Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 29, 2010

Gele slippers

Als ik Cosmo zijn eerste wandeling geef en in mijn zomersportkleding naar buiten loop, ga ik gauw terug om een jasje aan te trekken. Opeens is het een stuk koeler, logisch natuurlijk ook, zo eind september.

Na een half uur interval op de crosstrainer, waar ik het vandaag bij laat, ga ik naar Pro Nails 3, waar ik een afspraak met Thu heb om mijn nagels te laten doen. Na een uurtje zijn ze weer keurig gelakt, alleen heb ik de verkeerde slippers mee. Om mijn teennagels netjes te houden moet ik de dunne slippertjes van de salon en Thu geeft me knalgele!

De nagelsalon bevindt zich in het winkelcentrum met de Safeway en ik wilde nog wat boodschappen doen. Ook had ik mezelf een soep van Pho Thang Long beloofd als lunch.

Eigenlijk is met die slippers in het openbaar lopen ongeveer gelijk aan met krulspelden de winkel ingaan, maar eerst naar huis rijden vind ik ook weer zonde van de benzine. Dus schuifel ik op mijn gele slippertjes met roze teennagels eerst door de Safeway en dan naar het restaurant. Het siert de mensen, die ik tegenkom, dat ze niet naar mijn voeten staren, want die moeten toch schijnen als zonnetjes.

Na mijn lunch zie ik, dat het begint te regenen. Gauw neem ik Cosmo nog eens uit. Er wordt voor vanmiddag, vanavond en morgen zware regen en onweer voorspeld, overblijfselen van tropische storm Nicole morgen (hoi Nicole ;)). Volgens het verhaal krijgen we tien of meer centimeter en er is dus ook een "flash flood watch" afgeroepen, want met zoveel water in een keer kunnen beken en rivieren heel plotseling flink overstromen.

Laura komt om me een heel nodige massage te geven. Eerst zou ze morgen komen, maar vorige keer had ik de dag na de massage juist heel veel pijn. Dat risico wilde ik niet nemen met een nachtvlucht voor de boeg op vrijdag. Gelukkig kon Laura vandaag ook en helpt haar "marteling", want ik voel het zware weer weer goed aankomen.

Katja heeft vanmiddag een interview bij Jimmy Johns. Zij heeft helemaal genoeg van haar werk bij de dining hall op campus. Gelukkig voor haar wordt ze ter plekke aangenomen. Als ze me vertelt, dat het eten bezorgen is, ben ik minder enthousiast, maar Katja verzekert me, dat het veilig is, ze heeft tenslotte ook pepper spray. Ah, to be young again. Ze zal niet in zeven sloten tegelijk lopen, zullen we maar denken.

Saskia moest na school blijven om een wiskunde proefwerk in te halen. Ze zag er vanochtend erg leuk uit als "cowgirl" met mijn cowboylaarzen, maar ik mocht geen foto nemen, want ze had haast. Als ik haar ophaal heeft ze zich helaas al verkleed, want haar laatste uur was gym. Geen cowgirl foto's dus voor het nageslacht.

Morgen is het "jersey" dag en iedereen moet dan een officieel shirt van een sportteam aan. De meesten zullen football en baseball jerseys dragen, maar die hebben wij niet. Saskia zal dus haar Nederlandse kant laten zien en mijn officiele oranje KNVB shirt dragen. Ik ben benieuwd hoe dat ontvangen zal worden.

Saskia gaat bij Shannon huiswerk maken en blijft daar ook eten, erwtensoep nota bene en ze vindt het nog lekker ook! Door de massage ben ik, zoals gewoonlijk, doodmoe en al mijn spieren protesteren. Ik ben Rick dan ook erg dankbaar, als hij op weg naar huis bij Plaka Grill avondeten voor ons haalt.

Nu zit ik Man vs. Food te kijken met ogen als schotels. Adam bezoekt de California State Fair en eet daar het ene na het andere enorme gefrituurde gerecht! Wat te denken van een enorme hot dog met een aardappel eromheen gerold en gefrituurd, of drie Twinkies op een stok in pannenkoekdeeg gedoopt en dan gefrituurd. Hoe hij dat allemaal opkan is me een raadsel! Ik word regelmatig misselijk van dit programma en toch heeft het een fascinerende aantrekkingskracht.

13 reacties:

Anja zei

Haha die slippertje, heel herkenbaar. Ik kreeg ze in het knalgroen en moest toen de Target nog in.

