Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 28, 2018

Genieten van de kerstsfeer in de Mall

Oh, jongens, wat vind ik het moeilijk om op te staan op het moment! De wind huilt om het huis en het is zo koud. Ik heb ook slecht geslapen door veel pijn in mijn benen. Maar ik verman me en om acht uur sta ik rillend op.

Het is wel mooi zonnig weer, zoals zo vaak als het hier koud wordt. Ik kleed me in sportkleding met extra laagjes en tref beneden weer lekker warme en sterke gebrouwen koffie. Aangezien Rick alleen maar Pickwick thee drinkt en geen gewone koffie warmt het mijn hart ook altijd dat hij zo voor mij zorgt.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik pocheer een ei als ontbijt en heb er wat kerstomaatjes bij. Ik besluit vandaag op de plaats te gaan hardlopen al kijkend naar kerstshows. Ik weet het, ik kan daar geen genoeg van krijgen. Een uur later heb ik bijna 10000 stappen bijeen.

Onze "ouderwetse" advent kalender met plaatjes achter ieder deurtje is aangekomen. Die blijf ik het leukst vinden en zijn natuurlijk nostalgisch. Vroeger ruzieden mijn broers en ik wie het deurtje van de dag mocht openen. Ik maak een lus met een kerstlintje en hang het aan de deur.


Na mijn douche kleed ik me zo warm mogelijk en laat Orion even uit. Ik word bijna weggeblazen! Gelukkig kan ik de rest van de middag overal dicht bij de ingangen parkeren.

Met dit gure weer heb ik zin in pho en ik hoef niet eens meer te zeggen wat ik wil tegen de serveerster bij Viet Aroma. Er is een nieuwe ober, die mijn pho bezorgd en vol ongeloof vraagt of ik zonder noedels wilde. Ja, dat is het geval, er zitten genoeg groentes en kip in voor een vullende maaltijd.

Na het eten rijd ik naar de mall, Tysons Corner Center, een van de grootste in de VS. Die is drukker dan gewoonlijk op een doordeweekse dag, maar lang niet zo erg als tijdens de weekends. Ik kan dichtbij de ingang van Macy's parkeren en ren naar binnen. Daar is het behaaglijk warm.

Als eerste loop ik naar Swatch. De batterijen van twee van mijn horloges zijn leeg. Terwijl de twee vriendelijke verkopers die vervangen kijk ik naar hun horloges. Ik heb er zoals ieder jaar een op mijn kerstlijst en die hangt hier ook. In het echt is hij net zo leuk als hij er online uitziet.

Dan loop ik de hele mall door. Ik zie Santa beneden zitten en hij zwaait als ik een foto neem. Het is op zo'n woensdagmiddag heel rustig. Deze Santa ziet er goed uit, maar degene bij de mall aan de overkant doet het al 30 jaar en is gewoon Santa Claus met echte baard en al. Kai en Saskia hebben op zijn schoot gezeten, zo'n twee decennia geleden!

Bij Bath & Body Works kijk ik of ze hebben wat Katja op haar lijst heeft staan. Online is dat uitverkocht en helaas hier ook. Het ruikt weer heerlijk en ik "neus" een tijdje rond. Uiteindelijk koop ik niets, ongewoon voor mijn doen hier.
De grote kerstwinkel heeft van alles en nog wat. Het is jammer dat veel dingen zo duur zijn want ik kom af en toe in de verleiding iets te kopen. Vooral als ik een heel leuke Nederlandse Kerstman zie (al heeft hij geen Sinterklaas mijter). Rick vindt hem vanwege dat laatste niet goed, maar ik zou hem best willen hebben. Helaas, de prijs weerhoudt me.

Bij Barnes & Noble kijk ik of ze leuke stripboeken hebben, maar mijn favorieten zijn er helemaal niet. Ze hebben maar een heel kleine selectie, helaas. Misschien komen er ook niet veel nieuwe boeken uit in het digitale tijdperk.

Zoals ieder jaar ga ik naar de Disney Store om cadeautjes voor Toys for Tots te kopen. Het is een leuke traditie vind ik en ik bedenk me al winkelend de snoetjes van de kinderen, die ze met Kerst zullen krijgen. Sowieso maakt deze winkel mij ook happy. Ik vind er zelfs de perfecte Kerstavond pyjama voor Rick.

Bij het afrekenen vraag ik of die pyjama apart kan, want de andere cadeautjes zijn voor Toys for Tots. "Oh, dan kunt u ze gewoon hier laten", zegt de vriendelijke vrouw bij de kassa. Het blijkt dat de Disney Store daar een verzamelplaats voor is. Lekker makkelijk, dan kan ik mijn ritje naar het brandweerstation schrappen.

