dinsdag, februari 12, 2019

Dag 1 Seattle: Over sneeuw en zeeotters

Door de jet lag ben ik om half zes al klaar wakker. Ik blijf nog zo still mogelijk liggen tot Ricks wekker om zeven uur gaat. Dan sta ik tegelijkertijd met hem op. Wel een heel vroeg begin van de dag!

Rick vertrekt naar het Convention Center en ik kijk op Yelp menu's van restaurants die ontbijt serveren. Mijn keuze valt op Bacco Café dichtbij Pike Place Market. Het hotel ligt er maar een paar blokken vandaag.

Het is droog, maar ik neem toch mijn paraplu maar mee. Er is vannacht niet meer sneeuw bij gevallen, maar voor vandaag wordt het wel weer voorspeld. Ik ben heel blij dat ik gisteren die hoofdband heb gekocht want de kou gaat door merg en been.

Het café is gezellig en ik krijg meteen een flinke mok sterke koffie voorgezet. Ik heb online gezien dat ze een Dungeness krab Benedict hebben. Dat is wel vrij duur, maar ik besluit mezelf erop te trakteren. Ik krijg er geen spijt van, het is erg lekker met veel krab.

Na het eten loop ik terug naar het hotel en ga naar de fitness ruimte. Eerst loop ik een kamer binnen waar alleen maar fietsen staan. Er blijken twee ruimtes te zijn en de andere heeft gelukkig wel elliptische machines. Na een uur ploeteren daarop heb ik mijn 10000 stappen bijeen.

Intussen sneeuwt het weer en na mijn douche loop ik terug naar Pike Place Market. Daar neus ik wat rond bij de verschillende restaurantjes en zie dan dat er nog een tafeltje vrij is bij Pike Place Chowder. Het perfecte eten voor een dag als vandaag dus ik bestel een bak met Manhattan clam chowder. Die is op tomatenbasis en smaakt voortreffelijk.

In het overdekte gedeelte van de markt ga ik de twee beneden verdiepingen verkennen. Daar zitten grappige specialiteiten winkeltjes al zijn er vandaag veel van gesloten. Misschien altijd op maandag of vanwege het weer.

Verder heb ik besloten vanmiddag naar het aquarium te gaan. Het sneeuwt hard tijdens de wandeling erheen en ik ben nu heel blij met mijn paraplu, vooral ook om mijn fototoestel droog te houden. Bij het aquarium kondigen ze aan een uur vroeger dan gewoonlijk te sluiten. Prima, ik heb meer dan genoeg aan drie uur.

Het blijft een klein, maar leuk aquarium. Ik heb geluk want ten eerste zie ik hoe de lokale vissen gevoerd worden en daarna ook nog de zeehonden, zeeotters en de reuze inktvissen. Het wordt weer een heel leuke middag, vooral met de zeeotters. Zo schattig zijn die!!!

Als ik weer buitensta komt de sneeuw met dikke vlokken naar beneden. Even overweeg ik een Uber terug naar het hotel te nemen, maar besluit toch maar te lopen. Dat levert een mooie foto van Pike Place Market in de sneeuw op.

Rillend kom ik terug op de hotelkamer en zet de verwarming aan. Ik zet mijn zeeotter foto's op Facebook en lees email en Facebook. Rond vijf uur neem ik mijn laptop naar beneden.

Daar vind ik een stoel naast de open haard in de lobby bar. Ik bestel een bloody Mary en deze is veel lekkerder dan degene, die ik gisteren had. Ik schrijf weer zoveel mogelijk van dit blog als ik kan tot Rick terugkomt.

Eigenlijk had ik voor het avondeten afgesproken met Darcy, maar die is ingesneeuwd. Kathleen met wie ik morgen zou lunchen gaat het ook niet halen. Zij hebben zo'n twintig centimeter sneeuw. Heel jammer, maar ik begrijp het natuurlijk wel.

