Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 10, 2010

Een heel fijne verjaardag!

"Mammie, mijn buik doet pijn", met deze mededeling komt Saskia om kwart voor zes onze kamer in. Ze voelt zich ook wat misselijk en duizelig, dus Rick belt de school, dat ze tenminste later zal komen. Gelukkig gaat het na een paar uur inderdaad weer beter.

Terwijl Saskia en ik nog blijven liggen, staat Rick op. Niet veel later komt hij met mijn favoriete koffie (misto met caramelsiroop) en sandwich (de spinazie wrap) van Starbucks boven. Ook voor zichzelf en Saskia heeft hij ontbijt mee en we eten het gezellig op bed op.

Rick brengt Saskia naar school en ik ga naar de sportschool. Daar kom ik iets te laat aan en daardoor krijg ik een koor aan "Happy birthdays" te horen, als ik binnenstap. Marcella had het op Facebook gezien, zo leuk! Over Facebook gesproken, uit alle hoeken van de wereld kreeg ik daar gelukwensen, meer dan honderd berichtjes!

Sharon laat ons niet echt hard werken en dat vind ik wel prima voor vandaag. Het is alweer een prachtig zonnige dag, dus ik neem Cosmo mee voor een wandeling door de buurt. Intussen klets ik bij met mijn zus, want daar hebben we de hele week de kans nog niet voor gehad.

Tegen twaalven rijd ik naar Reston, want Rick wil me meenemen voor een verjaarslunch. M&S Grill heeft een gezellig terras en we nemen plaats in de zon, want in de schaduw is het zowaar koel.

We hebben hier nog nooit gegeten en ik zie een aantal heerlijke dingen op het menu. Met moeite kies ik uiteindelijk voor de gegrilde tonijnsalade met mango salsa, wat een goede keuze blijkt. Ook Rick smult van zijn sandwich. Hier wil ik ook 's avonds weleens gaan eten.

Rick vraagt, wat ik vanmiddag van plan ben te gaan doen, en daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Hij oppert een film en ik bedenk me, dat ik Nanny McPhee Returns heel graag wil zien en dat is alweer bijna uit de bioscopen. In Tysons Corner begint de film om tien voor twee, dus na weer afscheid van Rick te hebben genomen rijd ik daarheen.

De film is precies, wat ik ervan had gehoopt. Een leuk, soms heel grappig en soms ontroerend verhaal en Emma Thompson is weer super als Nanny McPhee. Dit is vast de laatste week, dat de film speelt, want ik zit alleen in de zaal!

Thuis heeft Saskia twee vriendinnetjes mee, die me ook meteen een "happy birthday" wensen. Als het aan alle wensen gaat liggen, zal het komende levensjaar fantastisch worden!

Rick komt vroeg thuis en we gaan cadeautjes uitpakken. Helaas is mijn "hoofd"cadeau, de Kindle van Amazon.com, nog niet aangekomen, maar die zal er binnen de week zijn. Van Saskia krijg ik er alvast een leren hoesje voor en van Rick, omdat hij toch graag iets wilde geven, een heel mooi kettinkje van Swarovski.

Voor het avondeten gaan we lekker eten bij Passion Fish in Reston. Natuurlijk kan ik het niet laten rauwe oesters te bestellen en Rick en ik delen een sushi roll als voorafje.  Als hoofdgerecht neem ik de cioppino, die verrukkelijk is! 

Omdat ik jarig ben en Rick dat van tevoren heeft verteld, krijg ik een persoonlijk menu aangereikt.  Alleen staat er "Tetra", in plaats van Petra op.  Als Rick dat opmerkt, wordt er meteen een nieuwe afgedrukt!  Ook voor mijn verjaardag mag ik een gratis dessert uitzoeken.  Dat wordt de chocolade mousse, die met een kaarsje wordt bezorgd.  De serveerder zegt, dat zijn cadeau is, dat hij niet gaat zingen, ha ha!

Thuis krijg ik nog telefoontjes van mijn broer in Canada en Kai en Katja.  Ik kan weer terugkijken op een heel fijne verjaardag!

29 reacties:

Becs zei

hartelijk gefelicteerd met je verjaardag!! Wat een mooi cadeau zo een Kindle! Ik wil er ook graag een hebben en denk dat ik hem aan "santa" ga vragen :)

Kristel Holsbeek zei

Veel plezier met je cadeautjes!!

www.vandijkjes.punt.nl zei

Van Harte gefeliciteerd!!!

gr petra

Bente zei

GEFELICITEERD!!!!

Ben n.a.v. je verjaarskado maar eens gaan kijken wat een Kindle nu precies is. Voor een techneut ben ik hopeloos op gadgetgebied.
Ben benieuwd hoe het ding je bevalt.

Bianca zei

Gefeliciteerd met je verjaardag !!

Nanny McPhee staat bij ons ook op lijst, maar dan van Netflix. heerlijk thuis op de bank. Goed te weten dat deze ook zo leuk is !

Mark en Katja zei

Van harte gefeliciteerd en wat een leuk cadeau van de serveerder van de chocolademousse :)

Anoniem zei

Petra, van harte gefeliciteerd! Ben je nu in je 50ste levensjaar belandt? Een hele fijne dag gewenst!!
Groet, Annebep

Jasmino zei

Hartelijk gefeliciteerd, Petra! Nog heel veel mooie jaren erbij gewenst!

HennyB. zei

Alsnog van harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk ideetje van Rick met de menukaart.
Nog een prettig weekend!

MDG zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een mooi cadeau, een Kindle, ik ben alvast benieuwd naar je ervaringen ermee!

