vrijdag, mei 24, 2019

Outer Banks dag 1: Nags Head en Bodie Island

Rick staat om tien over half zeven op en geloof het of niet, ik ben ook meteen wakker. Het is dan ook erg licht in de kamer. Rick gaat Starbucks koffies halen en ik ga douchen en alles weer inpakken. We genieten van de koffies en checken dan uit.

Gisteren bekeken we het ontbijt menu van de Blue Talon Bistro en dat zag er prima uit. We keren dus terug naar dat restaurant. Rick bestelt een omelet (waar hij nog niet de helft van op kan) en ik het Europese ontbijtbord. Wat daar Europees aan is weet ik niet want het zijn gepocheerde eieren, ham, bacon, een worstje en een tomaat. Het smaakt goed, maar ook ik kan maar de helft op.

Na het eten gaan we een stukje door koloniaal Williamsburg lopen. Dit was de eerste hoofdstad van Virginia (de eerste pelgrims kwamen in 1607 bij Jamestown hier vlakbij aan). Het is nog voor negenen dus niets is open. Het is altijd een erg leuk plaatsje. Ook leuk om Pokémon Go te spelen, we vangen een paar voor ons nieuwe Pokémon.

Dan zoeken we de van weer op en laten Waze ons de weg wijzen naar ons hotel in Nags Head, North Carolina. Rick rijdt en ik bel Christine. Die heeft heel veel nieuws. Hun huis in Alabama is verkocht en ze hebben een nieuw huis nabij Austin, Texas, gekocht. Dat is niet ver van hun dochter vandaan.

Eind juni gaat Christine dus naar Texas verhuizen. Chuck blijft in een appartement in Huntsville, Alabama, wonen tot hij met pensioen gaat. Hij zal om de zoveel weken naar Texas reizen om bij zijn gezin te zijn. Christine kan duidelijk niet wachten het enorm conservatieve Alabama te verlaten.

Tegen de tijd dat ons telefoongesprek eindigt en mijn oor even rust krijgt zijn we al in Noord Carolina. Dat deel van de reis van de grens naar de Outer Banks gaat altijd tergend langzaam. Maar tegen elven zijn we bij het bezoekerscentrum. Daar halen we de nodige brochures met restaurant informatie e.d.

Dan zetten we onze tocht voort en gaan op zoek naar Outerbanks Jeep Rentals. We rijden er herhaalde keren voorbij want het kantoor blijkt uiteindelijk aan een zijstraatje te liggen. We hebben geluk want er is op maandag nog een Jeep beschikbaar en die huren we meteen. Zo kunnen we dan op het strand in Corolla rijden en als we geluk hebben de wilde paarden zien.

Bij een 7-11 halen we ijs voor onze koelbox en dan gaan we kijken of we vroeg kunnen inchecken bij de Comfort Inn. Dat is niet het geval maar ze zullen ons bellen als onze kamer klaar is. Helemaal goed, dan gaan we eerst maar lunchen.

Dat doen we bij een van onze favoriete restaurants hier, Fish Heads. Hier hebben ze mijn favoriete sake bloody Mary. Tegenwoordig drink ik die ook thuis maar aan zee smaken ze net iets lekkerder. Als lunch heb ik de salade met stukjes gegrilde tonijn en die is perfect met citroensap, zout en peper. Rick heeft een visbroodje.

We hebben nog niets van het hotel vernomen dus besluiten we ons jaarlijkse bezoek aan de vuurtoren op Bodie Island te brengen. Dit keer gaan we niet omhoog want het is 33 graden en we hebben het allebei super warm!

Na de nodige foto's van de vuurtoren te hebben genomen lopen we via het houten pad naar het moeras. Daar zien we krabben zwemmen en een witte reiger enthousiast vissen vangen. Het is idyllisch en we genieten er een half uurtje van.

Dan rijden we terug naar Nags Head. Bij de Life is Good winkel koop ik een paar zonnekleppen en Rick en ik beiden een zonnebril. Gisteren heb ik een blaar opgelopen met mijn FitFlops, dus als ik een elegante Crocs teenslippers zie koop ik die bij Kitty Hawk Kites. Daar vind ik ook een paar leuke stickers voor mijn Yeti beker.

Intussen krijgt Rick een telefoontje dat onze kamer klaar is. We rijden nog even door de Brew Thru voor een diet Pepsi voor Rick en een flesje water voor mij. We zijn ruim toe aan een koud drankje!

Bij de Comfort Inn krijgen we sleutels voor een kamer op de vierde verdieping met zicht op de oceaan. We kleden ons snel in badkleding en gaan dan met leesmateriaal naar beneden. Daar vinden we op hun terras Adirondack stoelen om lekker in te luieren.

We lezen een uurtje en dan stelt Rick voor een wandeling langs het strand te maken. We lopen ver genoeg om onze 10000 stappen bijeen te krijgen. Het is werkelijk heerlijk weer vandaag al is het zeewater ons veel te koud!
Tegen vijven gaan we naar boven om ons op te frissen. Dan rijden we naar de Nags Head Pier waar de leuke bar Capt. Andy's is. We krijgen een tafeltje buiten in de zon met zicht op zee. Behalve een paar drankjes bestellen we ook hun krabhapjes en die zijn zo lekker dat we denken die deze week nog eens te gaan eten.

Op hun menu is er verder veel gefrituurd en niet van onze gading dus we rekenen af. Voor ons avondeten gaan we naar Tortugas' Lie. Daar is een gezellige bar en we hebben geluk want twee mensen rekenen net af.

Het wordt smullen hier voor mij. Ik bestel een gerecht met rivierkreeftstaartjes en verschillende groentes en Alaska koningskrab poten . Dit eet ik nooit in ons gebied dus het is genieten. Rick heeft een biefstuk gerecht waar hij ook zeer tevreden over is.

Als laatste wil Rick nog even bij Jack Brown's kijken. Daar zeggen ze 120 bieren te hebben en dat trekt Rick als een beer op honing. Stiekem ben ik blij als hij helemaal niets van zijn gading tussen al die bieren vindt want ik vind deze tent helemaal niets!

Terug in de hotelkamer doen we de deur naar het balkon open en luisteren naar de branding. Dat hebben we in onze timeshare niet dus dit is vanavond een traktatie. We gaan vanavond waarschijnlijk met open deur slapen. Het was een heerlijke dag, de Outer Banks zijn fantastisch leuk!