Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 02, 2020

Over een gezellige laatste vrije dag van Rick

Rick probeert alweer een beetje in het ritme te komen en staat om kwart over zeven op. Ik ben nog zo lekker aan het dromen en blijf een tijdje liggen. Tegen achten trotseer ik de kou ook maar en ga naar beneden.

We gaan koffies halen bij Starbucks, dit keer een heel grote warme voor mij. Als ontbijt heeft Rick cereal van zijn dieet en ik eet van de salades van Oud en Nieuw. Dan gaat Rick studeren voor zijn herexamen volgende week en ik doe mijn cardio voor veertig minuten tot ik naar Anytime Fitness moet voor personal training. 
Deze mooie bloemen kregen we Oudejaarsavond van Riekje en Bob

Bij Anytime Fitness heeft Sharon de eerste gewichtenroutine van het jaar voor me klaar. We doen weer veel core, eindigend met een minuut planken. Sharon vertelt dat een klant van haar dat drie minuten wil doen. Sharon doet dan mee, maar zegt dat het na een minuut niet veel meer doet want je verliest vorm. 

Thuis tref ik Rick nog studerend aan en ga me in normale plunje kleden. Dit is Ricks laatste vrije dag van de kerstvakantie en we hebben een traditie ontwikkeld. Eerst gaan we naar het gezellige oude plaatsje Leesburg om te lunchen bij het Delirium Tremens Cafe (de enige in de VS). 

Hier kan Rick genieten van nog een laatste kerstbiertje. We delen een bord met charcuterie en kaas, een daarvan is de Belgische Chimay kaas. Het is lekker en met een groene salade erbij een perfecte lunch. Het is hier altijd gezellig, al vind ik het jammer dat hun lunch menu veranderd is en nu voornamelijk uit brood en flatbreads bestaat. 


Na de lunch gaan we naar een paar wijngaarden. Rick drinkt geen wijn, maar ik bestel een viognier bij Cana. Die wijngaard is genoemd naar het bijbelse verhaal in Cana toen men tijdens een bruiloft geen wijn had en Jezus zijn eerste wonder deed geschieden en het water in de urnen in wijn deed veranderen.

Viognier is een wijn, die je bij veel wijngaarden hier in Virginia ziet. De druivensoort gedijt hier goed. Deze smaakt in ieder geval heel lekker. De urnen zijn er waarschijnlijk debet aan dat Rick en ik praten over wat we willen na onze dood. Ik wil in zo'n eco urn en een boom laten groeien door mijn as. 


Bij Chrysalis wil ik in ieder geval vier van hun glazen kopen. Daar zijn er thuis recentelijk een aantal van gebroken en ik heb ze het liefst om uit te drinken. Het blijkt dat als je vier van hun wijnen proeft de glazen gratis zijn. Perfect!

De Chrysalis wijngaard is een van de oudsten in de staat en wij gingen er in de jaren 90 al heen. Ik weet dus precies welke wijnen ik lekker vind, de Mariposa rose en de koude Sarah Patio's rode wijn. Vroeger had deze wijngaard wel meer atmosfeer. Ik snap dat ze enorm gegroeid zijn en dus een veel groter proeflokaal nodig hadden, maar ik mis Sarah's graf op het erf van de oorspronkelijke lokatie. Daarnaar zijn de wijnen genoemd, Sarah stierf in de 19e eeuw op haar 16e aan TBC.

Al kletsend en genietend van de wijn (Rick van zijn diet Coke) gaat de tijd snel. Het loopt al tegen vieren als we terug rijden door het slaperige dorpje Aldie en daarna wordt het uitzicht steeds stedelijker. Toen wij hier kwamen wonen was ons huidige huis ver buiten de stad geweest, nu staat het er vrijwel in!

Saskia en Justin hebben bedacht dat ze graag begin maart naar Disney World willen gaan. Rick en ik zijn daar natuurlijk net geweest, maar ze willen graag met ons samen gaan. Na deze heel moeilijke tijd voor hen verschuiven Rick en ik onze geplande reis naar Puerto Vallarta maar naar volgend jaar. Die walvissen zijn er dan ook nog wel. En dus zullen we weer een aantal dagen in de magische Disney wereld doorbrengen over een paar maanden. Wij vinden dat absoluut niet erg!

Als dat allemaal geboekt is gaan we naar het Mosaic District voor een happy hour drankje bij MacMillan's Whiskey Room. Daar delen we ook een Schots ei en hun heel lekkere spinazie en Parmezaanse kaas hapjes. 

Rick oppert om de rest van ons maal te doen met de salades thuis, die daarna op zullen zijn. Ik vind het helemaal goed. De zalmsalade is daarna op en de hamsalade, die ik dit keer heel erg geslaagd vind, bijna. Ik dacht dat we veel te veel zouden hebben, maar de 12 gasten hebben flink gesmuld. We hoeven vrijwel niets weg te gooien, altijd goed. 

Morgen gaat Rick dus terug naar zijn werk, voornamelijk om zoveel mogelijk te studeren. Gelukkig maar een dag en dan is het alweer weekend. Januari lijkt voor mij altijd eeuwig te duren, maar we hebben heel wat gaande dus hopelijk dit jaar niet. 


3 reacties:

Petr@ zei

Ik heb een keer met collega's een plankchallenge gedaan waarbij je het steeds langer vol moest houden. Maar na anderhalve minuut merk je dat je houding minder wordt en een aantal kreeg ook last van de schouders. Nu doe ik 3 x 1 minuut, dat is goed te doen.

Gezellige traditie, de wijngaarden op nieuwjaarsdag.

Leuk om samen met Saskia en Justin naar Disney te gaan. Voor hun ook fijn om naar iets leuks uit te kijken.

Hester zei

Leuke tradities hebben jullie toch (als zowel stel als gezin)! Gezellig om er via de blog van mee te kunnen genieten. Een goede deal, die gratis glazen!

Een gezellig vooruitzicht, weer een reis Disney World, vooral voor Saskia en Justin! Fijn dat jullie hun op deze manier nog wat extra troost op afstand kunnen geven. Het moet voor jou en Rick ook moeilijk zijn dat Saskia zo ver is nu en dat jullie haar nu niet even een knuffel kunnen geven.

Petra zei

@Petra - Drie keer een minuut is een goed idee, goed voornemen.

@Hester - Nou, inderdaad, ik had Saskia aan de telefoon en die heeft wel een beetje heimwee. Heel begrijpelijk.