Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 26, 2010

Shoppen tot we droppen

Zaterdag

Na Sharons klas gisteren voel ik zo ongeveer iedere spier in mijn lichaam vanochtend. Ik bel Mary Ellen om nog te proberen tenminste een flinke wandeling te maken, maar zij is niet thuis. Ik besluit het uitgebreide winkelen, dat we vandaag op het programma hebben staan, als beweging te zien.

Een deel van de prijs, die Rick heeft gewonnen, was een flinke bonus en hij wil een deel daarvan besteden aan wat nieuwe kleding voor ons tweeen. Het is eeuwen geleden, dat we met zijn tweeen gingen winkelen! Saskia heeft natuurlijk geen zin om mee te gaan, dus zij blijft met Mary Kate en Parker buiten spelen. Het zal vandaag (waarschijnlijk voor het laatst dit jaar) weer dertig graden worden.

We beginnen bij Pentagon City Mall. Daar is nog een vestiging van Ricks favoriete winkel, Bachrach, helaas is die in Tysons Corner gesloten. Hier hoopt hij een modern pak om op de cocktailavond in Monaco te dragen, te vinden.

Het personeel is nogal aangeslagen, want ze hebben net te horen gekregen, dat een van hun medewerkers dood in zijn appartement is aangetroffen. Het lijkt me ook erg moeilijk om dan gewoon te blijven werken en glimlachen naar klanten.

Ze hebben een special, het tweede costuum is gratis! Dat is nogal wat, want zo'n pak kost al gauw $300. Rick slaagt vrijwel meteen. Voor de cocktailavond kiest hij een zwart pak met een heel subtiel streepje, daarbij een wit overhemd en een moderne felblauwe met zwart gestreepte vlinderdas (als ik de Nederlandse termen verkeerd heb, lees ik het wel). Het staat hem super!

Het tweede pak wordt een lichtbruin ook met streepjes, daarin een ecru overhemd met een goud met turquoise gestreepte das. Dat is ook een erg mooie combinatie. Het is al zeker acht jaar geleden, dat Rick een nieuw costuum kocht, dus hij is weer helemaal bij de tijd.

Verder heeft deze mall niet veel te bieden qua heren- en dameskleding, dus we rijden naar de Tysons Galleria mall. Hier zijn de wat duurdere kledingzaken gevestigd (waaronder Saks Fifth Avenue, waar de simpelste jurk $300 kost!).

Het is inmiddels al lunchtijd geweest en de magen rommelen. We besluiten Wildfire eens uit te proberen, Mary Ellen had daar lovende woorden over. We bestellen beiden de gerookte zalm flatbread en die is inderdaad heel erg lekker.

Dan beginnen we bij Neiman Marcus op de derde verdieping en lopen zo langzaam alle kledingzaken in de mall af. Dat lijkt heel wat, maar bij meesten hoef ik maar een blik binnen te werpen en ik zie al, dat er niets voor mij bijzit.

Mijn doel is een nieuwe cocktailjurk en een "gewone" leuke jurk te vinden en wat makkelijke kleding. Bij Macy's vind ik een leuk zwart spijkerrokje van Ralph Lauren met daarop een dunne paarse katoenen trui en een groen zijden truitje.


Met de jurken wil het maar niet lukken tot we Cache inlopen. Daar hebben ze een paar mooie "wikkel" (het zijn geen echte wikkels, maar zien er zo uit) jurken en een daarvan zit me als gegoten. Ik heb altijd moeite met jurken vinden, want designers schijnen te vinden, dat vrouwen met maat 38 geen grotere bh cup, dan B, moeten hebben. Hierdoor zitten de jurken of bovenaan veel te strak of ik moet zo'n grote maat kopen, dat de rest niet meer klopt. Ik ben dus dolblij met deze jurk!

Rick slaagt goed bij Tommy Bahama voor zijn makkelijke kleding. Het beetje Hawaiiaanse daar is echt zijn stijl. Hij vindt er twee shirts en een mooie broek. Gek genoeg vind ik hun dameskleding maar heel matig en veel te duur, alles lijkt wel $88 te kosten.

Omdat ik gehoord heb, dat hun lange broeken ook echt lang zijn, stappen we als laatste Max Mara binnen. Inderdaad hun broeken zijn lang genoeg voor mij, hoera! Ik koop een heel mooie zwarte broek, die straks ook goed met mijn laarzen gedragen kan worden.

Het is inmiddels al na vieren en we zijn uitgewinkeld voor vandaag. We voelen onze voeten goed en hebben dorst. Op de terugweg stopt Rick bij Taco Bell en bestelt hun heerlijke limeade bij de drive thru.

