Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 13, 2011

Een rustige woensdag

Alweer een grijze dag daagt! Ik kan me zo'n grijze en koele lente niet herinneren. Zin om op te staan heb ik niet, dus ik draai me nog een aantal keren om. Dan eet ik rustig ontbijt met een paar lekker sterke koppen Starbucks koffie.

Om kwart voor tien heb ik met Sharon afgesproken. Zij is snipverkouden, maar dat weerhoudt haar er niet van een intensief uur voor mij in petto te hebben. Na afloop was ik mijn handen wel goed, want ik wil haar verkoudheid niet tijdens onze vakantie hebben!

Op de stairmaster doe ik nog een half uur. De komende twee dagen zal ik geen tijd hebben om te sporten, maar hopelijk wel heel wat wandelen, wat ook helpt met mijn spieren. Morgenavond zal mijn tot nu toe meest enerverende rondleiding voorbij zijn. Het moeilijkst vind ik tijd inschatten, want iedereen heeft een ander tempo.

Na met Cosmo door de sombere buurt te hebben gewandeld (al geven alle bloeiende bomen de nodige kleur) neem ik hem mee in de auto. Mijn eerste stop is het benzinestation, want er zitten nog maar tien mijlen in mijn tank. De benzineprijzen naderen de $4 per gallon met rasse schreden, maar ik krijg 30 cent korting per gallon via mijn Giant kaart. Altijd meegenomen!

Bij AAA haal ik kaarten voor de staten, waar we dit weekend doorheen gaan rijden en voor Orlando. AAA adverteert ook met kortingen op de toegang van de pretparken in Orlando. Ik koop alvast onze kaartjes voor Islands of Adventure, maar wacht nog even met Disney.

Mijn laatste stop vanmiddag is Whole Foods. Ik heb enorme zin in pasta voor vanavond. Whole Foods heeft bijzondere verse ravioli en ik kies champignons en spinazie met ricotta kaas. Daarbij een lekker pittige saus en haricots verts en we kunnen smullen.

Eindelijk heb ik weer eens een massage kunnen boeken met Laura. Er is van alles mis met mijn lichaam, waar een massage bij kan helpen, maar de tijd vliegt zo snel! Laura doet goed haar best, wat een uur afzien betekent. Hopelijk helpt het wel.

Na zo'n massage ben ik altijd helemaal op. Ook Rick heeft een heel drukke week en komt moe terug. De ravioli is zo klaar en gaat er heel goed in. Soms is Italiaans eten gewoon het perfecte "comfort food".

Katja is online en zij voelt zich erg ziek. Het klinkt als griep. Voor de tweede keer in zoveel weken zou ik willen, dat ik voor haar kon zorgen. Lekker wat soep maken en haar gezelschap houden. Soms verlang ik toch wel naar hun kindertijd terug.

12 reacties:

naomi zei

Hallo

Ja als ik altijd jouw verslagen las van het voorjaar was warm en zonnig. Maarja met deze temperaturen loop je makkelijk veel en is het niet te warm. Verder was het droog, alleen hoor ik van de familie dat de hele week de zon al in NL schijnt wel balen. Maarja de zomer moet nog komen en geniet hier van de stad en alles.

Ik wens je succes morgen en snap wat je bedoeld met de tijd, wij zijn heel lang bij WWII geweest maar Roberto fotografeerd ook ongeveer alles qua teksten enzo, maar als het je niet zo boeit loop je zo door. Wij waren bv. binnen het uur uit Air and Space hebben daar geen films gekeken.

En ik denk dat je morgen avond zegt heb met voor niets zo druk gemnaakt.

Groetjes

Anja zei

Succes met je rondleidingen. Hopelijk heeft Sharon je niet aangestoken met haar verkoudheid!

Bianca zei

Dat lijkt me ook best vreemd een rondleiding met maar 1 persoon. Die watervallen zijn prachtig, al dat water.

Hmmm zou willen dat we hier ook een Whole Foods hadden met kant en klaar maaltijden. Ze klinken erg goed in ieder geval.

Sally zei

Arme Katja, niets zo heerlijk als vertroeteld worden door je moeder als je je ziek voelt. Zelfs als volwassen vrouw snak ik op zulke momenten nog naar mijn moeder;-}
Hopleijk heeft de massage een beetje geholpen. Succes morgen met de rondleiding.

Brigitte en Mark zei

Je normale verslagen zijn altijd al leuk om te lezen, maar je vakantie verslagen -nog- leuker! Ook leuk dat het deze keer Orlando is, ben benieuwd!

Bibi zei

Heerlijk, naar Orlando, wat een fijn vooruitzicht!

Anja L. zei

Veel succes met je rondleiding vandaag!
Als wij in de buurt komen zal ik je zeker proberen te boeken voor een rondleiding.
Hier gaat het weer ook van warm naar koud en grijs. Vandaag valt het weer erg tegen.
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

Fijn dat de rondleidingen goed gaan.
Wat vervelend voor Katja dat ze (weer) ziek is.
Ja, die kindertijd...... Ik zal dat ook zeker gaan missen. Vind het heerlijk dat kleine grut. (Gaat veel te snel)
Marjon

Sandrah zei

Lekker zo'n rustig dagje tussendoor.

Balen van het weer, maar je hebt wel een heerlijk vooruitzicht. Nog een paar dagen en dan kun je lekker genieten van de zon.

Veel succes weer met je volgende rondleiding. Wat ik me afvroeg. Laten de mensen ook nog weten wat ze van jouw rondleiding vonden?

Sandra

Ineke zei

Je hebt in ieder geval mooi weer vandaag tijdens je rondleiding! Heerlijk dat jullie naar Orlando gaan, alvast heel veel plezier.

HennyB. zei

Inderdaad, wat een wisselvallige lente is het bij jullie. 't Is hier ook wel een stuk frisser hoor, maar we krijgen wel weer een warm weekend, geloof ik!!!
Heerlijk vooruitzicht, naar Orlando, het is in Orlanda minimaal 25oC is met veel zon, lekker toch!
Wat vervelend dat Katja zo verkouden is, hopelijk is ze snel weer de oude!

Petra zei

@Naomi - Je had helemaal gelijk, inderdaad voor niets zo druk gemaakt.

@Anja - So far so good.

@Bianca - Ja, een beetje ongemakkelijk was het wel, maar hopelijk vond hij het interessant.

@Sally - Inderdaad, het zorgende komt dan wel naar voren. Gelukkig gaat het alweer beter.

@Brigitte - Ik ga mijn best doen :)

@B. - Ik kan niet wachten

@Anja - Tja, het is nog geen zomer, dat merken we allemaal

@Marjon - Geniet er nog maar lekker van, de tijd gaat zo snel!

@Sandra - Dat ga ik wel vragen, als ze eenmaal weer thuis zijn, ja.

@Ineke - Het was een heerlijke dag!

@Henny - Ik kan niet wachten tot die Floridiaanse temperaturen!