Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 20, 2012

Er is er een jarig en dat is Rick

"Happy birthday!", zijn mijn eerste woorden vandaag.  Rick moet helaas wel werken op zijn verjaardag, maar we eten eerst even gauw een feestelijk muffin ontbijtje.

Daarna brengt Rick Saskia naar school en gaat door naar zijn werk.  Ik ga gauw naar de sportschool en doe daar een intensief uur cardio op de crosstrainers.  Voor mij loopt een man hard op de lopende band.  Ik zie op zijn machine dat hij 7 mijl per uur loopt (dus ongeveer 11 km/u).  Ik stel mijn "pas" op zijn ritme in en ga zo lekker snel.  Moet ik vaker doen, want ik heb echt het gevoel goed bezig geweest te zijn.

Thuis haast ik me de douche in, want ik heb met Rick afgesproken voor zijn verjaarslunch.  Hij moet echter om half twee in Fort Belvoir zijn, dus we moeten wat vroeg gaan.  We rijden dan ook achter elkaar aan naar het Mosaic District, zodat Rick direct na de lunch doorkan.

Voor de lunch heeft Rick Pastry Xpo uitgekozen.  Daar heeft hij nog nooit gegeten.  Dat komt mooi uit, want daar heb ik ook zijn taart besteld, die kan ik dan gelijk meenemen.  Het wordt een verukkelijke lunch, voor mij linzensoep (ik zou er bakken van op kunnen, zo lekker!) en een kleine champignonsquiche en voor Rick een stokbrood met kalkoen en kaas. 

 
De "Birthday Boy"
 
 
Mijn overheerlijke lunch

De taart is al betaald, dus ik kan hem als we klaar zijn zo meenemen.  Na weer afscheid van Rick te hebben genomen, rijd ik naar Whole Foods. Kai liet gisteren onverwachts weten dat hij vanavond thuis zal komen en mee uit eten zal gaan.  Hij had alleen nog geen cadeautje kunnen kopen.

Bij Whole Foods hebben ze ook een heel goede selectie bijzondere bieren.  Veel Belgische merken, waaronder Delirium Tremens en Chimay waar Rick dol op is.  Maar ik wil eens iets anders en vind met behulp van de zeer bekwame bieradviseur van Whole Foods het "Isabel" bier van een Virginiaanse microbrouwerij Blue Mountain Barrel House.  Het klinkt precies als wat Rick lekker zou vinden, dus ik ben benieuwd.  Zo heeft Kai hem vanavond ook wat te geven.

Intussen is het weer heerlijk weer, zonnig en zo'n vijftien graden.  Ik neem Cosmo mee naar buiten en ga voor op de stoep zitten lezen.  Intussen gooi ik weer stukjes Pupperoni in het gras.  Cosmo vindt het prachtig ernaar te zoeken en zo gaat hij ook niet bij de buren op onderzoek uit.

Als de zon achter de huizen is verdwenen, rijd ik naar Party Mania.  Bij een verjaardag horen bij ons ook altijd ballonnen.  Ik kies er een met een Space Shuttle en een met "Happy Birthday Rick" uit.  Nu zijn we helemaal klaar voor de viering vanavond.  Alleen nog even wachten op Kai's thuiskomst.
 
Er is wel een klein voordeel dat de meeste bladeren van de bomen zijn: we kunnen de mooie zonsondergangen weer vanuit de straat zien
 
Rick komt vroeg uit zijn werk en Kai komt precies om kwart over zeven aan, de tijd die hij had gedacht thuis te zijn.  Rick heeft Chef Geoff's gekozen om zijn verjaarsdiner te gaan eten.  Daar hebben ze veel keuze in bier, precies wat mijn bierliefhebber leuk vindt.  Saskia zal terug naar huis rijden, zodat Rick van een paar biertjes kan genieten.  Toch handig, die rijdende kinderen.
 
We krijgen een tafeltje naast de open haard, erg gezellig.  Joel is onze serveerder en is heel attent.  Rick kiest zijn bier en ik begin met hun "spa" cocktail met komkommer en citroen, heel lekker fris.  De kinderen houden het bij water, want helaas hebben ze het drankje met thee dat Saskia bestelt niet meer.
 