Bij Whole Foods halen we zalmburgers om te grillen. We zijn met zijn tweetjes vanavond en vannacht, want Saskia gaat Laura gezelschap houden, wiens ouders er niet zijn. Kennelijk hebben wij anderen vorige week een idee gegeven.

Wetend, dat dit misschien wel de laatste zwoele avond zal zijn dit jaar, blijven we nog lang buitenzitten.

Zondag

Eigenlijk had ik met Janet afgesproken te gaan fietsen, want volgens het verhaal zou de regen pas 's middags komen. Als ik opsta vind ik het echter al erg donker in onze kamer en een blik door de lamellen bevestigt mijn vermoeden: het plenst! Aangezien we geen van beiden regenkleding hebben, besluiten Janet en ik onze fietstocht dan maar tot oktober uit te stellen.

Na een gezellig Starbucks ontbijtje met Rick, begeef ik me dan maar naar Anytime Fitness. Daar is de stairmaster bezet, dus ik neem een van de crosstrainers. Misschien ook wel goed om eens iets anders te doen, dan trappen lopen. De crosstrainers hebben een plankje als boekenrek, waardoor een gewoon boek eraf valt of de pagina's blijven niet open. Zo ontdek ik weer een voordeel van de Kindle, die blijft gewoon op het plankje staan.

Thuis eten we gauw lunch en vertrekken dan naar Tysons Corner Center. Ik hoop nog steeds een cocktailjurk te vinden en we beginnen bij Lord and Taylor.

Het ziet er meteen al veelbelovender uit, dan gisteren, want ik vind tenminste jurken om te passen. Ik probeer zowel lang als kort, hoewel ik liever een cocktaillengte vind. Een paarse lange jurk staat heel mooi, maar zit niet netjes, dus die gaat niet door.

Na nog een paar missers probeer ik een jurk, waarvan de kleur me al zeer aanstaat, smaragdgroen. En wonder boven wonder, hij zit als gegoten en staat heel erg goed. Hallelujah! Hij is nog afgesprijsd ook, altijd meegenomen. Ik koop er een satijnen zwart vestje bij, voor het geval het koud is. We hadden eerst naar Lord and Taylor moeten gaan gisteren, want daar slaag ik vrijwel altijd.


Rick heeft nog een nieuwe portemonnaie nodig bij Macy's en ik ga dan gelijk maar even kijken, of ze leuke schoenen bij mijn jurk hebben. Ook dat lukt! Ik vind maar liefst drie paar en kies degene met een "peek toe". Er zit een leuk hakje aan, maar niet te hoog voor mij. Voila, we zijn allebei klaar voor het grote feest straks in Monaco!

Blij, dat we allebei zo goed geslaagd zijn, gaan we huiswaarts. Daar treffen we Saskia met een hele groep vrienden aan. Ook zij heeft gewinkeld en een feestelijke ketting en oorbellen voor bij haar Homecoming jurk gekocht.

Volgende week mag Saskia weer bij Aoife logeren en om hen daarvoor te bedanken nemen Rick en ik Niall en Serena vanavond mee uit eten. Saskia helpt Aoife intussen op haar jongere broer en zus te passen.

Gisteren zagen Rick en ik, dat Legal Seafoods een oester special heeft, 6 voor $6. Wetend, dat vooral Niall ook dol op vis is, stelden we dit restaurant voor. Het wordt een heel gezellige maaltijd.

We bestellen allemaal iets anders, ik, behalve 12 oesters, ook de gegrilde scallops met peultjes en bruine rijst, echt heerlijk. Omdat Niall ook Europees is, hebben we altijd interessante gesprekken over verschillen tussen Nederland, Ierland en de VS.

Voor we het weten is het negen uur en tijd om huiswaarts te gaan, want de wekkers zullen morgen weer heel vroeg afgaan. Toevallig was er net een vraag op een forum over het "natafelen" in de VS. Duidelijk kan dat wel degelijk en ook in een ketenrestaurant, wat Legal Seafoods feitelijk is. Het is zaak om per gerecht te bestellen. Eerst het voorgerecht, als dat bijna op is, het hoofdgerecht en pas als dat op is eventueel dessert. Als je voor- en hoofdgerecht tegelijk bestelt, krijg je het vaak vlak op elkaar.

Vorig seizoen vond ik Desperate Housewives wat minder, maar deze eerste aflevering van het nieuwe seizoen heeft me weer helemaal bij de leest! Wij hebben een interessante straat, maar Wysteria Lane slaat alles!

