zondag, maart 10, 2019

Over de terugreis

Vannacht is voor ons de zomertijd ingegaan en we hebben allerlei wekkers gezet om er zeker van te zijn op tijd wakker te worden. Dat lukt met gemak want Rick en ik zijn er al om half acht uit terwijl de wekkers op acht uur stonden.

Wij maken ons klaar en pakken onze spullen in. Dan laten we de badkamer aan Saskia. Saskia wil graag weer de avocado toast met tomaat van het 8AM café. Rick en ik willen liever bij het Hollywood Café eten.

Aangezien Saskia toch nog heel wat tijd nodig heeft om zich klaar te maken gaan wij haar ontbijt aan de overkant halen. Als Rick dat heeft afgegeven lopen we met zijn tween naar het Hollywood Café.

Tot onze verbazing staat er dit keer geen rij en kunnen we kiezen binnen of buiten te eten. Er hangen verwarmende lampen buiten dus we nemen daar een tafeltje. Ik bestel nog eens de Benedict met crab en een salade en Rick het "vleesliefhebbers" omelet. Het is weer erg lekker, dit blijft onze favoriete ontbijtplek in San Francisco.

Terug in de kamer is Saskia ook klaar. Om kwart voor tien gaan we naar beneden en vragen de auto op. We geven de kamersleutels terug bij de receptie, de bagage wordt in de auto geladen en dan gaan we op weg naar het vliegveld.

De rit verloopt voorspoedig, alleen besluit Rick dicht bij het vliegveld niet naar de GPS te luisteren. Hij mist daardoor een afrit en we moeten omdraaien. Gelukkig kan dat al snel want soms moet je dan mijlen omrijden hier in de VS.

Met wat moeite vinden we de garage waar we onze auto bij Avis afgeven. Dan gaan we met de Airtrain naar terminal 3. Dat is nog best een ritje met vijf haltes onderweg! We hebben gelukkig meer dan genoeg tijd.

Eenmaal in de terminal zoeken we naar de Premier incheckbalies. Eerst lopen we de verkeerde kant uit en moeten dan helemaal naar de andere kant. Goed voor onze stappen voor vandaag. De bagage is zo afgegeven.

Saskia heeft dit keer ook geen TSA Pre net als Rick. Ik ben dus de enige gelukkige die haar schoenen aan kan houden en niets uit de tas hoeft te halen. Het duurt dan ook veel langer voor Rick en Saskia door de controle zijn.

Saskia wil in de boekenwinkel kijken en vindt drie boeken van haar gading. Ik ga intussen een flesje water kopen. Dan lopen we naar de gate waar een drietal restaurants zijn om lunch van te kopen. Rick en ik kiezen het Urban Tortilla standje.

Daar kunnen we onze eigen bowl samenstellen. De mijne zonder rijst en bonen, maar met kip, sla, pico de gallo en guacamole. Rick neemt wel bonen en verder ongeveer hetzelfde. Saskia besluit dat ze er geen zin in heeft al kan ze de bowl veganistisch maken.

Er wordt omgeroepen dat het aan boord gaan vertraagd is want ze wachten nog op een paar flight attendants. Gelukkig komen die een kwartiertje later en kunnen we aan boord. Alleen blijkt daar dat we nog eens een uur vertraging hebben vanwege het drukke vliegverkeer vanmiddag.

Om twee uur vertrekken we dan eindelijk. Gelukkig hebben we wind mee dus de piloot belooft zoveel mogelijk tijd in te halen. Zoals het er nu, tijdens de vlucht, uitziet zullen we 26 minuten te laat aankomen. Dat valt te overzien.

Bij het opstijgen heb ik mooi zicht op San Francisco en neem daar dan ook een paar foto's van. Net als op de heenweg heb ik een stoel met extra beenruimte en Rick en Saskia zitten ergens achter mij. Rick en ik kunnen niet wachten tot hij binnenkort 1 miljoen mijlen zal hebben gevlogen met United. Dan krijgen we Premier Gold voor altijd waardoor we niet meer hoeven te betalen voor de ruimere zitplaatsen.

De burrito bowl smaakt me opperbest met de witte wijn, die ik van de flight attendants koop. Ik computer wat, kleur wat en lees wat en zo gaan de uren snel voorbij.
Anderhalf uur voor het landen koop ik nog een tapas doos voor mijn avondeten, want tegen de tijd dat we thuis zullen zijn zal er alleen nog pizza te krijgen zijn. Ik vind deze hapjes erg lekker, olijven, amandelen, bruschetta tomatensaus en smeerkaas met peper. Ik krijg er van de flight attendant ook zomaar een gratis wijntje bij, erg aardig!

Tegen half tien landen we op Dulles. We lopen naar de bagageband 4 waar onze vlucht aangekondigd staat. Alleen komen er maar geen tassen en  komt een passagier vertellen dat hij zijn tas op bagageband 2 heeft gevonden. En inderdaad daar ligt onze bagage. Hadden ze dat nou niet even om kunnen roepen?

Een taxi is snel gevonden en aan het nummerbord zie ik dat het dezelfde is die we maandag naar het vliegveld namen. De chauffeur herkent ons ook. Wat een enorm toeval van er zijn honderden Washington Flyer taxi's!

Een half uurtje later zet hij ons thuis af. Rick draagt de bagage naar binnen en dan mag Orion uit zijn bench. Hij gaat helemaal op mijn schoot zo blij is hij dat ik er weer ben! Funest voor mijn zwarte kleding, die meteen onder de hondenharen zit, maar zo schattig! Ik ben ook heel blij mijn hondenvriendje weer te zien.

Saskia wilde eigenlijk vanavond al terug naar Richmond gaan, maar doet dat toch maar niet. Ze heeft ook nog was te doen. Morgen is het vroeg genoeg om terug te rijden.

Rick en Saskia hebben nog geen avondeten gegeten en proberen pizza te bestellen. Jammer genoeg voor hen zijn Papa John's, Domino's en Pizza Hut allemaal net gesloten. Gelukkig is de Safeway vlakbij 24 uur geopend en vinden ze daar iets van hun gading. Ben ik even blij dat ik die tapas gegeten heb!

We hebben allemaal genoten van de afgelopen week. Ik ben benieuwd of Saskia naar een van de bezochte universiteiten zal gaan. In ieder geval heeft het haar een goed idee gegeven hoe de campussen er daar uitzien.