Als voorafjes kiest Rick pittige augurken en Kai dille chips met tzatziki saus.  Saskia heeft al gegeten en maar goed ook, want ik zou niet weten wat hier veganistisch is.  Rick bestelt een biefstuk als hoofdgerecht, Kai heel erg lekker uitziende agnolottie met peer en gorgonzola. 
 
Na de mosselen bij onze "buurman" te hebben gezien is dat mijn keuze, maar daar zitten wel heel veel lege en niet geopende bij.  Dat vertel ik Joel en prompt krijg ik een tweede portie!  Pff, die kan ik niet helemaal op, maar wel heel netjes opgelost!  Dessert zal Ricks taart zijn, dus dat slaan we af.  Als verjaarscadeautje krijgt Rick dan een doosje met zelfgemaakte truffels (erg lekker, want hij deelt er een gevuld met caramel, mmmm!!!).
 
Thuis bellen we mijn zwager, die dezelfde verjaardag heeft als Rick (maar twee jaar jonger is, dus mijn leeftijd).  Daarna is het tijd voor cadeautjes.  Rick is opgegroeid met 's avonds cadeautjes, ik met zodra we wakker werden.  De kinderen hebben mijn gewoonte altijd overgenomen (ik vraag me af waarom, ha ha), maar Rick heeft altijd aan die van hem vastgehouden.
 

Saskia begint en geeft Rick een dvd van "Safe House" met o.a. Denzel Washington, een van Ricks favoriete acteurs.  Kai geeft hem dus de fles bier met een leuke kaart, die toevallig ook met bier te maken heeft.  Van mij krijgt Rick een goed keyboard voor zijn Surface en is daar heel blij mee.
 
We steken de kaarsjes op de taart aan, vier vond Rick wel genoeg, hij vindt jarig zijn leuk, maar het nummer hoeft absoluut niet.  We zingen "Happy birthday" en dan nemen Rick en Kai een lekker stuk taart.  Ik neem een hapje, erg lekker, maar al die mosselen maakten dat ik verder geen plaats meer heb.  Volgens mij heeft Rick van zijn verjaardag genoten.
 
 
Sommigen vroegen om het recept van Saskia's muffins.  Dat staat hier, alleen heeft zijn Truvia (stevia) gebruikt i.p.v. suiker en de walnoten vervangen door gesnipperde amandelen.

16 reacties:

Anoniem zei

Vooreerst nog een gelukkige verjaardag voor Rick.
Het was zo te zien een aangename dag voor jullie en het begin van de vele feestdagen die nu nog gaan volgen: Thanksgiving, Sint-Niklaas, Kerst- en Nieuwjaar.
Nog groetjes van Hilde uit B. en nog een gezellige Thanksgiving weekend.

Danielle zei

Nog van harte gefeliciteerd met Rick zijn verjaardag!! Jullie hebben er een leuke dag van gemaakt. Wat ontzettend leuk dat Kai er ook bij kon zijn. Ik blijf het knap vinden van Saskia dat ze haar veganistische levensstijl zo netjes volhoudt. Dat recept ziet er wel erg lekker uit, dat ga ik zeker uitproberen!

Sally zei

leuk hoor dat Kai ook op Ricks verjaardag van de partij kon zijn. En heel gezellig zo'n verjaardagslunch samen. Als ik over linzensoep lees dan gruwel ik maar eerlijk gezegd ziet het er op de foto heerlijk uit. En dat recept van Saskia ook.

Anoniem zei

Petra,

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Rick en geef hem ook de felicitaties van mij!
Jullie hebben zijn verjaardag goed gevierd. Toevallig dat je zwager dezelfde dag jarig is.

Grappig, ik vind ook altijd dat de cadeaus meteen 's morgens bij het opstaan gegeven moeten worden en Ewoud vind het ook prima als ze pas gegeven worden nadat iedereen uit school en zijn werk is.
En je begrijpt natuurlijk wel wat de kinderen willen.... Ik zeg altijd tegen Ewoud dat ze op hun verjaardag niet naar school kunnen zonder dat ze hun cadeus hebben gekregen. Dus daardoor geven we de cadeaus toch altijd bij het opstaan.

