Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 22, 2019

Over het weekend voor Kerst

Zaterdag

Om tien over zeven hoor ik Rick opstaan, maar ik heb nog zo'n fijne droom dus draai me nog eens om. Als ik mijn ogen weer opendoe is het al bijna acht uur! Het einde van de droom waarin we overal heen reisden zal ik nooit weten. 

Zoals iedere zaterdag halen we koffies en egg bites van Starbucks. Het is lekker en warm want het vriest flink buiten. We gaan ook even Pokemon Go spelen in Vienna en zo komen we ook langs de Vienna locomotief, die voor Kerst versierd is. Dat hele parkje is leuk met een tuintje voor kinderen en meer. Ik bedenk me dat dit een perfecte locatie voor een feeentuintje zou zijn, misschien maar eens opperen bij het parkbestuur.
Hierna gaat Rick iets mysterieus doen dat ik niet mag weten en ik doe mijn uur cardio op de elliptische machine. Iedere dag verzet ik het hartje in onze permanente Adventskalender en zie dat dat nog maar drie keer hoeft. We hebben ook een papieren Adventskalender aan een andere deur hangen, iedere dag weer leuk om te zien wat er achter de "raampjes" zit. 
We halen lunch van Panera. Rick wil chili en ik neem een salade. We eten vroeg want om kwart over een komt buurman Chuck Rick ophalen om naar de Star Wars film te gaan. Ze vroegen of ik ook mee wilde, maar ik vind het juist leuk als Rick ook eens iets gewoon met een vriend doet zonder mij als derde wiel.

Rick en ik hebben al een lijstje gemaakt voor onze kerstmaaltijden en ieder jaar ga ik bij de Russian Gourmet echte kaviaar daarvoor halen. Eerst ga ik even naar Whole Foods voor de gerookte zalm, die wij het lekkerst vinden.

Tot mijn grote verrassing is de kaviaar hier met 30% afgeprijsd! Dat maakt het weer stukken goedkoper dan de Russian Gourmet. Zoals we hier zeggen "one stop shop" want nu hoef ik dus niet helemaal naar Fairfax. Blij ga ik huiswaarts.

Saskia is intussen met twee vriendinnen op pad dus Orion, de katten en ik hebben het rijk alleen. Ik ga op mijn luie stoel een leuke Disney kerstfilm kijken en daarna een op Netflix. We hebben eindelijk ook een Netflix account dus er zal vast een wereld voor me opengaan daar. Ik hoor graag over favoriete series (The Crown weet ik al).
Als Rick na de lange film thuiskomt hebben we beiden trek. Saskia is gaan eten met die twee vriendinnen en wij kiezen Passion Fin voor vanavond. Daar maken ze op verzoek behalve de sashimi alle rolls ook zonder rijst. Het is weer smullen geblazen!

Terug thuis horen we allemaal sirenes. We denken eerst dat er iets ergs gebeurd is, maar het blijkt juist feestelijk te zijn. Ieder jaar gaan de brandweerlieden van Vienna op hun historische brandweerwagens met Santa en allerlei kerstversiering door de straten van het stadje.

Wij waren eigenlijk vorige zaterdag aan de beurt dus ik dacht dat we het gemist hadden vanwege Saskia's graduation. Vanwege het slechte weer toen is het naar vanavond verzet. Het is een vrolijk gezicht, maar ik was te laat om foto's of filmpje te nemen. Het blijft een leuke, typisch voor dit stadje, traditie.

Rick vertrekt naar de mall om nog wat meer kerstinkopen te doen. Ik ga onder mijn warme deken naar de tv kijken. Saskia houdt me gezelschap, heel gezellig!

Zondag

We staan weer tegen achten op en halen ons ontbijt van Starbucks. Als we daarmee terugkomen vinden we de keramieken kerstkabouter, die we uit Canada meenamen, in stukjes op het eiland. Saskia vertelt dat Flapjack hem van gewoon van de plan zwiepte met zijn poot!

Met sneldrogende lijm lukt het om hem weer in elkaar te zetten. Weliswaar zie je als je goed kijkt nog waar de breuken waren, maar wie gaat nu heel dichtbij kijken. Ik zet hem dit keer maar op een veiligere plek! Katten!!


Terwijl ik mijn uur cardio doe gaat Rick aan het werk met de bladeren in de tuin. Zolang hij die in de bedden niet aanraakt is het prima. Daar overwinteren veel nuttige insecten. 

