woensdag, januari 02, 2019

Over fossielen en een voor ons nieuw strand in Virginia

Met moeite kom ik om acht uur mijn bed uit. Rick is al beneden maar van de kinderen nog geen teken. We gaan dan maar eerst koffies halen van Starbucks en eten ontbijt.

Intussen is Kai ook beneden en we maken het plan zijn laatste dag hier fossielen te gaan zoeken. Dat is Kai's absoluut favoriete bezigheid in deze omgeving en Saskia vindt het ook leuk. Het weer is bewolkt, maar niet heel koud en tenminste droog.

Kai en Rick gaan naar Whole Foods om een picknick voor Kai en Saskia samen te stellen. Rick en ik hebben nog genoeg overblijfselen van het buffet om van te lunchen. Rond half elf doen we Orion in zijn bench en gaan op weg.

Rick en ik zijn nog nooit in de omgeving waar we heengaan geweest. Kai en Saskia wel afgelopen zomer. We rijden via Maryland naar de Northern Neck, het schiereiland van Virginia. Onderweg komen we langs veel boerderijen. Welke soort is niet te zien in de winter.

Opeens realiseert Rick zich dat hij zijn rugzak met onze lunch erin is vergeten. We zijn al te ver op pad om terug te keren. Zonde, maar we besluiten dan maar ergens dichtbij het park een supermarkt op te zoeken voor proviand.

Dan komen we bij de Harry W Nice brug aan, betalen de $6 tol (op de terugweg is er geen tol) en rijden dan voor het eerst ooit deze brug over, die ik alleen van de verkeersinformatie ken. Opeens zijn we dan weer in Virginia.

Dichtbij Colonial Beach vinden we een Food Lion en lekkere kaas en worst, worteltjes en augurken. Als we niet veel later bij het Westmoreland State Park aankomen betalen we de $6 entree. Er zit niemand in het hokje dus je moet dat geld in een enveloppe doen. Dan legt Rick een bewijs van betaling bij de voorruit.

Bij het bezoekerscentrum maken we gebruik van de faciliteiten en eten dan onze picknicklunch. Vervolgens nemen we het pad naar "Fossil Beach". Dat is ongeveer een kilometer lang en mooi door bos en langs een moeras.
Het strand is leeg op twee mannen na. We zijn dik gekleed want al is het zeven graden we gaan toch meestal stilstaan. Saskia gaat in het zand zoeken, maar Rick en Kai nemen de zeven mee naar het water. De twee mannen wijzen hun succesvolle plekken voor ze vertrekken.

Een tijdje lang assisteer ik Kai en Rick. Kai vindt meteen al een paar mooie haaientanden. Rick gaat zelfs met blote voeten het koude water in. Jammer genoeg heb ik ook veel pijn (er komt slecht weer aan) en na een uurtje zoek ik het bankje aan het water op.

Het is hier ook idyllisch mooi met hoge kliffen en kabbelend water. Ik geniet met volle teugen, maar een half uurtje later ben ik verkleumd. Ik voelde me toch al niet lekker en dit is funest voor mijn spieren. Ik vraag de autosleutels van Rick en loop terug.

Dit uitzicht achterlatend

Opeens merk ik dat ik niet op het juiste pad loop. Er zijn geen rode bordjes meer op de bomen en ik herken ook niet waar ik ben. In de winter is het moeilijk want alles is bedekt met gevallen bladeren. Gelukkig loopt dit pad ook naar het bezoekerscentrum.

In de auto speel ik spelletjes. Opeens is het na vieren en ik bedenk me dat Orion al meer dan vijf uur in zijn bench zit. Gauw bel ik Lorraine, die gelukkig net thuiskomt. De anderen staan er geen moment bij stil dat dat al heel lang is voor de hond. We hadden gedacht dat alles veel sneller zou gaan.

Gelukkig laat Lorraine Orion uit want pas tegen vijven komen de fossielen zoekers terug. Voor we weggingen waren de anderen zo bang dat ik zou klagen dat het te lang duurde. Ik vermaakte me echter prima in de auto. Ze hebben dan ook meer dan twintig fossielen, voornamelijk haaientanden, gevonden!
De buit van vandaag! Meer dan twintig en van verschillende soorten haaien.

Op de terugweg rijden we nog even door Colonial Beach. Hier is het tweede langste strand van Virginia. Grappig genoeg is het aan de Potomac Rivier. Het ziet er leuk uit en misschien een bestemming om deze zomer eens te bezoeken.