Groetjes,

Anika

marianne zei

Gefeliciteerd met Rick! Hij scheelt precies 1 dag (en een paar jaar) met Jan, die is vandaag jarig.
Ik las net dat bier drinken iets is dat je vooral tot je 35e doet en dat het daarna elk jaar een beetje minder wordt. Tot het na je 55e vrijwel stopt. Dus Rick, geniet er maar van nu het nog kan ;-).

Anoniem zei

Oeps, een spellingsfoutje.

De "vind" aan het einde van de derde regel moet nog een 't' hebben.

Anika

jolanda zei

Van harte proficiat met en voor Rick.

Ik zou mijn kadootjes niet 's avonds willen dan is de verjaardag al bijna over. Wel grappig dat "cultuur"verschilletje.

Anoniem zei

Rick nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Jullie hebben er een keuke dag van gemaakt, lekker luchen en een gezellig diner samen met de kinderen. De taart zag er lekker uit.
Het recept van de muffins ziet er ook goed uit, voor klinkt veganistisch eten nogal saai maar dit ziet er goed uit.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Happy belated birthday voor Rick.... ik hoop dat hij zijn Isabel bier lekker vond....
Wens jullie een super Thanksgiving morgen!
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Zo te horen hebben jullie een fijne verjaardag gevierd. De taart zag er heerlijk uit en het recept van de muffins ook. Wij doen niet echt meer aan cadeautjes, eigenlijk wel jammer. Maar we gaan wel uit eten als we jarig zijn. Lekker sushi of mexicaans. Happy Thanksgiving!

Groetjes Tine.

Anoniem zei

Nog van harte met je hubby.
Wat een gezellige dag hebben jullie ervan gemaakt.
Groet, Bea

Ineke zei

alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Rick! Leuk dat Kai ook kwam, jullie zullen Katja wel gemist hebben. Gaat het wat beter met haar?
Bedankt voor het doorgeven van dat muffin recept, zag op die site nog veel meer lekkere muffin recepten staan, ik ga daar binnenkort zeker mee aan de slag.

Bente zei

Nog Van Harte Gefeliciteerd voor Rick!

Leuk dat jullie bijna compleet waren.
Wel jammer dat Saskia door het veganisme niet zo vaak mee kan eten. Vinden jullie, of zij, dat niet vervelend?
Kanp dat ze het volhoudt hoor.

naomi zei

Gefeliciteerd met Rick heeft een leuke dag gehad zo te horen. Lekker luchen en dineren met de kids. Toch een kado gevonden leuk hoor en knap. En van bier wordt hij ook blij.

Liefs naomi

Petra zei

@Hilde - Inderdaad, een heel feestelijk seizoen, dit!

@Danielle - Saskia is er erg serieus over, voor morgen ook weer van alles veganistisch op het menu.

@Sally - Deze linzen waren gepureerd en met veel citroensmaak, erg lekker.

@Anika - Wat grappig dat Ewout net is als Rick. Ik dacht altijd dat het specifiek iets Amerikaans was. Onze kinderen waren net zo, soms moesten we heel vroeg op om ze nog voor school hun cadeautjes te laten openen.

@Marianne - Gefeliciteerd met Jan! Dat is trouwens iets heel Nederlands, hier kijken ze maar raar op als je iemand met de verjaardag van een geliefde feliciteert. Volgens mij gaat Rick na zijn 55ste niet stoppen met bier drinken ;). Hij blijft gewoon jong, ha ha.

@Jolanda - Ja, he, je verjaardag is juist om van je cadeautjes te genieten.

@Anja - Veganistisch hoeft echt niet saai te zijn, hoor. Ik zou alleen vooral vis, eieren en kaas erg missen.

@Evelyn - Hij drinkt het bier nu en vindt het lekker (gelukkig!).

@Tine - Dank je! Een etentje hoort hier ook altijd bij een verjaardag. Restaurantkeuze aan de jarige.

@Bea - Dank je!

@Ineke - Gelukkig lijkt het inderdaad veel beter met Katja te gaan.

@Bente - Ja, ik vind dat soms wel jammer inderdaad. Maar we respecteren Saskia's keuzes (en hopen stiekem dat dit een fase is ;)).

@Naomi - Rick heeft zeker genoten van zijn verjaardag

Marie zei

Happy Birthday Rick!