Vandaag merkte ik dat ik gaten in al mijn kniekousen heb. Bij Macy's besluit ik eindelijk eens een goede kwaliteit te gaan kopen. Als ik hier dan toch ben zie ik dat mijn favoriete beha's halve prijs zijn, die gaan dus ook mee. Gek hoe zoiets saais me toch blij stemt.

Op de terugweg stop ik bij Bed, Bath and Beyond en koop alvast de pakjes met stroopwafels voor onze buren. Zo weet ik zeker dat ik genoeg heb. Ze hebben nu ook de chocolade caramel versie, maar ik ga voor de authentieke.

Bij Bird Watchers koop ik een zak vogelvoer. Ik vraag ook of ze misschien eekhoorneten met pinda's hebben. Dat hebben ze wel, maar dan moet ik ook een duur ding kopen om het in te doen. We houden het maar bij de maiskolven. Misschien koop ik later wel een vogelvoerhouder, die bestand is tegen eekhoorns.

Orion heeft weer knauwdingetjes nodig dus als laatste breng ik Petco een bezoek. Dan ga ik moe, maar voldaan, huiswaarts. Daar gaat de verwarming aan want ik ben verkleumd. Gelukkig wordt het de komende dagen wat minder koud.

Als Rick thuiskomt bestellen we Thais eten wat binnen het kwartier wordt bezorgd. Mijn favoriete gerecht is kip met gember en veel groentes. Het smaakt allemaal lekker en warm.

De rest van de avond, je raadt het al, gaat Hallmark aan met zijn kerstfilms. Grappig dat we er anders nooit naar kijken, maar ik betrap zelfs Rick erop te kijken.
Wie ziet er heel blij uit al zit ze in een strandstoel voor nu? 


7 reacties:

Anoniem zei

Heerlijk he Petra ,dat je na al dat shoppen, dat je je boodschappen weer bij mekaar hebt.
Men brengt meestal meer mee dan je van plan was he..
Maar ik denk dat het bij de meeste mensen wel zo is..
Zijn toch meestal de dingen die men nodig heeft.
Hier is het nog wel niet zo koud,maar somber en er valt wat miezel regen..
Dan is het binnen ook lekker toeven na een tijdje onderweg te zijn geweest.

groetjes Joke

Marion2 zei

Als ik in jullie omgeving woonde, vrees ik dat ik wekelijks
een dag in de mall zou doorbrengen. Ik ben dol op die winkels.
Nu ook in kerstsfeer, dus extra leuk.

Wat een leuke foto van Katja!

Tineke zei

Fijn om zo'n gelukkige dochter te zien !
Hier vanmorgen met mijn dochter de laatste sint cadeau s gekocht, nu het rijmen nog.
sterkte met het koude weer bij jullie

Unknown zei

De Albert Heijn heeft tegenwoordig een heel schap met verschillende smaken stroopwafel. Er zitten voor mijn gevoel hele rare bij zoals met aardbei, banaan, lavendel/peper en rozemarijn/zeezout. Ik heb geen enkele behoefte deze te proberen, de smaken honing, darkroast koffie/chocolade en speculaas vind ik wel aardig, maar ik hou het toch maar bij het origineel. Verder zijn er o,a, stroopwafelsoesjes, stroopwafelijs, stroopwafelpasta voor op brood en stroopwafellikeur. De stroopwafel is trendy op het moment tot de heren/dames marketeers weer wat anders verzinnen.

Anja L. zei

Wat een blije dochter! Ook al is het op een tuinstoel, je eerste avond in je eigen huis vergeet je niet.
Fijne donderdag.

Petr@ zei

Heerlijk zo'n shopdag als het buiten koud is. Je bent goed geslaagd!

Katja ziet er zeker happy uit in haar nieuwe huis. En wat een leuke vloer ligt er.

Petra zei

@Joke - Inderdaad kwam er meer mee dan ik had gedacht, maar het was ook wel echt nodig.

@Marion - Ik ben niet zo van het winkelen dus ga alleen naar de mall als ik er ook echt iets te zoeken heb. Maar zo met Kerst is het wel erg gezellig ja.

@Tineke - Succes met rijmen!

@Jolanda - Jee, rozemarijn/zeezout, hoe zou dat smaken? Zou ik wel willen proberen. Hier ook heel veel smaken en Trader Joe's heeft stroopwafels ijs"sandwiches"

@Anja - Ze zijn inderdaad heel blij eindelijk op hunzelf te zijn!

@Petra - Die vloer vinden wij ook zo leuk. Ik kan niet wachten het van binnen te zien.