Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 19, 2012

Prachtige herfstdag

Zoals zo vaak na zwaar weer in de herfst schijnt de zon stralend vanochtend.  Het is letterlijk of de natuur is schoongewassen.  Nietsvermoedend stap ik in mijn korte mouwen naar buiten om Cosmo uit te laten en spring dan rillend weer naar binnen.  Het is opeens maar een graad of vijftien, dus ik grijp voor het eerst in maanden weer eens naar een jas.

Nu het leven weer wat meer in een ritme komt, heb ik me voorgenomen ook drie keer per week op de een of andere manier een routine met gewichten te doen.  Maandag was dat dus personal training, vandaag doe ik twee Max Capacity tabata trainings (20 seconden bezig, 10 seconden rust, acht keer achter elkaar voor iedere oefening).  Na een intensief half uur ga ik nog 30 minuten op de crosstrainer.

Na de nodige huishoudelijke taken, ga ik Vienna in.    Eerst haal ik een dunne bagel met ei, kaas, asperges en champignon bij Manhattan Bagel.  Dan rijd ik naar Whole Foods waar de pompoenen alweer klaarliggen.  Ik voel me goed hier vandaag te winkelen, want 5% van alle aankopen vandaag zullen ten goede komen aan basisscholen hier in Vienna.


Op mijn hoofd begint de zilveren streep weer goed zichtbaar te zijn.  Voor ik er als een stinkdier uit ga zien, wil ik mijn uitgroei bij laten verven.  Bij Lofty blijken echter noch Mona noch Carmen er te zijn.  Gelukkig heeft de andere kapster, Lauren, tijd.  Zij doet het eigenlijk een stuk beter en knipt ook mijn pony bij.  Ik kan er weer een paar weken tegenaan en Lauren wil niets van een betaling weten, heel aardig!

Saskia is na school voor haar scheikundeproefwerk blijven studeren, dus ik ga haar om half vier ophalen.  Zij heeft het moeilijkste te boek staande AP (=college niveau) vak, AP Chemistry.  Katja en Kai hebben zich daar niet aan gewaagd.  Duidelijk is Ssakia heel serieus bezig met school en na-schoolse activiteiten, die goed op haar "CV" voor college zullen staan.  Onvoorstelbaar dat ze zich volgend schooljaar al zal gaan aanmelden!

Net als ik weer zit, komt Cosmo overduidelijk bedelen om een wandeling.  Ik ben maar wat bereid hem die te geven, want het is zulk mooi weer!  We lopen een flink stuk door de buurt.  Het valt me opeens op dat heel wat bomen al wat beginnen te verkleuren.  Niet alleen de dogwoods, die altijd vroeg zijn, maar sommige maples zijn ook al rood aan de uiteinden.  Ik hoop dat het weer zo'n mooie herfst wordt als vorig jaar!

We hebben hier in de buurt een heel goed vegetarisch/veganistisch restaurant, Sunflower. De hele week hebben Saskia en ik apart gegeten, maar vanavond spraken we af van dit restaurant te bestellen.  Er staan ook heel wat veganistische gerechten op hun menu.  Ik ga het ophalen en smul van de "General Tso's surprise".  De "kip" daarin smaakt beter dan echte kip.

Vannacht komt Kaylee hier logeren, omdat haar ouders niet thuis zijn.  Rick neemt vannacht een 'red eye" (nachtvlucht) en zal dus morgenochtend heel vroeg alweer thuis zijn.  Helaas is hij intussen ook flink verkouden geworden.  Die nachtvlucht zal hem zeker geen goed doen, maar ik zal blij zijn hem weer te zien!





6 reacties:

Anoniem zei

Hi Petra, kun jij mij uitleggen waarom de elektriciteitskabels in Amerika nog steeds boven de grond zijn ipv onder de grond, dat zou de uitval van stroom toch voorkomen lijkt me..... ik vraag me dat al jaren af en hoop dat jij mij het antwoord kunt geven.....
Alvast een fijn weekend met Rick weer thuis.
Warme groet uit Marbella(waar het gelukkig nog geen herfst is)
Evelyn

Sally zei

wat een service van de kapster zeg. Die naam moet je zeker onthouden. AP Chemistry is idd pittig, mijn dochter deed IB Chemistry HL en dat is vergelijkbaar. Knap van Saskia dat ze school zo serious neemt.

Ingrid en Michael zei

Wat je schrijft over het weer, stralend blauwe lucht en lekker fris in de ochtend en dan in combinatie met de pompoenfoto bij de Whole Foods, geeft me echt zo'n knisperend herfst gevoel. Prachtig jaargetijde vind ik altijd.
Aanstaande zaterdag mag ik die pompoenen bij oa WF weer met eigen ogen gaan bewonderen. En hopelijk ook wat mooie herfstkleuren in Colorado. Zin in!
Prachtige foto van Cosmo trouwens, ik heb 'm zelfs opgeslagen.
Groet

Els zei

Ik ben solidair met Rick, heb ook fikse verkoudheid te pakken, ik denk door telkens grote verschillen van warm naar fris weer de laatste dagen.

Knap van Saskia dat ze haar vakken zo serieus neemt.

Geniet van de herfstkleuren!, die zijn bij jullie nog zoveel mooier dan bij ons.

Petr@ zei

Gezellig weer die pompoenen. Horen echt bij de herfst, die hier toch echt zijn intrede heeft gedaan (bah!). Zelfs nu de verwarming een beetje aan, terwijl ik dit eigenlijk uit principe niet voor oktober wil doen.

Fijn dat Rick weer thuiskomt.

Petra zei

@Evelyn - Het is (ik kan alleen van dit gebied spreken, natuurlijk) voornamelijk een kosten iets. Hier wordt iedere keer als er een nieuw huis/straat wordt gebouwd de electriciteit onder de grond geplaatst. Maar deze buurt stamt uit de jaren 50, dus er zijn nog heel wat huizen met bovendegrondse electriciteit (wij niet, maar de straat naast ons wel). Wij hebben gelukkig daardoor veel minder met stroomuitval te maken, dan die straat. In de meer afgelegen gebieden zijn de afstanden tussen huizen zo groot dat het veel te veel zou kosten om het allemaal onder de grond te stoppen. In Washington en New York en andere steden ligt het meeste wel onder de grond, trouwens.

@Sally - Ja, echt lief van haar, want ik ben geen klant van haar natuurlijk. AP Chemistry, ik ben benieuwd hoe het gaat met Sas, het proefwerk was erg pittig.

@Ingrid - Inderdaad, echt een herfstgevoel, heel mooi, maar ik merk dat ik wel wat weemoedig ben, want ik ben gewoon zo'n zomermens. Een van mijn FB vrienden postte gisteren prachtige foto's van gele Aspen in Colorado.

@Els - Beterschap, balen om je niet lekker te voelen!

@Petra - Jee, de verwarming al! Hopelijk duurt dat hier nog even.