Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 18, 2011

Islands of Adventure (Harry Potter)

Om half zeven gaat de wekker al. Ik heb werkelijk heerlijk geslapen in mijn piratenschipbed. Gewoonlijk word ik halverwege de nacht wakker en heb dan moeite weer in slaap te komen, maar zo niet vannacht. Ook de andere twee hebben voor Pampus gelegen.

Rick staat als eerste op en neemt een douche. Langzaam komen Saskia en ik ook in het land der levenden. Gisteravond hebben wij een ontbijtreep en V8 gekocht voor ons ontbijt, maar Rick gaat het zijne in het food court van het resort halen.

Dit is namelijk geen gewoon hotel, maar een uitgestrekt resort met allerlei verschillende gebouwen. In het midden ligt het hoofdgebouw met allerlei eettentjes. Onze kamer ligt helemaal aan het uiteinde van het complex, dus Rick moet de auto nemen. Allerminst onder de indruk komt hij terug. Hij vond niets echt lekker, dus heeft maar een banaan en een croissant meegenomen.

Vandaag staat Islands of Adventure op het programma. Daar zullen we Laura en haar ouders ontmoeten. Het park gaat om acht uur open en we verwachten grote drukte, dus willen er voor de opening zijn.

Om kwart voor acht komen wij aan en nemen voor $5 extra preferred parking. Uit ervaring weten we, dat het een flink eind lopen is van de parkeergarages naar Citywalk en dan nog verder naar de parken. Na een lange dag op de been is het dan heel fijn om de auto relatief dichtbij te hebben.

Saskia sms-t met Laura en zij komen net in Orlando aan (ze logeren in Cocoa Beach, een uur hiervandaan). Dat geeft ons tijd om koffie te kopen bij een van de standjes op Citywalk. Hard nodig voor mij om wakker te worden!

We wachten op de andere drie, die al gauw aan komen lopen. We hebben allemaal onze kaartjes al bij AAA gehaald vorige week. Na een heel snelle tassencontrole moeten we onze wijsvinger laten scannen en kunnen dan het park in.

Wetend, dat het Harry Potter gedeelte enorm populair is, raad ik aan daar meteen naartoe te gaan. De Hulk achtbaan heeft echter volgens het bordje maar vijf minuten wachttijd en Rick en de meisjes willen daar dus eerst in. Jim and Lois gaan vast naar Harry Potter om daar voor ons in de rij te staan.

De Hulk is een van mijn favoriete achtbanen in de VS, dus ik vind het geen straf die om half negen 's ochtends als eerste te doen. Hij is spannend en duurt lekker lang.

Na afloop lopen we richting Harry Potter, maar al gauw blijkt, dat we de lange weg hebben genomen. We lopen en lopen en eindelijk komen we bij een brug, die ons naar de ingang leidt. Eenmaal daar aangekomen wordt ons verteld, dat deze ingang gesloten is en we terug de brug over moeten.

Daar blijkt, dat er teveel mensen in het Harry Potter gedeelte van het park zijn en we daarom of moeten wachten (minstens drie kwartier) of naar een ander gedeelte van het park gaan om een gereserveerde tijd, om naar binnen te mogen, te krijgen.

We proberen nog te vertellen, dat een deel van ons gezelschap al binnen is, maar dat mag niet baten. Laura belt haar moeder dus om weer naar buiten te komen en gezamelijk gaan we een kaartje met gereserveerde tijd halen.

Het gaat er allemaal heel chaotisch aan toe. We verzuchten herhaalde keren, dat ze een voorbeeld aan Disney kunnen nemen, waar alles altijd tot in de puntjes georganiseerd is. Ten eerste is het niet duidelijk, waar die kaartjes te krijgen zijn. Daarna is de rij chaotisch en niemand om uit te leggen, hoe het in zijn werk gaat. Uiteindelijk, na zo'n drie kwartier (die we ook in de standby rij hadden kunnen doorbrengen) krijgen we kaartjes om tussen 10:10 en 11:10 naar binnen te gaan.