Het is dan wel gezellig voor Rick, die anders alleen had moeten eten. Inmiddels is de sneeuw overgegaan in regen en Rick komt dan ook flink nat terug. Toch wil hij naar het restaurant lopen. Dat is een vieze boel want de plassen tussen de sneeuw zijn diep, vooral bij kruispunten. Dankbaar voor mijn paraplu en geen wind blijf ik tenminste redelijk droog.

Gewoonlijk is het een drukte van jewelste bij RN74, maar tot onze verbazing is het restaurant vrijwel leeg. Er is alleen een groepje van Ricks collega's en een paar stellen. We krijgen dan ook zonder moeite een tafeltje.

Het eten hier is ontzettend goed en de bediening ook. Ik bestel de "butter lettuce" salade met een crème fraiche dressing. Die sla is wat wij in Nederland altijd als "sla" aten. Hier in de VS hadden we vele jaren enkel ijsberg en romaine sla, nu zijn er meer soorten.

Verder heb ik de steak tartare, ook bijzonder lekker. Rick heeft ook biefstuk, maar dan gebakken. Hij heeft er dezelfde salade bij en we delen een smakelijk gerechtje met wilde paddenstoelen en gedroogde prosciutto. We zijn het erover eens dat heel goed gegeten hebben.
In plaats van brood heeft de chef voor mij witlof als "cracker" erbij, veel lekkerder ook nog

Het regent nog steeds als we terug naar het hotel lopen. De stad ligt op zeeniveau en de sneeuw valt wel nog steeds in de hoger gelegen gebieden, zoals waar Kathleen en Darcy wonen. Het is bizar weer, maar zoals altijd heb ik van alles binnen gepland om te doen dus zolang die dingen open zijn is het goed.

Wat dacht je toen je alleen fietsen zag ik de sportruimte? Is dat alles? Gelukkig niet!
Verblijven jullie elk jaar in een ander hotel?

Ah, een zee aquarium blijft altijd leuk. Ook al ga je elk jaar, het is nooit hetzelfde.

Jammer dat je eet afspraken niet door kunnen gaan. Wel begrijpelijk natuurlijk.

Sophie zei

Het is wat, zo'n ingesneeuwde stad! Wel fijn dat er ook genoeg dingen overdekt zijn zoals de markt en het aquarium.
Wat slim van de lof ipv crackers bij de tartaar, dat ga ik onthouden voor ons low carb dieet.

Unknown zei

Wat een weer zeg!!
En ik krijg echt vreselijke trek van al je lekker uitziende maaltijden :)
Ga zo eerst maar een eitje regelen voor mezelf hahaha

Leuk zo'n middag in het aquarium. Jammer dat je afspraken niet door kunnen gaan vanwege het weer. Rick had in ieder geval geluk.
Fijne dinsdag!

MarijkeO zei

Wat gezellig dat je elk jaar mee naar Seattle gaat. Ik ben er nooit geweest, wel in Vancouver en San Francisco. Heeft Seattle de zelfde sfeer als een van de twee door mij bezochte steden?
veel plezier vandaag

Angela zei

Leuk om zo mee te gaan op "zakenreis". Allebei even je eigen ding doen en savonds toch gezellig met elkaar. Die kou is wat minder but out of your hands en zo te lezen maak je er gewoon wat gezelligs van. Veel plezier nog!

@Petra - Ik baalde eerst want ik vind fietsen nog erger dan de elliptische machine. Het hotel hangt van Microsoft af. Vorig jaar zaten we ook in het Westin maar daarvoor in een paar andere hotels.

@Sophie - Ik vond het ook een heel goed idee.

@Anoniem - Seattle is een echte foodie stad.

@Anja - Inderdaad jammer, maar ik vermaak me ook prima in mijn eentje

@Marijke - Seattle lijkt inderdaad qua sfeer wel een beetje op die andere steden, maar heeft ook weer zijn eigen karakter.

@Angela - Toen de kinderen nog thuis woonden ging Rick ook ieder jaar en ik besloot toen dat als ze uit huis waren ik mee zou gaan. Tot nu toe is dat nog gelukt.