Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 04, 2012

Eerste schooldag voor Saskia

Vannacht heb ik erg slecht geslapen en Rick en Saskia ook, zo blijkt.  Kennelijk wilden we er allemaal zeker van zijn dat Saskia op tijd op zou staan voor haar eerste schooldag.  Om half zes hoor ik haar inderdaad bezig en niet veel later staat Rick ook op om ontbijt voor haar te maken (alleen op de eerste schooldag, hoor).

Dit weekend heb ik Saskia verteld hoe schuldig ik me voel dat ik niet tegelijk met haar opsta of zelfs niet voor zij naar school vertrekt.  Als ik dat wel zou doen, zou ik me de hele dag ziek voelen.  Maar ik wil het eigenlijk wel graag doen.  Saskia antwoordde dat ze het juist wel lekker vindt om gewoon haar gang te gaan zonder te hoeven praten of sociaal te zijn.  Wat was ik blij dat te horen, want ik heb me toch altijd een mindere moeder gevoeld, die niet om zes uur al lunch stond te maken voor haar kinderen.

De realiteit is helaas dat ik dat fysiek niet aan zou kunnen.  Zeker niet na een nacht als vannacht, dus ik sta pas na achten op, als Saskia allang naar school is, want haar bus komt om kwart voor zeven.  Rick is nog wel thuis, want hij heeft geen auto en werkt vandaag van huis uit.  Dat kan goed, want Saskia en ik zullen nauwelijks thuis zijn.

Na mijn ontbijt rijd ik naar de sportschool, waar Sharon me al opwacht.  Ze ziet meteen dat ik me niet goed voel en past mijn uur personal training daarop aan.  Daarom vind ik haar zo goed.  Ze is iemand, die geen zachte heelmeester is, want het wordt nog een flink moeilijk uur, maar Sharon luistert wel en dat is iets wat ik bij andere personal trainers weleens heb gemist.

Alle spieren komen aan bod en na afloop doet Sharon de roller op mijn schouders en masseert ze zelf.  Ze voelt precies de knopen aan en zegt dat eigenlijk alleen bij mij zo goed te kunnen voelen.  Het doet pijn, maar tegelijkertijd vind ik het een heerlijk gevoel, want de knopen ontbinden zich een beetje.  Ik mis opeens mijn masseuse Laura enorm.  Ik heb na haar niemand gevonden, die het zo goed deed.

Na de personal training doe ik nog een half uur cardio.  Pam, die ik van de klassen ken, staat naast me en we kletsen over van alles en nog wat.  Zij mist haar sportmaatje, die net verhuisd is, ik vul graag in, want ik mis ook een sportmaatje.  Christine was dat voor mij vroeger en sindsdien heb ik er niet nog een gevonden, ik snap Pam dus helemaal.  Het maakt wel dat het halve uur snel voorbij gaat.

Thuis tref ik Rick aan de telefoon aan, dus ga stil naar boven.  Ik maak me klaar om te gaan lunchen met Karin.  Iets wat we graag op de eerste schooldag doen.  Ik haal Karin op en we rijden naar Reston.  Ik parkeer bij Ricks kantoor, want dat is lekker dicht bij Clyde's, waar we willen eten.

Het is warm en vrij vochtig, maar er staat ook een lekker briesje, dus we kiezen er toch voor buiten te eten.  Dit restaurant heeft een groot terras, maar er zitten maar een paar mensen dit keer.  De bediening is dan ook heel attent. 

Karin en ik bestellen hetzelfde, zoals wel vaker voorkomt.  Kennelijk heb ik dezelfde smaak als veel van mijn vriendinnen.  We beginnen met een kop gazpacho met wat crabvlees erin en daarna een portobello paddestoel gevuld met spinazie, artisjokharten en feta kaas.  Die laatste is zo lekker, ik zou er wel drie op kunnen (vanwege de smaak, hoor, want dit was meer dan genoeg voor lunch).


We hebben heel wat bij te kletsen.  Over de vakanties deze zomer, zij zijn o.a. naar Yellowstone geweest, waar ik heel graag nog eens terug zou willen!  Maar ook over de kinderen, die allemaal ongeveer dezelfde leeftijd hebben, maar zulke verschillende kanten op gaan.  Hun twee oudsten zijn in Nederland aan het studeren en die van ons natuurlijk hier in de VS. 

Voor we het weten is het ver na enen en alweer bijna tijd voor onze twee jongsten om thuis te komen van hun eerste schooldag.  Ik zet Karin weer thuis af en rijd dan door naar het centrum van Vienna.  Traditie ieder jaar op de eerste schooldag is een grote hoorn met schooldingen en lekkernijen en daar ga ik nu voor Saskia de benodigdheden voor halen.