14 reacties:

Bente zei

Fijn dat jullie beiden zo goed geslaagd zijn. Jammer dat je de jurkjes niet even showt terwijl je ze aanhebt. Maar ze zien er goed uit.
Ik heb precies hetzelfde probleem met jurken kopen. Heb cup D bij maat 36/38. Wat een ellende...En dan haat ik shoppen ook nog eens. Onnodig te zeggen dat ik zeer weinig jurken heb. :-)

Bianca zei

Mooie set met die groene jurk ! ik hou helemaal niet van winkelen want het lijkt meestal wel of je juist dan niet snel iets kunt vinden.

Dat is inderdaad grappig hier dat als je voor- en hoofdgerecht besteld het zo goed als tegelijk op tafel komt.

Sally zei

Leuke kleding, mooi dat jullie geslaagd zijn. Ook leuk om zo een keer samen te winkelen. Niet heel veel mannen vinden dat leuk.

Kristel Holsbeek zei

Wat leuk om zo samen te gaan winkelen, wel gezellig denk ik een man hebben die dat graag doet.
En dan nog mooi slagen...

Anoniem zei

Wat een geslaagde shop expeditie, leuke dingen heb je gekocht.

Groet, Bea

Ilse zei

Tof om je man zo ver te krijgen om te gaan winkelen en dat jullie er in geslaagd zijn alles te vinden. Ons weertje loopt echt wel heel gelijk, ook hier is het warme weer, zelfs in de zon, voorbij en de regen aangekomen.

Annemiek zei

Mooie jurken. Winkelen moet bij mij altijd snel gebeurd zijn.
Iedereen heeft denk ik wel een probleemgebied aan zijn lichaam. Bij mij zijn het grote voeten.

Natasja Valentijn zei

Jij gaat helemaal de blits maken met je nieuwe jurk daar in Monaco! Goede keuze hoor en wat een prachtige kleur!

Nicole zei

Mooie jurken heb je gekocht! Ik vind die met het dessin erop minstens net zo mooi als die smaragdgroene. Ik ben benieuwd naar een foto van jullie als handsome couple. Maar die zal in Monaco vast wel gemaakt worden, toch?

Margreet zei

Mooie kleding heb je gekocht. Ik houd ook niet van winkelen en heb ook hetzelfde jurkprobleem als jij. Gelukkig hoef ik zelden een jurk aan.

Ineke zei

Wat een prachtige kleren heb je gekocht! Leuk dat jullie allebei goed geslaagd zijn.

Marjon zei

Zo, ik ook weer helemaal bijgelezen.
Wat en prachtige jurken heb je gekocht Petra. Ik vind de kleuren ook heel erg mooi!

Petra zei

@Bente - Ik beloof foto's uit Monaco te plaatsen, ok? Ik heb ook niet veel jurken, zou er wel meer willen hebben, vooral voor de winter, leuk met laarzen eronder.

@Bianca - Meestal vind ik winkelen een noodzakelijk kwaad, maar zo met Rick dit weekend vond ik het weleens gezellig (hoewel frustrerend). Wij omzeilen dat meteen serveren dus door het bestellen uit te spreiden. Het werkt echt (natuurlijk, want ze kunnen niet iets serveren, als ze nog niet weten, wat je wilt hebben ;)).

@Sally - Rick meestal ook niet, maar hij is zo opgewonden over deze reis en had er dit keer gewoon zin in.

@Kristel - Nou, "graag doet" is ook weer teveel gezegd ;).

@Bea - Dank je!

@Ilse - Hopelijk duurt de regen bij jullie ook niet lang, hier moet het na morgen weer beter worden.

@Annemiek - Bij mij gewoonlijk ook. En inderdaad iedereen heeft lichamelijke aspekten, waar ze minder blij mee zijn.

@Natasja - Dank je!

@Nicole - Dat hoop ik zeker! De kleuren hier deze herfst zijn duidelijk paars en smaragdgroen, in Nederland ook (toevallig staan beiden me goed, wat lang niet altijd het geval is)

@Margreet - Toch zou ik vaker jurken willen dragen. Het staat goed en is heel makkelijk aan te trekken.

@Ineke - Dank je!

@Marjon - Dank je, zijn dat ook de Nederlandse herfstkleuren? Hier zie je heel veel paars en groen, beiden favorieten van mij.

Jodhpuri suits zei

Jodhpuri suit is really a blend involving Indian along with western taste. Jodhpuri suits, when worn, imparts a regal look. Its custom fit makes it suitable for Royalty and wearing it will make Jodhpuri suit. It gives the bridegroom a new royal overall look. Best royal wedding dress for Mens from Jodhpur, Rajasthan - the land of kings and all things royal.