zondag, november 04, 2018

Thuisreis en een mooie herfstachtige zondag

Zaterdag

We hebben vannacht heerlijk geslapen! In een king bed met een fan en heel goede airco. Het is dan ook even moeilijk opstaan als de wekker om zeven uur gaat. We maken ons klaar en pakken in wat we uit de koffers hebben gehaald.

Om half acht ga ik naar de receptie om onze taxi naar het vliegveld in Houston te bestellen. De receptioniste hielp ons gisteren met de bagage dus weet dat al die koffers in de taxi moeten passen. We willen om half negen vertrekken want het Houston Intercontinental Airport is anderhalf uur rijden hiervandaan.

Dan kies ik een tafel voor ons ontbijt. Rick volgt niet veel later. Het buffet is niets bijzonders, maar het roerei met pico de gallo en een paar stukjes bacon smaakt me prima. Ik kan echter geen maal eten zonder iets plantaardigs. Bij gebrek aan groenten eet ik dan maar een aantal aardbeien.

Met veel moeite halen we de bagage naar beneden. Ik verrek mijn schouders en arm erdoor, geen fijn gevoel. We zetten alles voor de ingang en wachten dan op de taxi. Als die om de hoek komt zien we tot onze verrassing dat we dezelfde taxi hebben als gisteren van de cruise terminal naar het hotel.

Deze chauffeur is gehandicapt en ik vind het dan ook moeilijk hem onze zware bagage in de auto te laten doen. Hij wil echter niets van hulp weten. Zijn naam is Richard Sincere, zie ik in de taxi. Onderweg vertelt Richard nog van alles over wat we zien. Er is veel Cajun in dit gebied en volgens hem is dat meer geworden nadat veel van de slachtoffers van orkaan Katrina in 2005 hierheen kwamen en bleven.

We komen vroeger bij het vliegveld dan gedacht en zijn zo door de check in en veiligheidscontrole. Nu hebben we nog twee uur voor we aan boord moeten. Ik besluit mijn jaarlijkse United Club passen te gebruiken. Die verlopen in januari dus zonde om er geen gebruik van te maken.
In de Club laad ik mijn telefoon op en haal een gratis bloody Mary. Rick gaat het vliegveld verkennen en ook dit vliegveld wordt heel modern. Hopelijk gaan ze dit met Dulles ook doen, overal elektriciteit om electronica op te laden en je kunt ook overal eten en drinken bestellen.

Wij krijgen deze vlucht een upgrade naar eerste klas en het is een Boeing 767 dus we hebben speciale zitplaatsen, die ook voor internationale vluchten worden gebruikt. De vlucht wordt dan ook een heel fijn einde van deze speciale vakantie.

Na het opstijgen krijgen we lunch en Rick en ik kiezen beiden de salade met gegrilde kip. Die smaakt erg lekker. Ik kijk naar het aanbod van films en besluit "Life of the Party" te gaan kijken. Die film heb ik nog niet gezien en is erg leuk om zo tijdens een vlucht te kijken.

Voor we het weten gaan we landen en zien Washington's Mall in de verte. Ook zien we dat de herfstkleuren nu op zijn mooist zijn. Ik zie ernaar uit daar de komende paar weken foto's van te maken. Ik was bang dat we deze mooie periode hier zouden missen, maar gelukkig is dat niet het geval.

Onze bagage komt al spoedig en de taxi brengt ons snel thuis. Daar wacht Orion ons op en worden we met zijn lam in zijn bek verwelkomd. Zorro is er ook, maar we missen Snickers opeens weer erg. Die kwam vroeger ook altijd meteen bij ons liggen.
We worden met Orions favoriete speeltje begroet

Rick gaat vrijwel meteen naar Best Buy voor een nieuwe telefoon. Helaas voor hem moet die opgestuurd worden dus hij moet het nog een paar dagen met zijn oude Windows telefoon doen. Daarmee kan hij geen Pokémon Go spelen en de meeste apps werken er niet op. Dan realiseer je je opeens hoeveel apps je gebruikt.

Op weg naar huis haalt Rick ons avondeten op.  Ik wil wel wedden dat veel lezers van dit blog weten wat ik heb besteld. Inderdaad, sashimi, ik heb dat zo gemist. Rick heeft een gyro en salade van de Griek gehaald.

We kijken nog wat televisie en Rick sleept de tassen naar boven. Orion is zo blij dat we er weer zijn dat hij telkens even bij een van ons komt knuffelen. Het is goed thuis te zijn, we gaan nog lang nagenieten van deze reis!

Zondag

Vannacht is hier de wintertijd ingegaan en zijn wij nu in dezelfde tijdzone als waar we de afgelopen bijna twee weken in leefden. Net als tijdens de vakantie zijn we dus om zeven uur wakker. Rick staat al op want Orion denkt dat het een uur later is en moet naar buiten. Ik blijf nog even liggen, maar om half acht houd ik het ook voor gezien.

Het is wel lekker zo vroeg aan de dag te beginnen. We halen ontbijt van Starbucks en dan doe ik mijn uur op de elliptische machine. Rick pakt intussen uit en om half tien is het meeste uit de koffers en in de wasmachine. De kostuums gaan naar zolder voor een toekomstige Halloween (of Piratenavond op een Disney cruise over een paar jaar).

Als ik me voor het douchen met een beetje angst in mijn hart weeg ben ik blij verrast dat ik maar anderhalve pond meer weeg dan voor ons vertrek. Ik ben benieuwd hoe dat met Rick zal zijn. In ieder geval is het van nu af aan weer strikt op dieet, hoewel ik sowieso niet veel heb gezondigd.

Het is prachtig weer buiten en de herfstkleuren vlammen. Ik hoop daar deze week nog wat mooie foto's van te kunnen maken.
We halen de Halloween versieringen buiten naar binnen en brengen die naar zolder. Dan vinden we dat we heel wat voor elkaar hebben gekregen nog voor de lunch!

Die gaan we bij Cava halen. Rick is bijna vijf pond aangekomen dus terug op dieet voor hem ook. We lazen in onze cruise Facebook groep dat er mensen zijn, die 10 tot 15 pond zijn aangekomen, dus daarbij vergeleken valt het voor ons alles mee.

De salade van Cava smaakt in ieder geval heel lekker. Rick blaast nog even de bladeren uit de voortuin en dan nemen we Orion mee voor een wandeling door de kleurrijke buurt. Het is heerlijk herfstweer en de zon is zo sterk dat we in de zon, met vijftien graden, zonder jas kunnen lopen.

De tijd gaat snel en als we thuis komen is het tijd om naar Tysons Corner te vertrekken. Daar hebben we kaartjes voor de Nutcracker And The Four Realms. Rick heeft daar tien minuten van gezien tijdens de cruise, maar ik dus nog niets. Het is een leuke film, hoewel niet een van Disney's beste.

Na afloop is het al aardedonker. Ik heb zo'n hekel aan dit vroege donker worden, hoewel dat hier om vijf uur is, later dan in Nederland dus. We gaan naar Pazzo Pomodoro voor ons avondeten en ik bestel de Zuppa di Pesce, tomatensoep met zeevruchten. Het smaakt weer heel goed en is gezellig aan de bar. Het is een soort plaatselijke Cheers.
Vandaag heb ik ook de professionele foto's van onze cruise gekeken. Die staan allemaal op Facebook, maar een paar van de leukste hieronder.