Inmiddels is het kwart voor tien en de meisjes hopen nog "even" in Jurassic Park te gaan. Daarvoor bedraagt de wachttijd inmiddels echter een uur en we willen onze toegang voor Harry Potter niet missen. Daarvoor zijn we hier vandaag tenslotte eigenlijk.

Om de tijd te doden luisteren we naar de grappige fontein dichtbij de ingang. Die fontein "praat" (via iemand met een videocamera en microfoon ergens anders) met de omstanders. De meisjes gaan er na wat schroom ook bij staan en het wordt een hilarische uitwisseling van grapjes. Laura heeft een leuk gevoel voor humor, Lois en ik liggen dubbel!

Eindelijk is het tijd om Hogsmeade binnen te gaan. Het is werkelijk geweldig gedaan, alsof je zo in een Harry Potter boek terechtkomt! De namen zullen in het Nederlands wel anders zijn, maar die ken ik dus niet. Ik hoop, dat jullie een beetje wijs kunnen worden uit de Engelse namen.

De Hogwarts Express (trein) staat aan de ingang. Daarna een winkelstraat met allerlei interessante magische winkels. Het is duidelijk winter, want er ligt sneeuw op de daken. En het is druk!!!

Tot onze verbazing bedraagt de wachttijd voor de Dragon Challenge achtbanen (twee achtbanen, die een wedstrijd met elkaar houden) maar 25 minuten. Daar gaan we dus eerst heen. Lois en Jim wachten beneden op ons.

Ook dit is een heerlijke achtbaan, lekker snel, maar niet dat je hoofd heen en weer wordt geslagen. De meisjes nemen de rode kant, Rick en ik de blauwe, maar uiteindelijk is er geen "wedstrijd". Volgens ons is er iets mis met de achtbanen, waardoor ze niet tegelijk vertrekken.

De grote attractie hier is het Hogwarts kasteel, waar de school van Harry Potter is gevestigd (Zwijn-- iets of zo in het Nederlands?). Daarvoor staat een wachttijd van 90 minuten. We besluiten het wel te doen, want dit is waarvoor iedereen hier is. Terwijl we in de rij wordt het zelfs een twee uur wachttijd! Gelukkig staan wij er al een tijdje.

Eenmaal binnen het kasteel verbazen we ons over de slierten rijen met wachtende mensen! Met zijn allen staan we op een vrij klein stukje grond. Ik ben al in veel pretparken geweest, maar deze attractie slaat alles. Eindelijk lopen we het kasteel binnen en daar is tenminste wat te zien.

De schilderijen praten, net als in de boeken, met elkaar. In een volgende kamer vertelt professor Dumbledore ons van alles en tenslotte zien we Harry, Ron en Hermione ook in een avontuur. Eindelijk, na inderdaad precies 90 minuten, mogen we in onze karretjes stappen.

In een woord: fantastisch! Dat is hoe ik deze attractie wil bestempelen. We vliegen in en rond Hogwarts, worden aangevallen door een draak, spinnen, Dementors (geen idee, hoe die in het Nederlands heten) en een slang, onderwijl Quidditch spelend. Het was het lange wachten helemaal waard, daar zijn we het allemaal over eens.

In de winkel wil Laura graag een sjaal kopen. De rijen zijn overal flink, dus Rick, Saskia en ik gaan alvast bij het restaurant wachten. Wonder boven wonder gaat het daar heel gesmeerd. We zijn net weer allemaal bij elkaar, als we naar binnen mogen.

Daar bestellen we boterbier en voor Saskia en mij erwtensoep met salade. Rick en de anderen nemen de Shepherd's Pie, die kennelijk erg lekker is. Het boterbier smaakt grappig. De kraag lijkt wel van dunne marshmallow en het drankje is erg zoet (te zoet voor mij).

Eigenlijk hadden de meisjes ook nog wel de winkel met toverstokken in gewild, maar ook daar staat een flinke rij voor. Hetzelfde geldt voor de andere winkels. We besluiten, dat we klaar zijn met het Harry Potter gedeelte. Het is zo ontzettend druk, dat verder blijven geen zin heeft en we hebben het belangrijkste gezien.

