Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 06, 2020

Over een gezellig etentje met vrienden

Ricks wekker gaat om tien over zeven en ik denk nog twintig minuutjes te blijven liggen. Om de een of andere reden heeft mijn lichaam andere ideeen en ik val weer in slaap om een uur later weer wakker te worden.

Rick is al klaar om naar zijn werk te vertrekken als ik mijn ontbijt maak. Koffie, een gepocheerd ei en wat overgebleven groentes en ik kan er weer tegenaan. Dat doe ik dan ook met een uur "rennen" op de elliptische machine. Het gaat lekker vandaag.

Na afloop verkleed ik me in droge sportkleding en maak me ietwat presentabel voor Anytime Fitness. Daar wacht Sharon me al op met een intensieve gewichtenroutine. Het halve uur gaat altijd weer snel voorbij en dan is mijn sporten ook weer gedaan voor vandaag. 

Het is altijd een goed begin van de week. De zon schijnt vrolijk en ik besluit Fairyville ook te "ontkersten". Er zijn een aantal winterdingen, die kunnen blijven staan, zoals sneeuwpoppen en een kerkje, maar eigenlijk is dit de saaie tijd in het feeendorpje. Misschien dat ik online nog eens ga kijken of er leuk winterspulletjes zijn. 

Na mijn douche is het alweer ruim lunchtijd. Ik besluit een salade te gaan halen bij Chop't. Zij doen het nu anders, in plaats van met de bladgroente te beginnen kies je eerst wat je in de salade wil hebben. Dat vind ik veel fijner want zo hoef je niet tussen de hele zak bladgroente te zoeken naar de andere ingredienten. Ik vind het zo dus veel lekkerder. 

Na een bezoek aan de Giant en Whole Foods ga ik thuis huishoudelijk bezig zijn. De afwasmachine is schoon en moet uitgeruimd worden. Daarna is de was aan de beurt en nu is alles van de feestdagen weer keurig opgeborgen en weggelegd.

Ook dit jaar maak ik weer iedere dag een foto volgens een thema. Dat van januari is zwart-wit en dat vind ik altijd een leuke. Ik besluit eens iets heel eenvoudigs te doen en een foto te nemen van een gevallen blaadje van onze Kerstster.
Intussen Facebook ik ook met Katja, die geveld is door een buikvirus. De griep is hier ook al ruimschoots aanwezig en hun ER is zo druk ermee dat er mensen op de gang liggen. Dat is heel vroeg in het jaar voor de griep. Hopelijk blijft het ons gespaard.

Rick komt op tijd thuis want we gaan met Brent en Tammy eten in Alexandria en dat is eventjes rijden. Brent heeft deze week een conferentie en Tammy is mee dus ik zal de komende dagen op pad gaan met haar.

Het is spitsuur dus we nemen Tim de tijd om naar Old Town te komen. We parkeren in een van de garage's en lopen naar Virtue Feed & Grain.

We krijgen een tafel boven met zicht op het water. Zoals altijd wordt het super gezellig met deze vrienden, die Rick al sinds zijn kindertijd kent en ik ook al meer dan 30 jaar. We delen eerst Scotch eggs en calamari en dan heb ik een burger zonder brood met een lekkere salade. Tammy neemt de crab cake en de mannen vleesgerechten. 

Pas na negenen nemen we afscheid. De rit naar huis verloopt makkelijk. Morgen gaan Tammy en ik de stad in.

3 reacties:

Petr@ zei

Wat gezellig dat jullie vrienden er zijn. Veel plezier met Tammy de komende dagen!

Anja L. zei

Wat een leuke maandagavond! Gezellig zo´n etentje met vrienden.
Fijne dag vandaag!

Petra zei

@Petra - Het is inderdaad heel leuk om ze nu eens hier te zien.

@Anja - Zeker vooral op een maandagavond!