt.

Fijn om nog even na te genieten van zo'n mooie reis!

Marion2 zei

Wat een geweldige cruise hebben jullie gemaakt. En wat een
mooie foto's van jullie! Ik kan me voorstellen dat het nu
weer even schakelen is.

Wat een prachtige herfstfoto's heb je gemaakt. Zo ontzettend mooi.

Ik denk dat Michelle voor Ruud gaat, Steffi voor Roel en Marnix
voor Janneke. Bij Wim is het wel duidelijk nu en een van de logees
van Jaap (ik weet wie) staat, oeps foutje, op een datingsite...
Dit jaar komt het maar langzaam op gang, vind ik. Het is dat boer
Marnix meedoet, anders was het wat saai. Ik denk dat de komende
afleveringen het leukst zullen zijn.

Petra zei

@Bea - Ja en volgende week schijnt het winters te worden, br!

@Petra - Hopelijk gaat deze tot het einde van de van mee

@Marion - Oh, wat een smeuig weetje over Jaaps "vrouw"!