De meisjes gaan er alleen op uit en Lois, Jim, Rick en ik bedenken, wat ons volgende doel gaat zijn. De keuze valt op Jurassic Park, waar je met een grote plons ook nat kunt worden. Het is flink warm, dus een beetje nat worden is wel lekker.

Terwijl we erheen lopen, sms-t Laura haar moeder, dat de attractie niet werkt en dicht gaat. Dat is jammer! De meisjes gaan naar Seuss Landing en wij lopen het Dinosaur Discovery Center binnen. Hier zijn we nog nooit geweest, dus het proberen waard met maar vijf minuten wachttijd (het gros van de attracties heeft inmiddels een wachttijd van meer dan 90 minuten).

Eenmaal binnen krijgen we een grappig praatje en mogen dan een hok met een "levende" dinosaurier binnen. De onze heet Sarah en is een triceratops. Volgens mij heten alle triceratops dinosaurien in de VS Sarah, om de een of andere reden.

Sarah ziet er echt uit en haar "verzorger" spreekt over haar, alsof ze zijn patient is. Ik weet zeker, dat heel wat kinderen na deze ervaring overtuigd zijn van het bestaan van dinosauriers!

De meisjes hebben intussen Cat in the Hat gedaan en willen ons weer zien (wat een goed gevoel is dat, ha ha!). Het is een warme dag in Florida en we halen eerst nog wat te drinken. Water kost hier een fortuin ($2,75 per flesje), maar het is niet anders.

De meisjes hebben het warm en zijn een beetje gedesillusioneerd. Alle attracties, waar zij in geinteresseerd zijn, hebben gigantische rijen. Wij zeggen ze er een te kiezen en dan maar te gaan wachten. Er zit niets anders op.

De keuze valt op Spiderman. Die vinden we allemaal leuk, dus we lopen erheen. Bij deze attractie is ook de mogelijkheid om de single riders rij te nemen (mensen, die alleen zijn). Die is beduidend korter en na enig overleg gaan Saskia en Laura daar ook voor. Al na een half uur kunnen we zo allemaal het grappige 3D ritje maken.

Lois en ik willen graag het Cat In The Hat ritje ook maken. Het hele Dr. Seuss gedeelte is zo schattig en deze attractie ook. Er staat, dat we 50 minuten zullen moeten wachten, maar in werkelijkheid is dat gelukkig maar een half uur. De mannen ondergaan dit zoetige gedoe, maar wij vrouwen genieten.

Als laatste vandaag willen we de Sindbad Stunt Show doen. We gaan vol verwachting zitten, want we hebben deze nog geen van allen gezien. We hebben goede zitplaatsen en zijn klaar voor de show. En dan...wordt er omgeroepen, dat de show door technische mankementen (blijkt een acuut zieke acteur te zijn) is afgelast.

Wel krijgen we nog even een vuurwerkshow te zien. Die duurt nog geen twee minuten en dan mogen we weer weg. De niet zieke acteurs komen nog wel naar buiten voor foto's en ondergaan een boe concert, wat ik ook weer zielig vind, want zij kunnen er ook niets aan doen.

Wat een anticlimax, maar wel een beetje passend voor de dag, die echt niet zo ging, als vooral Saskia en Laura zich hadden voorgesteld. Gelukkig hebben we de belangrijkste attracties wel kunnen doen. Onze voeten protesteren hard tegen het vele staan en lopen, dat ze vandaag hebben moeten doen!

We hebben er genoeg van, zelfs Rick, die gisteravond nog riep, dat hij absoluut ook nog naar Universal Studios wilde gaan om de Simpsons te doen. We slenteren naar de uitgang, want onze voeten doen pijn en het is warm.

Vanochtend zag ik al op Facebook, dat Mallory, Christine's dochter en Saskia's vriendin, ook in Islands of Adventures was vandaag. Laten we nu tussen de vele duizenden op het laatste moment voor de uitgang Mallory tegenkomen! Zij is ook superverrast en we krijgen een flinke knuffel. Mallory is hier met haar koor voor een competitie. We waren vandaag wel op de uitkijk voor haar, maar zij had haar telefoon niet mee, het is dus een klein wonder, dat we elkaar toch zagen!

