Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 12, 2012

De Nederlandse potluck avondjes zijn weer begonnen

Als er perfect weer zou bestaan, zou het het weer wat we deze week hebben zijn!  Er is geen wolkje aan de lucht, geen luchtvochtigheid en heerlijke temperaturen tussen de 25 en 28 graden.  Natuurlijk is er wel een minpuntje, zoals altijd, en dat is dat het bij het opstaan te koel is om buiten te ontbijten.

Geen probleem, ik neem een lekker warme kop koffie en mijn Griekse yoghurt en vertrek dan naar de sportschool.  Soms voelt het echt als een part time baan, dus het liedje van Sneeuwwitje: "Heigh ho, heigh ho, it's off to work I go" speelt in mijn hoofd, alleen "work" even vervangen met "the gym".  Grappig genoeg krijg ik er daardoor meer zin in.

Voor de verandering kijk ik naar het nieuws, want zowel president Obama, als Romney houden een toespraak over de vermoorde Amerikaanse ambassadeur in Libye.  Ik schrijf niet vaak politieke dingen, maar Romney maakt me bang met zijn drie vaste buitenlandse politiek overtuigingen, waaronder het zonder pardon gebruiken van de "American Might", ook wel bekend als het leger, zucht!

Na een half uur kan ik het niet meer aanzien en horen, dus de rest van mijn cardiotijd lees ik of speel Wordfeud.  Als ik klaar ben en weer naar buiten stap is het aanzienlijk warmer.  Heerlijk weer om een stuk te gaan wandelen.

Claudia (met een lekkere red velvet cupcake voor mijn verjaardag!) komt met haar hond Ranger hierheen en we lopen een eind door onze buurt.  Meestal neem ik Cosmo mee naar haar huis, dus dit is weer eens wat anders.   Al kletsend lopen we zo vijf kilometer met twee heel blije honden.  Dan moet Claudia terug om haar dochter van school te halen.

Vanavond hebben we weer het eerste Nederlandse potluck dinertje van dit schooljaar.  Het worden koude gerechten en het is mijn beurt om een voorafje mee te nemen.  Daarvoor rijd ik naar Whole Foods zonder enig idee wat het zal worden. 

De garnalen en gerookte zalm zien er lekker uit, maar ik heb eigenlijk meer zin in kaas.  De kaasafdeling hier is zo gevarieerd dat het even duurt voor ik een keuze heb gemaakt.  Ze hebben ook een heel aantal Nederlandse kazen en ik kies een stukje Robusto. 

Verder mijn favoriete brie en een van de heerlijke vruchtenspreads voor op de kaas.  Dit keer neem ik de zure kers smaak, ik ben benieuwd.  Ik zie dat deze spread in Croatie is gemaakt.  Op een crostini met brie zal het vast erg lekker zijn.

Het is alweer halverwege de middag en ik besluit een paar uurtjes buiten op het deck te rusten.  Vanavond wil ik een stapeltje Nederlandse tijdschriften meenemen, maar ik heb er een paar nog niet uit.  Nu dus wel, ik ben weer helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen van allerlei BN-ers.

Tegen zessen brengt Saskia mij naar Karins huis.  Met haar rijd ik mee naar Monique.  Het wordt weer een heel gezellig avondje met heel lekker eten.  Na het voorafje gaan we aan tafel.  Monique heeft een gerecht met garnalen, asperge en orzo gemaakt, heerlijk!  Daarbij een spinazie salade met aardbeien en nootjes en een tweede pasta salade en zelfgebakken brood, allemaal super lekker.  Een restaurant kan er echt niet bij tippen!

Monique heeft ook voor het dessert gezorgd.  Het is een soort vruchten tira misu, ook weer erg lekker en licht.  Ook het gesprek verloopt weer heel leuk.  Ik vind het stiekem leuker met zijn vijven, dan met zijn zevenen, al vind ik de twee ontbrekende dames ook hartstikke aardig en heeft dat gevoel niets met hen te maken.  Met vijf heb je sneller dat iedereen in het gesprek wordt betrokken en dat vind ik fijner, want ik voel me al gauw erbuiten staan.  Zal vast aan mij liggen, maar vanavond heb ik dus echt genoten!

Rick komt me om half tien ophalen en we kijken nog even naar de finale van America's Got Talent.  Er is heel veel supertalent, dus geen idee, wie gaat winnen.  De hondentrainers zijn super, maar de man, die met zand tekent, ook en meer.  Dit seizoen heb ik echt genoten van de talenten!

6 reacties:

Petr@ zei

Ik volg de Amerikaanse politiek (lees: aanloop naar de verkiezingen) niet op de voet, maar krijg er wel het e.e.a. van mee. Ik vind die Romney ook helemaal niets met z'n rare ideeën en hoop dat ook echt dat Obama nog een keer de kans krijgt.

Klinkt weer super lekker, die zomerse gerechten. En inderdaad; hoe groter het clubje, hoe meer aparte groepjes je krijgt. Bij vijf houd je het gesprek nog centraal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.

Anoniem zei

Leuk dat je van Rick als verjaardagscadeau een reisje naar SF hebt gekregen! En stoer dat je dat alleen gaat doen.
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen.
Meestal ben je natuurlijk met je hele gezin op stap.
Ik zelf zou me in mijn eentje in een mooie stad prima kunnen vermaken, maar ik zou wel een beetje tegen de avond opzien, met name tegen het in mijn eentje uit eten gaan.

Groetjes,

Anika

Petra zei

@Petra - Ik hoop ook dat Obama wordt herkozen.

@Anika - 's Avonds ga ik denk aan de bar in een restaurant zitten. Dan heb je altijd wel aanspraak en je kunt meestal van het hele menu bestellen.

Anja zei

Wat heb je een leuk verjaardagscadeau van Rick gekregen!!. SF is echt een leuke stad, wij hebben er genoten.

Becs zei

Leuk lijken me die Nederlandse avondjes!

Petra zei

@Anja - Ja, ik zie er erg naar uit

@Becs - Het is inderdaad erg leuk dat clubje