Ik loop wat achter met lezen, dus nog wat reacties op je vorige blogs ;)
Wat leuk om wat over Saskia's vakkenpakket te lezen, toch wel heel anders dan in Nederland. Ik dacht dat de schooldagen bij jullie langer zouden duren, maar er zal daarna nog wel ruimte zijn voor allerlei activiteiten op of buiten school.
Volgen Kai en Katja ook leuke vakken? Het lijkt me ontzettend moeilijk als freshman uit die lange lijsten te kiezen. Vindt Kai al wat beter zijn weg bij VCU?
Wat leuk en spannend dat Katja bij de Free Clinic is begonnen. Krijgt ze het nu niet onwijs druk? Ik kan me herinneren dat ze vorig jaar ook nog een baantje van 20 uur per week had, en dat ik dat (als student in Nederland) al heel erg veel vond! Is het trouwens nog wat geworden als EMT bij het ijshockeyteam? Ik vond dat toen zo'n origineel idee!
En als laatste, wat een mooie foto's weer van Scott's Run!

Petr@ zei

Jammer dat je Kindle er nog niet was. Maar dan heb je nog wat tegoed. Ik ben benieuwd hoe die bevalt. Ik wil er zelf ook graag één, maar ken niemand die er één heeft en heb dus geen idee of het fijn leest.

Anoniem zei

Een beetje laat maar toch van harte gefeliciteerd. Ik wens je een heel mooi jaar.

Groetjes,

Marieke

Ingrid en Michael zei

Hoi Petra, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Was het niet gek om alleen in de bioscoop te zitten?

Annemiek zei

Je bent weer goed verwend :)

Ella Rook, Iowa zei

Nog van harte gefeliciteerd!
Hopelijk komt je Kindle snel. Handig voor in de gym.

Bibi zei

Je bent toch weer heerlijk in de watten gelegd;-)! Ik ben benieuwd wat je van de kindle vind.

Sally zei

Tjonge wat een verwennerij. Leuk kadootje hoor die Kindle. Glijk ff gegoogled ernaar.
Gefeliciteerd!

Ineke zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een prachtige kado's heb je gehad.

Jeanny zei

Petra, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Een erg leuk cadeau: een Kindle. Nog nooit van gehoord, maar lijkt me schitterend. (^)

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd Petra!
(beetje te laat, maar soit :-)
Lieve groet, Silvia.

Vita zei

Ik wurm me speciaal voor jou door dat irritante commentgedoe van Blogspot heen :)

Het klinkt als een heerlijke verjaardag, met mooie cadeaus! Wij zagen de Kindle in december bij Barnes & Noble, gaaf ding. De man des huizes (prominent lid van The Church of Apple) heeft echter verordonneerd dat eBooks hier op de iPad gelezen dienen te worden. Maar die komt er bij jullie vast niet in, haha!

Margreet zei

Van harte gefeliciteerd! Over een Kindle twijfel ik nog, zou het wel lekker lezen? Ik houd zo van een echt boek vasthouden. Dus laat maar weten of het iets is!
Prettige dag nog.
Margreet

Sisley.nl zei

Beter laat dan nooit, nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Groetjes van sisely uit NL
Je bent altijd welkom op mijn blog, http://www.sisely.nl

Ilse zei

Nogmaals gefeliciteerd. Nu langs deze weg.

Nina zei

Van harte gefeliciteerd, het klinkt als een geslaagde verjaardag!

Brin zei

Happy Birthday Petra!!!
Leuke restaurantjes heb je bezocht op je verjaardag!Nog veel plezier met je Kindle

Petra zei

@Becs - Bedankt, ik zal laten weten, hoe de Kindle straks bevalt

@Kristel - Dank je

@Petra - Dank je

@Bente - Ik houd je op de hoogte

@Bianca - Hij is echt leuk, ik ga hem straks met Rick en Saskia nog een keer zien ;).

@Mark en Katja - Ha ha, inderdaad!

@Annebep - Ja, bijna een halve eeuw!

@Jacqueline en Henny - Dank jullie wel!

@MDG - De schooldagen beginnen idioot vroeg, waardoor ze ook zo vroeg uitzijn. Inderdaad zijn buitenschoolse activiteiten daar een grote reden voor. Kai en Katja doen verschillende studies en ik denk, dat het nog wat te vroeg is voor Kai om te weten, of dit is, wat hij uiteindelijk wil. Gelukkig kun je hier tot je derde jaar nog van gedachten veranderen.
Kai went langzaam bij VCU en Katja heeft het inderdaad flink druk (ze heeft dat baantje ook nog en 18 credits, wat het maximale is, dat wordt aangeraden).

@Petra - Van anderen hoor ik alleen enthousiaste verhalen, dus ik ben benieuwd.

@Marieke - Dank je!

@Jesse - Ja, dat was wel vreemd inderdaad

@Annemiek - Zeker!

@Ella - Inderdaad, daar lijkt hij mij uitermate geschikt voor

@B - Ik ook, ik kan niet wachten

@Sally - Hij is kennelijk erg populair, dus moet hij wel goed zijn

@Ineke - Bedankt!

@Jeanny - zijn die electronische boeken nog niet door in Nederland?

@Silvia - Dank je, late wensen zijn ook erg leuk :)

@Vita - Ik voel me zeer vereerd, dat je al die moeite hebt gedaan ;). Inderdaad, dat leuke eetbare logootje komt er hier niet in ;).

@Margreet - Dat was bij mij dus ook de vraag, maar een vriendin van mij, die ook zo'n boek vasthoudt type is, zweert bij de Kindle.

@Sisely - Dank je!

@Ilse - Nogmaals bedankt :)

@Nina - Ik heb echt genoten!

@Brin - Dank je!

Anoniem zei

van harte Petra...

john ny

Pauline P zei

Ik heb je verjaardag gemist omdat ik toen nog op vakantie was. Maar bij deze: alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!