Voor Margaritaville nemen we afscheid van Lois, Jim, Laura en Saskia. Saskia gaat vanavond met hen mee en we halen haar morgenmiddag weer op. Ze logeren in Cocoa Beach, vlak aan zee, dus Saskia heeft morgen een lekker stranddagje.

Rick en ik hebben de avond dus voor onszelf. We zetten onze naam op de lijst bij Margaritaville, waar een wachttijd van 35 tot 45 minuten is. In de tussentijd lopen we naar Hard Rock Cafe en drinken daar een biertje. De bartender is ontzettend aardig en maakt ook ongevraagd een paar foto's van Rick en mij met de draaiende auto erop.

Als we teruglopen naar Margaritaville bel ik Christine om haar te vertellen, dat we Mallory hebben gezien. Intussen ziet Rick ook een bekende. De halve (noord) oostkust is hier, vooral heel veel New Yorkers, maar we zien ook regelmatig Virginia kentekens.

Bij het restaurant blijkt, dat onze naam al geroepen was, maar dat is geen probleem. We kunnen gewoon naar binnen en krijgen meteen een tafel. Er hangt een super sfeer in dit restaurant, een van de redenen, dat ik Margaritaville zo leuk vind, al ben ik geen super Jimmy Buffett fan.

Het eten is ook prima (tweede reden en vast, waarom deze keten het zo goed doet). We bestellen conch fritters als voorafje, genoeg voor zes mensen, maar ze smaken voortreffelijk. Mijn hoofdgerecht is de crab en garnalen salade, lekker licht en koel met dit warme weer.

Ook na het eten is Ricks energie niet dusdanig, dat hij nog naar de Simpsoms wil (gelukkig, want ik wilde er niets over zeggen en had mezelf gedwongen mee te gaan). We rijden terug naar het hotel en kijken daar even rond bij het food court (niet veel soeps) en het zwembad (wel veel soeps, maar hopelijk vinden we daar een minuut tijd voor).

Net als de zon ondergaat komen we bij de kamer aan. Ik neem nog een foto en dan gaan de schoenen uit en de benen omhoog. Rick en ik bedenken nog even wat we morgen gaan doen. Animal Kingdom is een mogelijkheid, Hollywood Studios ook. We zien wel.

Foto's van vandaag staan hier.

16 reacties:

Anja zei

Wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Knap hoor, ik durf niet overal in. Veel plezier nog!!

Anoniem zei

Dat jullie een bekende tegen komen in die drukte!
It's a small world after all...... :)
Veel plezier nog!
Marjon

Suus zei

Geweldig... dat is de reden dat ik ook graag nog naar Florida wil, Harry Potter World.... :D

Gelukkig kan ik je prima volgen, aangezien ik de boeken in het Engels ook heb gelezen ;)

WAUW... Geniet er nog maar van hoor!!!!!

Suus

Petr@ zei

Wat ontzettend leuk, dat Harry Potter gedeelte. Ik ga straks je foto's laten zien aan mijn kinderen, die helemaal weg zijn van Harry Potter. De jongste spaart alles van Lego hiervan en de oudste is verslingerd aan de boeken.
Het kasteel heet in het Nederlands Zweinstein en de trein de Zweinstein Express. Alle namen van personages zijn ook anders in het Nederlands.

Lekker voor Saskia om een stranddagje tussendoor te hebben. En jullie lekker een dagje voor jezelf. Have fun!

HennyB. zei

Leuke foto's van het (drukke) Harry Pottergedeelte. Ik had niet gedacht dat het nu nog zo druk zou zijn. Leuk voor Saskia dat ze een stranddagje heeft, 'k ben benieuwd wat jullie gaan doen!
Veel plezier...

Theo zei

Petr@ was net iets eerder, maar hierbij nog even een verdere vertaling:

Hogsmeade = Zweinsveld
Hogwarts = Zweinstein
Dumbledore = Perkamentus
Hermione = Hermelien (help, wie verzint dat?)
Quidditch = Zwerkbal

Soms vind ik het wel jammer dat de vertaler ook alle namen heeft 'vernederlandst'. Het zal wel te maken hebben met het feit dat de boeken toch oorspronkelijk voor kinderen bedoeld waren :-)

Theo

Sophie zei

Jammer dat de dag niet helemaal zo verlopen was zoals Saskia gehoopt had. Dat is het lastige van pretparken, het kan zo ontzettend druk zijn. En dan zeker in de warmte, is dat even aanpoten. Maar de Harry Potter attracties klinken heel erg leuk, dus ik wil er toch zeker een keer heen.