Niet veel later komen we vast te zitten achter een erg ongeluk wat de weg verspert. Gelukkig is daar Waze dat ons er omheen leidt. Het regent wat onderweg en we komen nog een paar keer in langzaamrijdend verkeer terecht.

Onderweg bestel ik Griekse salades van Plaka Grill voor Rick en mij. Hij zet mij en de kinderen eerst thuis af en Kai en Saskia beginnen meteen met het koken van hun eten. Rick gaat de salades ophalen.

Kai's recept is in het Duits en tijdens het koken belt Raquel Kai. Saskia moet dus alleen verder. Gelukkig kan ik haar helpen met vertalen. We genieten allemaal van onze maaltijden.

Na het eten kijken we even Gordon Ramsey's 24 uur ommekeer van een restaurant. Dan begint een nieuwe show, Masked Singer. Kai en Saskia vinden dit ook leuk.

Als eerste zingt een "pauw" en ik weet gewoon dat dat Donnie Osmond is. Hij zei dat moeders poster van hem hadden hangen. Ik niet, maar wel tijdsgenoten van mij. Twitter is het met mij eens, maar de rest van ons gezin weet niet eens wie dat is! Zo brengen we Kai's laatste avond hier voor de tv door. We proberen uit te vinden wie achter de maskers zit, maar dat is heel moeilijk!

Het was weer een heel leuke dag, Morgen vertrekt Kai dus weer en vrijdag waarschijnlijk Saskia, de feestdagen zijn echt voorbij. Ik kan ook niet wachten alle kerstspullen op te ruimen! Schone lei voor het nieuwe jaar.

Jort & Suus - On the road zei

Wat een heerlijke dagen. Jammer dat Kai weer vertrekt. Maar volgens mij geniet hij met volle teugen in Duitsland.
Hier is het normale leven ook weer begonnen..... Ergens ook wel weer lekker!

Wat een volle dag weer! Een paar uurtjes naar het strand zou voor mij
meer dan genoeg zijn, dus ik snap heel goed dat je de warmte van en het
vermaak in de auto opzocht.

Ik vond The Osmonds vroeger gewéldig, haha. Bij mijn opa en oma, die
vlakbij woonden, keek ik naar ze bij Toppop. Uit jeugdsentiment kies
ik elk jaar bij de Top2000 een nummer van ze. Las toevallig van de
week dat Jimmy Osmond een beroerte heeft gehad. Had niet gedacht
dat ze in Amerika niet zo bekend zouden zijn. Hoewel, hier geldt
dat ongetwijfeld ook voor jongere mensen.

Veel sterkte met het afscheid van Kai!

Wat een heerlijke dag om samen door te brengen! Jammer dat het alweer de laatste dag met Kai is. Het is weer voorbij gevlogen.

Wat een leuke afsluiting om met elkaar de laatste dag van Kai op deze manier door te brengen. De Osmond's waren ook bij ons favoriet en Cathy heeft zelfs met ze gewerkt in Branston waar ze hun Kerstshows Hadden.Heb ooit eens een kerst CD van ze gekregen.
Vakantie voor Kai zit er weer op.Die weken gaan ook veel te snel voorbij. Sterkte bij het afscheid nemen. Ik heb nog 2 weken en dan zit het er voor mij ook weer op.
Groetjes Wil .

@Suus - Kai gaat een heel nieuw pad op en wil zijn eigen bedrijfje beginnen (zonder zijn school helemaal af te maken, daarover meer in mijn blog van vandaag)

@Marion - Ik vond de Osmonds ook geweldig, ze hebben nog steeds een show in Las Vegas. Ze zijn hier dus wel bekend, maar wel "has beens" een beetje

@Petra - De feestdagen vliegen altijd zo voorbij al ben ik nu wel blij al die extra spullen weer opgeborgen te hebben.

@Wil - Wat gaat het snel, he? Donny en Marie hebben toch ook nog een Vegas show?

Ja, klopt.Ze staan hier al jaren met hun show.Was vroeger een grote fan van de groep, zag ze regelmatig bij Andy Williams.En Cathy heeft ook hem ontmoet in Branson(MO).Grappig dat het hun pad kruiste.Ze hebben een paar maanden meegewerkt aan hun Kerstshows.Het is een hele grote familie en inmiddels is de volgende generatie aan bod.Wil