Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 20, 2018

Rick is jarig

Rick is vandaag jarig en dat gaan we al vroeg vieren. We gaan samen ontbijten bij Starbucks. Je zult denken "wat saai" aangezien we dat vrijwel ieder weekend al doen. Maar Rick is als een kind in een snoepwinkel (Engelse uitdrukking).

Hij bestelt een eggnog latte, die hij gratis krijgt voor zijn verjaardag. Daarbij heeft hij een broodje met ei, worst en kaas. Hij zondigt daarmee enorm op zijn dieet natuurlijk en dat maakt het zo speciaal voor Rick. Ik houd het bij mijn nitro brew en de egg bites.


Na het eten zet Rick me thuis af en vertrekt naar zijn werk. Ik ga aan mijn "werk" van een uur op de elliptische machine. Ik heb vandaag heel veel pijn dus het is hard nodig te bewegen. Het is guur buiten met een harde noordenwind. Gelukkig schijnt de zon wel.

Tegen elven ben ik klaar en bedenk dat ik nog voor de lunch mijn nagels kan laten doen. Ik wilde eigenlijk tot volgende week wachten daarmee, maar ze zijn zo lang dat ik het niet meer uit kan staan. Ik neem Orion mee in de van zodat hij wat anders ziet dan zijn bench.

Bij Pro Nails 3 raken ze in paniek als ik zeg dat ik mijn zijden nagels ingevuld wil hebben. Er is niemand aanwezig, die zijde kan doen. Wil ik dan maar acryl? Nou nee, ik wil zijde. De baas wordt gebeld want die kan het wel en die gaat gauw op weg.

Intussen doet een nieuwe dame, die geen Engels spreekt, mijn teennagels. Ik vertel haar met handen en voeten dat ik gewoon goud als ondergrond wil en dan mijn meegebrachte glitters bovenop. Dat begrijpt ze niet, maar gelukkig legt een van haar collega's het uit.

Tegen de tijd dat mijn teennagels weer mooi glitteren komt de eigenaar binnenlopen. Die doet mijn nagels wel heel bekwaam, maar het duurt ook eeuwig! Ik zie de tijd wegtikken en mijn kans om lunch te eten voor mijn kappersafspraak ook.
Eindelijk om een uur ben ik klaar en bestel gauw een salade via mijn Panera app. Die staat klaar als ik in het restaurant aankom. Het is inmiddels kwart over een en om half twee moet ik bij de kapper zijn. Ik eet gauw en haast me dan naar Lofty Salon.

Orion wacht me telkens schattig op. Hij slaapt volgens mij als ik er niet ben want ik zie zijn kopje alleen als ik van verre piep om de van te openen. Iedere keer krijg ik ook weer een begroeting van hem of ik jaren weg ben geweest en dan gaat hij weer braaf op de stoel achter mij zitten. Zo lief!

Carmen wacht me al op bij Lofty en is het met me eens dat mijn haar wel erg licht is geworden. Dat moet tijdens de cruise gebeurd zijn. Het wordt onder het genot van een bakje thee weer helemaal goed gekleurd.

Rick komt vroeg uit zijn werk en we roepen een Uber om naar Leesburg te gaan. Gewoonlijk is dat zo'n drie kwartier rijden, maar met het spitsuur een stuk langer. Rick heeft het Delirium (Tremens) Café in Leesburg gekozen voor zijn verjaardag avondmaal.

We vinden nog net een paar barstoelen open en Rick bestelt de Delirium Noel, hun kerstbier. Dit is het enige Delirium Café in de VS (er is er ook een in Amsterdam en natuurlijk een aantal in Belgie). Gelukkig hebben ze ook rose, want bier is niet mijn ding.

Hun menu is een stuk beter dan het was en we beginnen met een charcuterie en Chimay trappisten kaas plankje. Dan neem ik de mosselen met bier, spek en tomaat als hoofdgerecht. Rick heeft de schnitzel met aardappelen.

Hij geniet ook van de biertjes, reden waarom hij niet zelf reed. Rick heeft nog zin in dessert en bestelt de appeltaart met ijs. Ik neem om mee te doen een portie brie. Het smaakt allemaal heel goed en Rick is blij te zien hoe druk het hier is.

