Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 07, 2019

Over een productief lenteweekend

Zaterdag

Rick staat om half acht op en ik ben eigenlijk ook klaarwakker. Ik lees nog wat op mijn telefoon maar ga een kwartiertje later naar beneden. We laten samen Orion even uit en gaan dan naar Starbucks voor ons ontbijt.

De nitro brew en de egg bites gaan er goed in terwijl we Pokémon Go spelen. We rijden naar Vienna waar Rick zijn kleren naar de stomerij brengt. Terwijl we op onze gewone plekjes het spel spelen komt de zon ook langzaam door de mist heen.


Het blijft genieten al die kleur in de natuur!

Het belooft een prachtige dag te worden en Rick besluit dat de garage maar eens onder handen genomen moet worden. Dat is inderdaad hard nodig en al jaren niet gebeurd. Na mijn uur op de plaats hardlopen ga ik meehelpen.

Zakken vol oude schoenen en wat jassen komen eruit. Veel zijn nog van de kinderen, die ze al jaren niet meer dragen. Rick werpt zich intussen op de andere kant van de garage waar zakken vol troep uitkomen. Onvoorstelbaar wat we allemaal met de jaren hierin gepropt hebben!



Tegen twaalven is het tijd voor een pauze. We gaan lunchen op het terras van Noodles & Company. Ik heb Rick ook aan de Med salade met kip. Hij bestelt hem zonder feta en met extra kip. Het smaakt weer heel lekker en met mijn $4 korting die ik bij elkaar heb gespaard helemaal.

Thuis gaan we verder met de garage. Daar staan een aantal steppen, fietshelmen en een paar nauwelijks gebruikte rolschaatsen in. Ik zet een berichtje met foto's op de Vienna Virtual Yard Sale Facebook groep en binnen het uur heb ik alles weggegeven. Zo hebben mensen er nog wat aan.


Er ligt van alles op de garagevloer en Rick neemt zijn bladblazer en blaast het allemaal op een hoop. Dan vegen we het gezamenlijk in een vuilniszak. De garage is sinds we hier kwamen wonen niet zo schoon geweest!

Voldaan gaan we in het zonnetje genieten van het weer. Ik lees mijn boek uit en moet nu een nieuwe spannende mystery vinden. Dan kijk ik air fryer recepten door. Ik wil hem volgende week zeker een paar keer gebruiken.

We hebben besloten vanavond bij BarTaco te gaan eten. Dit keer in Reston dichtbij Ricks kantoor. Daar hebben we geluk want er komen net twee barkrukken vrij. We bestellen weer een aantal taco's met sla in plaats van een tortilla. Het is zeer smakelijk zo.

Als we klaar zijn gaat Rick naar Crafthouse, de bar naast BarTaco. Daar gaan we de basketbalwedstrijd tussen Michigan State en Texas Tech kijken. Rick sms-t als twee stoelen heeft bemachtigd.

Het is laat voor mij om nog uit te zijn maar het is natuurlijk veel gezelliger voor Rick als ik er ook ben om naar de wedstrijd te kijken. Jammer genoeg gaat die niet zo goed voor Michigan State en als om tien uur een band begint te spelen in het restaurant zegt Rick gelukkig dat hij de wedstrijd verder thuis wil kijken.

Het blijft een spannende wedstrijd maar helaas verliest Michigan State. Toch leuk dat ze zover gekomen waren. We zijn doodmoe van de lange dag dus zoeken gauw ons bed op.

Zondag

We slapen na de late avond van gisteren iets langer uit maar om half negen zijn we toch beiden beneden. De dag begint net als gisteren bewolkt, maar als we naar Starbucks rijden voor onze koffies zien we in de verte blauwe lucht aankomen. Het belooft weer een lekker warme lentedag te worden.