Bianca zei

Ha ha, ze zijn nog erger dan "met krulspelden..." ;-) ;-)
Knap dat je ermee kunt lopen trouwens.

Wij willen ook wel een staartje van Nicole maar het zit er niet in voorlopig.

HennyB. zei

Stoer hoor om met die slippers op pad te gaan, hahaha....
Ik moet er niet aan denken om een enorme hot dog met een aardappel eromheen gerold en gefrituurd, of drie gefrituurde Twinkies op een stok in pannenkoekdeeg gedoopt te eten, hoe verzinnen ze het!

Larissa zei

Je tenen zien er mooi uit zeg! Ik zou ook eens naar een pedicure moeten gaan, mijn tenen hebben er nog nooit zo mooi uitgezien als die van jou!

Stoer van Saskia dat ze, ondanks de schoolfoto's, toch als cowgirl naar school is vertrokken. Jammer dat je geen foto hebt kunnen maken, ze zag er vast erg leuk uit!

Wij hadden gisteren een prachtige herfstdag maar vandaag regent het helaas weer, echt zo'n typische Nederlandse dag, haha.

Grappig trouwens dat je 'interview' zegt in plaats van 'sollicitatiegesprek', wat wij in het Nederlands zouden zeggen =)

Marjon zei

Saskia zal wel opvallen in haar oranje jersey morgen, leuk.

Ik kan me voorstellen dat je een beetje bezorgd bent om Katja nu ze eten gaat bezorgen, dat zou ik ook zijn. Helaas luisteren onze dochters niet meer naar ons en gaan ze hun eigen gangetje :(

Bibi zei

Haha leuke slippers hoor.
Pho soep, die wil ik al heel lang zelf maken maar ik vergeet het steeds. Maar vandaag is het erwtensoep weer.

Ingrid en Michael zei

Die slippers, hilarisch!!!

Niet fijn dat je zo'n last hebt van de pijnen met deze weersverandering. Hoop dat de massage je zal helpen. Lief dat Rick eten meenam.

Margreet zei

Haha, die slippers, ja ik denk er altijd heel goed aan de juiste slippers aan te doen! En de juiste broek, skinny heel strak van onderen werkt ook niet, want natte pijpen en geen onderbeen massage...
Ziet er wel geinig uit zo.

Jasmino zei

Zo erg zijn die slippertjes niet hoor, ik vind het wel grappig uitzien! Je voeten en gekleurde nagels komen er wel mooi in uit ;-)

Beterschap en een fijne reis gewenst!

Nicole zei

Wat een mooie slippertjes zeg! Die ga je toch zeker wel bewaren of niet? en hoe doe je dat in de winter? Of doe je dan je teennagels niet?

En moet je eens kijken, krijg je mij toch nog eens op bezoek :-D
Ik hoop dat jullie niet te veel last van me ondervinden, want ik zou het naar vinden als je een vervelende indruk van me krijgt. Hahaha... kan me niet herinneren dat er al eens een storm naar me genoemd is. Ik ben meer van 'Ein bisschen Frienden', toch?

Nicole zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ineke zei

Prachtig, die slippertjes, dat je er op kon lopen. Ik kwam er geen stap mee vooruit.
Heel veel plezier in Monaco!

Petra zei

@Anja - dat zal ook mooi gestaan hebben ;).

@Bianca - Ze zijn inderdaad niet bepaald comfortabel.

@Henny - Die worst zag er nog redelijk uit, maar die Twinkies, jakkes.

@Larissa - Zie, dat is dus zo'n woord, dat ik straal vergeten ben. Bedankt voor de verbetering!

@Marjon - Ja, ze was uniek in het oranje, dat is zeker. Inderdaad heb ik geen invloed meer over Katja, wat dat betreft. Het verdient, als het goed is, een stuk meer, want ze krijgt fooien.

@B. - Erwtensoep is dus niets voor mij! Ik houd van dunne soepen, niet die dikke brij.

@Jesse - Ik voelde me ook wel een beetje opvallend, LOL.

@Margreet - Ja, ik heb mijn lesje ook geleerd.

@Jasmino - De kleurencombinatie was inderdaad wel leuk, ha ha.

@Nicole - Helaas was er een na de winkelbeurt stuk. Je blijft wel lang hangen, hoor! We dachten, dat je weg was, maar bent vanavond weer terug ;). Ik kan me ook geen Nicole herinneren, het is vrij ongewoon, dat er een "N" storm is, volgens mij.

@Ineke - Ik had wel iets weg van een waggelende eend erop ;).