Voor de terugweg vergelijk ik Uber en Lyft en vind dan uit dat Lyft maar liefst $12 goedkoper is! Die bestel ik dus. De chauffeur komt al gauw voorrijden, maar dan wordt het een gecompliceerde terugrit. De chauffeur heeft zijn GPS op alleen snelwegen staan en daardoor maakt hij een enorme omweg om ons thuis te brengen. Maar om half negen zijn we terug.

Tijd om Rick zijn cadeau te geven. Ik heb een heel leuke kaart gevonden, die hij eerst leest. Een kaart hoort bij vrijwel elk cadeautje hier. Dan opent hij de tas en vindt daar eerst een grote fles Chimay Blauw. Het hoofdcadeau is een oplader voor Ricks drone waar hij erg blij mee is.

Rick verklaart dat dit een heel geslaagde verjaardag was. Hij werd door heel veel mensen gefeliciteerd, waaronder veel van mijn Facebook vrienden, dank daarvoor! Volgend jaar vieren we een enorme mijlpaal verjaardag voor hem!

12 reacties:

Petr@ zei

Fijn dat Rick zo'n geslaagde verjaardag heeft gehad. En goed dat hij zijn dieet voor een dag overboord heeft gegooid en lekker heeft genoten!

Anja L. zei

Ik vind je nagels prachtig, alleen jammer dat het zo lang duurde. Moet dat langer drogen of zo?
Hier hebben we sinds kort ook een bierbrouwerij waar je ook kunt eten, daar wil ik snel eens gaan eten (drinken is dan voor Fred want ik houd niet zo van bier).
Gelukkig vind Orion het niet erg om alleen in de auto te wachten.
Fijne woensdag!

Anoniem zei

Alsnog gefeliciteerd!
Lian

Marion2 zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Rick!
Zo te lezen was het een geslaagde dag.

Ik gebruik de uitdrukking 'als een kind in een
snoepwinkel' ook wel. Of bedoelde je dat het
in het Engels heel andere woorden daarvoor
gebruikt worden?

Ann zei

Aha, wordt hij 40 volgend jaar ��
Nog late verjaardagswensen vanuit Tervuren!

Anoniem zei

Proficiat aan Rick met zijn verjaardag! Wij zijn in Florida voor het ogenblik (met ons hondje mee, als je ze wil zien op IG haar account is lio_toy_fox_terrier ) en ik vind de eggnog en de chestnut latte ook zo �� en voor de egg bites met bacon mag je mij altijd wakker maken! Mooie nagels, op naar Thanksgiving nu geniet met je familie! Hopelijk is Kevin er snel vanaf. Grtjs Brin

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met Rick. Zo te lezen hadden jullie een mooie dag samen!

Groet, Evy

Anoniem zei

Hartelijk Gefeliciteerd Rick...op naar de volgende en in goede gezondheid...
Was weer genieten zo saampjes met een etentje,
ook heerlijk voor Rick, dat hij kon zondigen met eten,dat is dubbel genieten
Altijd weer fijn als je weet wat je wilt geven met Rick zijn verjaardag.
Ziet er weer mooi uit je nagels..en je haren gedaan...
je kunt er weer een tijdje mee vooruit.

groetjes Joke



Petra zei

@Petra- Genoten heeft Rick zeker!

@Anja- Nee, hij nam heel lang de tijd om ze te schuren etc

@Lian - Dank je namens Rick

@Marion - Nee, ik dacht dat die uitdrukking niet bestond in het Nederlands

@Ann - Ja, veertig, daar houden we het op!

@Brin - Wat een leuk hondje!

@Evy - Was zeker een leuke dag

@Joke - Ha ha, ja, ik ben weer opgeknapt




Roos zei

lsnog van harte en wat een schitterende nagels en een schatje van een Hond. Gr. Roos

Petra zei

@Roos - Dank je wel!

Sandrah zei

Nog van harte gefeliciteerd met Rick! Fijn dat het een geslaagde dag voor hem was.

Sandra