Bij Walgreens haal ik een neon groen stuk karton en wat leuk gekleurde pennen, stiften en andere dingen, die handig zijn op school.   Vroeger had ik ook gewoon een paar lekkernijen gekocht hier, maar nu Saskia veganistisch is, is dat niet meer zo makkelijk.

Voor de lekkernijen ga ik dus naar Whole Foods.  Daar staat "vegan" op de produkten, die goed zijn .  Ik vind een paar repen en doe er ook een appel bij.  Die hoort toch ook bij school.  Deze hoorn maak ik al voor de kinderen sinds ze kleuters waren, al heb ik ze dit jaar niet voor de collegestudenten gemaakt.

Saskia is al thuis, als ik weer binnenloop.  Helaas heeft ze ook hoofdpijn en is doodmoe.  Ze is blij met de hoorn, maar wil pas later kijken wat erin zit, eerst even slapen.  Arm kind!  Het is ook wel enorm vroeg op zo opeens en ze heeft een flink schema.  De vakken, die Saskia dit jaar heeft, zijn: AP Scheikunde, AP Psychologie, Honors Calculus, Engels, Amerikaanse Geschiedenis, Latijn en Menselijke Anatomie.   Vooral dat eerste vak gaat moeilijk worden.

Het is, ondanks de vochtigheid, erg lekker buiten.  Ik vind het ook gewoon zonde om binnen in de airco te zitten nu het nog mooi weer is.  Ik ga dus buiten zitten lezen en voor ik het weet zit ik weer helemaal in mijn boek.  Ik kan Barbara Freethy helemaal aanraden voor romances met een beetje mysterie.

Rick gaat na zijn werk even hardlopen en daarna stelt hij voor naar Glory Days\ te gaan om te eten.   Daar ben ik natuurlijk helemaal voor, al hebben ze mijn favoriete sandwich nog niet.  Hun crabcake is ook heel lekker met zoete aardappelfrietjes, broccoli en worteltjes.

America's Got Talent is op de televisie en wij kijken.  Eigenlijk zou ik de speech van Michelle Obama ook wel willen zien, maar ben de politiek een beetje beu, hoezeer ik de First Lady ook een goed hart toedraag.  Mijn stem in november staat al vast, dus ik hoef niet naar haar te luisteren. Ik had al het genoegen haar speech te horen tijdens de commencement van Virginia Tech. 

6 reacties:

Danielle zei

De foto's waren nu prima te bekijken. Prachtige foto's en bijzonder dat zo'n groot oppervlak aan water gewoon een meer is het lijkt wel een zee!
Leuk dat je traditie van de hoorn nog even voortzet.

marielle zei

Hoi Petra,
Ik heb idd jouw site doorgegeven aan m'n man voor een collega van hem. Erg leuk dat ze de rondleiding gaan doen.
Groeten Marielle

Anoniem zei

Wat jammer dat de knopen nog niet weg zijn.
Ik heb respect voor je instelling dat je er toch een leuke dag van maakt.
Goed dat je gerustgesteld bent wat betreft het vroeg opstaan van Saskia.
Groet, Bea

Anoniem zei

Hi Petra, ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt weer.....Ik wist idd niet dat Mary-Ann in Quantico (brings back good memories)zit, weet jij toevallig of ze weer een blog doet(kan via google niets vinden, maar wellicht met 3 kleine kids dat het ook niet bovenaan de prio lijst staat). Wat is de zomer snel voorbij gegaan vind je niet (lag gisteren nog lekker op Zandvoort)? Gelukkig is (en blijft het hier nog even)lekker weer en ga ik 0ver 2 weken nog lekker op vakantie......Fijne dag, groetjes, Evelyn

naomi zei

Ik snap je gevoel maar jij moet ook je dag door komen en fijn dat Saskia graag alleen is in de ochtend en niet sociaal wil doen.

Wel balen dat je zo'n last nog hebt maar zo fijn dat Sharon er zo rekening mee houdt en je helpt met masseren.

Is de masseur in het dorp geen succes. En kan Laura nog niet weer masseren ondertussen. Ik hoop dat je iets vindt.

Veel liefs Naomi

Petra zei

@Danielle - Inderdaad, de Grote Meren heten niet voor niets zo. Van geen van allen kun je de tegenoverliggende kust zien. Sterker nog, het duurt op een snelle veerboot meer dan drie uur om het Michigan Meer over te steken.

@Marielle - Vind ik ook, bedankt voor de recommandatie!

@Bea - Afleiding helpt ook mijn gedachten van de pijn af te houden, tot op zekere hoogte.

@Evelyn - Ja, ze heeft weer een blog: http://moermanfamily.blogspot.com/. Lekker vooruitzicht straks op vakantie!

@Naomi - De masseur in Vienna vond ik toch niet echt helpen en ik heb eigenlijk een hekel aan massages, dus ze moeten wel resultaat hebben. Ik heb geen idee wat er met Laura aan de hand is, ze belt nooit terug.