Leuk dat jullie in Margaritaville hebben gegeten, daar zijn Larissa en ik ook gek op geraakt in NC.

Veel plezier vandaag!

groetjes, Sophie

Ingrid en Michael zei

Wat een lang verhaal na een zo drukke dag! Leuk hoor dank je wel! Margaritville moeten wij ook ooit een keer doen, lijkt me leuk.

marianne zei

Jammer dat het overal zo druk is, maar dat Harry Potterdeel lijkt me echt super, zou ik graag ook een keer zien!

Wilma zei

Wat een drukte in dat Harry Potter gedeelte.
Maar wel ontzettend mooi, als ik je foto's zo zie.
Ik heb hier 2 jongens die zitten te smullen van je verslag.Zij hebben ook de boeken gelezen, alle films gezien,en een hele verzameling Harry Potter lego op zolder.
Inmiddels 18 en 20, zouden ze er een fortuin voor over hebben om bij jullie aan te schuiven.
Heel vermoeiend die parken, maar het blijft leuk.
Heel veel plezier nog.

Groetjes Wilma

Bibi zei

Wat vreselijk al die lange wachttijden, maar die Harry Potter attractie lijkt me geweldig om mee te maken.

naomi zei

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_vertalingen_van_Engelse_namen_in_Harry_Potter

Hallo

Op deze link boven staan alle mogelijke namen van Harry Potter figuren/films in het Engels en Nederlands. Wat balen van die drukte en het lange wachten. Jammer dat je de toverstokwinkel niet in kon.

En ook jammer dat je door de drukte zo weinig kon doen. Wel een leuke dag gehad. En vindt het knap dat je ondanks de drukte zulke goede foto's hebt kunnen maken. Echt mooi goede sfeer.

Ja en eten bij Margaritaville is echt lekker hebben wij regelmatig gedaan op Jamaica.

Groetjes

naomi zei

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_vertalingen_van_Engelse_namen_in_Harry_Potter

Sorry de link was niet gelukt.

Petra zei

@Anja - Ik zit moed te verzamelen voor de Tower of Terror, verder durf ik wel in heel veel dingen.

@Marjon - Ja, toevallig, he?

@Suus - Het is echt heel goed gedaan! Jammer, dat het zo druk was, ik hoop er nog eens terug te gaan op een rustigere tijd.

@Petra - Leuk, dat je de foto's aan je zoontjes liet zien!

@Henny - Juist nu is het heel druk, een groot deel van de oostkust, waaronder New York heeft Paasvakantie.

@Theo - Bedankt voor de vertalingen!

@Sophie - Saskia en Laura waren wel erg teleurgesteld, begrijpelijk, want ze hadden meer ritjes gehoopt te maken.

@Ingrid - Margaritaville is echt een aanrader.

@Marianne - Ja, dat HP gedeelte is zeker niet voor niets zo populair.

@Wilma - Harry Potter blijft leuk, ook voor tieners en twens.

@B. - Dat is hij zeker, hij is niet voor niets zo populair.

@Naomi - Bedankt voor de link!

Nicole zei

Ik heb weer even een paar dagen achter elkaar gelezen. Wat een reis hebben jullie achter de boeg. Doodeng! Gelukkig is alles goed gegaan.

En ik ben heel stiekem toch wel een btje jaloers! Wat zou ik toch graag eens al die pretparken bezoeken! Je omschrijving en de foto's van Harry Potter zijn echt geweldig! Wat een oog voor details hebben die makers toch.

Jammer dat de dag niet zo verlopen is als Laura en Saskia gehoopt hadden. Die drukte is idd altijd erg jammer.
En wat ziet Saskia er goed uit! Geef haar maar een groot compliment namens mij!

Annemiek zei

Het lijkt me wel leuk om te zien, maar die lange rijen zouden me flink afschrikken.