Voor mijn ontbijt gaan we naar Panera. Ik neem een boterham met ham, ei, spinazie en tomaat mee. Zoals altijd krijgt Orion thuis het brood nadat hij een paar kunstjes heeft moeten doen.
Langzaam wordt alles groen

Dan ga ik op het deck mijn hardlopen op de plaats doen. Rick gaat verder met de garage. We hebben ook nog planken vol spullen waar we al jaren niet naar om hebben gekeken. Ik zet nog een body board op de Vienna Virtual Yard Sale groep en ook dat wordt meteen geclaimd en morgen opgehaald.
Tijdens mijn sporten krijg ik een serenade van ons cardinaaltje

Voor we het weten is het lunchtijd en we gaan naar Spice 6 Modern Indian. Daar laat ik de sla eens achterwege want zonder is de bowl al genoeg gevuld. We verorberen het heerlijke eten buiten in de zon op hun terrasje.

De rest van de middag zitten we buiten en lezen en computeren wat. Ik hang de kolibrie voeder op want ik hoorde op het nieuws dat de eerste kolibries alweer gesignaleerd zijn in ons gebied. Het schijnt dat het vooral aan het begin van het seizoen belangrijk is de voeders op te hangen aangezien er nog niet zoveel bloeit.

Mijn vriendin Tara zit in het stadsbestuur en 7 mei zijn er weer verkiezingen daarvoor. Zij komt langs om te vragen of ze haar bord in onze tuin mag zetten. Natuurlijk mag dat al komen er niet zoveel mensen op ons plein.

Rick en ik lijnen Orion aan voor een lange wandeling. We komen bijna niemand tegen behalve een vrouw op het pad langs de vijver. Tot onze grote verbazing blaft Orion helemaal niet, terwijl ze vlak langs ons loopt. Dat is vooruitgang!



Zoveel moois te zien onderweg

Tot laat in de middag blijven we buiten zitten. Dan heb ik bij Sushi Yoshi aan de sushi bar gereserveerd voor ons avondeten. Maar goed ook want zelfs op zondagavond zit dit vrij kleine restaurant propvol!

De bediening en het eten zijn weer voortreffelijk. Er wordt een fout gemaakt door de ober en ik krijg sushi in plaats van sashimi. Dat maakt dat het langer duurt voor ik mijn eten heb maar met een gratis sake en lekkere extra tonijn maken ze dat helemaal goed.

We kijken terug op een productief weekend, maar we hebben ook veel plezier gehad. Die twee dagen gaan altijd zo snel voorbij!



5 reacties:

Eveline zei

Lekke zijn dit soort weekenden. Heel productief zijn jullie geweest. En het weer was zalig.

Anja L. zei

Wat een lekker maar ook productief weekend hebben jullie gehad. Wat een lekker gevoel als je de garage dan binnen loopt en het resultaat ziet.
Fijne maandag.

Marion2 zei

Wat een klus was dat! En wat goed dat jullie het in een dag voor elkaar
hebben gekregen! Dat zie ik ons nog niet doen. Op de een of andere manier
hebben allerlei spullen, vooral van de kinderen, emotionele waarde voor me.
Voor ik eruit ben of het weg mag, is er weer de nodige tijd verstreken, haha.
Wat voor mij goed werkt, is elke dag één plank of lade opruimen. Heb ik daar
geen tijd voor of echt geen zin in, dan gooi ik één ding weg. Dat doe ik sinds
1 januari, na over allerlei opruimchallenges gelezen te hebben. Heb er zelfs
plezier in gekregen, want je ziet echt resultaat.

Petr@ zei

Een flinke klus om de garage op te ruimen maar wel gezellig met z'n tweeën. En fijn als het weer netjes is. En daarnaast een aantal mensen blij gemaakt.

Fijn dat je rondleiding vrijdag goed ging. Ik kan me voorstellen dat het spannend was vooraf. Het is nooit te voorspellen hoe de dag verloopt bij iemand met MS (Een goede vriendin van mij heeft MS). Gelukkig is het goed gegaan en waren ze enthousiast!

Petra zei

@Eveline - Ja, ik wou dat het bleef, maar gelukkig gaat het de goede kant op.

@Anja - Inderdaad, en alle schoenen hebben een plekje zodat we er onze nek niet over breken.

@Marion - Er is nog meer te doen, hoor, maar er is nu ruimte voor allebei onze auto's en dat is al heel lang niet meer zo geweest.

@Petra - Inderdaad, ik was ook blij dat ik flexibel kon zijn en de Circulator was een uitkomst.