Dan maken we ons alle drie klaar om naar de enorme Whole Foods winkel te gaan. Saskia gaat mee zodat ze kan kiezen wat zij tijdens onze feestmaaltijden wil eten. Dit filiaal heeft een enorm assortiment aan veganistische dingen. Van kaneelbroodjes tot "biefstuk" tot vegan kerstkoekjes, het gaat allemaal mee. 

Een goed uur later is het winkelwagentje vol en rekenen we af. Rick en ik hebben intussen flinke trek gekregen. In het centrum van Vienna halen we snel een paar Subway salades voor de lunch. Ze zijn zo lekker!

Saskia gaat dingen doen met haar beste vriendin Laura en Rick en ik rijden naar de German Gourmet. Hier is het flink druk en veel dingen zijn al (bijna) uitverkocht. Rick zal kerstochtend de enige zijn, die stol eet, en er is er nog net een voor hem over!

Verder kopen we Duitse worstjes, kaas, vleeswaren en meer. Er is nog een NL sticker en die gaat met ons mee. Ze hebben er ook een aantal Nederlandse producten waaronder Douwe Egberts koffie. Aangezien mijn koffie bijna op is gaat daar ook een pak van in het wagentje.
Tijdens dat winkelen hebben we allebei opeens flinke dorst gekregen. We stoppen bij een McDonalds en voor het eerst in lange tijd les ik mijn dorst met een Diet Coke. Ik kan de caffeine ook wel gebruiken want mijn energie heeft ook vakantie genomen. 

De rest van de middag computeren we wat en Rick gaat pakjes inpakken. Saskia gaat met Laura ergens eten en Rick haalt voor ons tweeen Indiaas eten. De spinazie met paneer is altijd mijn favoriet en ik smul er weer van. 

En zo eindigt het laatste weekend voor Kerst alweer. Rest mij nog al mijn lezeressen en lezers een heel fijne Kerst te wensen!

9 reacties:

Irene zei

Tips voor Netflix:
Outlander
Casa die papel
The Crown
Call the midwife

Met de allerbeste wensen voor de feestdagen en een goede jaarwisseling!

Anoniem zei

Tips voor Netflix

Homeland
Dr. Foster
Bloodline
The Affair
You
The Fall

Heerlijke series!!
Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2020

Groetjes Marja (Den Haag)

Anoniem zei

Voor jullie allemaal álle goeds voor 2020!
Lian

BiancaMA zei

Nog een paar tips voor Netfluxb

Broadchurch
Missing (Zweeds)
The Missing
Orphan Black
Springvloed

Ook voor jullie fijne feestdagen en alle goeds voor 2020 ����✨

Anoniem zei

Wij vinden Atypical heel leuk (een serie over een familie met een zoon met Aspergers, dus ook herkenbaar), Kim’s Convenience (je moet even door de hele slechte pilot heen maar dan is het wel komisch), designated survivor vond ik een poosje erg leuk, en verder kijken wij vooral heel veel films.

Wat heerlijk trouwens dat jullie DE koffie gewoon daar kunnen kopen! Ik moet altijd moeilijk via Amazon pantry doen, en het blijft toch wel echt lekkere koffie hoor. Ook gezellig dat Saskia nu lekker thuis is! Geniet ervan!
Grts,
Judith

Anoniem zei

Petra,wens jouw en je familie,gezellige Kerstdagen,
een spetterend uiteinde!
en alle goeds en veel gezondheid voor 2020!
Dat we nog heel lang mogen genieten van je gezellige blog,
van het wel en wee, van je leuke uitstapjes,vakanties en familie gebeurtenissen.
tot in lengte van dagen!
Dankjewel dat we dat alles kunnen mee genieten en mee kunnen lezen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=179&v=r8Ibgf5JAfw&feature=emb_logo

groetjes Joke





Petra zei

@Irene - Dank voor de suggesties!

@Marja - Jij ook!

@Lian - Dank je wel!

@Bianca - Nou ik heb nog wat te kijken zo te lezen :D

@Judith - De Duitse winkel is een half uur rijden dus meestal bestel ik het lui van TheDutchstore.com

@Joke - Dank je wel en ik hoop nog lang te blijven schrijven!

Shirley zei

Fijne kerst dagen Petra en de rest van de familie. Ik wens jullie al het goeds toe. En dat we nog maar lang mogen meelezen met deze heerlijke blogs.

En ik heb deze week weeeer heerlijk geslapen haha.

Liefs,

Shirley

Margaret zei

Netflix tips:
Call the midwife
Bates motel